|
Sida 96 av 173
|
|
|---|---|
| M2 -17: - De bjuder på 2 månaders försäkring, blir spännande att se vad premien hamnar på dock.. får väl hem ett brev snart. Hämtade kärran idag :) | |
|
I'll just leave this here :-D M2 CS test mule spotted Länk |
|
|
Stubbet: Det var ju precis det jag skrev, "men då 718 S ska vara lika snabb som 981 GT4 med samma däck så vågar jag inte hoppas på att den når upp i de nivåerna", som ett direkt svar på Aceys fråga om man vågar hoppas på att den blir lika snabb. Har aldrig sett någon påstå att M2 ska vara lika agil som en 718. BMW höjde ribban med M2 och enligt gällande rykten så ska RS3 och A45 AMG ha över 400hp i kommande generation, vilket är på samma nivå som M2 CS. Är ju tråkigt om M2 CS blir lika snabb som en standardmodell från Audi och Mercedes så jag hoppas på att dom siktar på Porsche med denna istället för konkurrenter i samma prisklass som vanilla m2, speciellt då man betalar ett premiumpris för en CS. Sen gällande "billigare fabrikat". Focus RS, Civic Type R och Golf R ligger under 400.000-strecket, och har i flera fall tagit hem ronder i test mot M2. De är jämlika på bana men runt 200.000:- billigare, varför kan man då inte jämföra mot bilar som är 200.000:- dyrare? Det M2 har (som den även har gemensamt med 718) är bakhjulsdriften, utseende och körglädje är subjektivt men jag tycker att BMW hamnar någonstans i toppen även här. Det jag hoppas på är att BMW inte låter sig begränsas av modeller i sitt egna stall (M4 GTS) utan låter M2 CS bli så bra som den kan bli. |
|
| @Pancho, du råkar inte ha hämtat en mineralgrå? | |
| richard88: - Nej en vit från Uppsala, såg det stod en grå för leverans där också | |
| @dd88 Sehr agil. Jag missade visst att @:a acey, så det såg ut som jag enbart skrev till dig. Fel av mig. | |
|
Det blir väldigt intressant att se prissättningen på M2-CS och om den blir starkt limiterad. Blir det motsvarande som för M4 GTS/DTM-varianterna så innebär det i princip dubbla priset mot standard M2:an. Man landar då på kanske strax under eller över miljonen. Känns inte speciellt prisvärt men å andra sidan är det inga problem om de limiterar den. Då köper folk uppenbarligen på spekulation istället för att bilen i sig själv är värd pengarna. Om de däremot prissätter den i nivå med vanliga M4:an och den inte blir limiterad så lär efterfrågan minska både på standard M2/M4. Delikat problem för BMW:s marknadsavdelning. |
|
| Runt miljonen så är den för mig helt ointressant, då kan den omöjligt leva upp till mina förväntningar. Hamnar den under 800 så är den troligtvis värd varenda krona, hamnar vi över det så krävs det lite mer än det som redan är känt för att övertyga mig. | |
| Jag gissar på att den hamnar kring 750kkr, och OM den verkligen har S55:an kommer jag köa för en (så länge den har ett baksäte iaf..). | |
Verdi |
För mig är grejen med M2 att den är så pass "billig". Den är klart billigare än en 440i Gran Coupe t ex. Skulle den kosta 750' i grundpris köper jag hellre en M4. |
|
Baksäte lär den inte få om det skall bli en ClubSport, då måste det till åtminstone en halvbur så att man kan ha fyr/sexpunktsbälten i kombination med skalstolar (som också är ett måste på en CS). |
|
| Även om M2 CS och M4 hamnar i samma prisnivå så är det två helt olika typer av bilar. M2 CS är förhoppningsvis kompromisslös. | |
Verdi |
dd88, Det är därför jag hellre skulle ta en M4. :) Seriöst så förstår jag inte lockelsen med stenhårda bilar som är en plåga att köra 99% av tiden bara för att den ska vara aningen snabbare den sista 1% av tiden. Är det bara snabbhet på bana som gäller så finns det väl andra bilar man kan köpa till en rimlig peng? T ex:Länk som är snabbare runt ringen än en M4 GTS och kostar mindre än en M2. :) |
|
Verdi: Fast nu förutsätter du att det är en bil som ska användas till vardags. För mig är en M2 CS något som man tar ut en solig eftermiddag för att köra småvägar med några polare. Sen lite banträffar, konbanor och allmänt bus. Desto mer race desto bättre, även om tiden den kommer spendera på bana är liten. Hade jag bara haft en bil så hade det varit en annan sak, been there done that. |
|
|
Jag ska hämta min M2:a vilken dag som helst. Den kom till Sverige för snart 2 veckor sedan. Då får jag 4 nya friktionsdäck Michelin Pilot Alpin4 över som är till salu för halva nypriset. Dimension 235/40-18. Intresse? Stempa |
|
| Någon som vet hur man gör för att skicka nav-destinationer till bilen från hemdator eller telefon? | |
|
Hej! Fick äntligen det väntade samtalet att bilen har landat in hos ÅF. Var och kikade på den idag på Holmgrens i jönköping. Det stod en grå mittemot min, automat, är det någon här inne som beställt den? Riktigt snygg! Är det möjligt att ta ut den redan i mitten av mars om vädrer tillåter, dvs plusgrader och snöfritt? Länkar lite bilder på skönheten nedan! Länk |
|
|
Fin! Det går ju bra att köra, men ta det försiktigt eftersom däcken är kalla och det är mkt grus ute (håll långt avstånd till andra bilar...) De ska ju köras in 200 mil och sedan servas, vilket man vill ha överstökat så fort det går.. :) |
|
|
Tack! Absolut. Man blir oerhört taggad på att bränna av de milen ganska omgående, men det är väl kanske dumt att utmana ödet också. Det ska på lite m-performance delar innan leverans kan göras, vilket skulle ta en månad ungefär. Har man väntat så här länge så kan man åtminstone vänta några veckor till :) |
|
| MagnusT: Du gör det via BMW´s app i telefonen, funkar riktigt bra. Har faktiskt aldrig testat att skicka via datorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.