AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.862

Leverans M2

Sida 95 av 173
richard88

Ta valfritt regnummer från blocket och kolla på bmw originalförsäkringar

Gissar på runt 1400 i månaden

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
ok, går inte på Länsförsäkringar vilket jag har idag men enligt IF blev det 677:-/mån vilket låter lovande!

Shit vad jag längtar nu, får se vilka däck som kommer på bilen. Har runflats idag så kan väl knappast bli sämre, sett att många i USA får Continental 3 som verkar vara kassa. Har någon här stenskottsfolierat fronten? Pris?
677 var bra pris, kompisen som är två år äldre än dig hamnade på 1292 i månaden. Observerade du att de angav pris per halvår?

Folierade min, gav 12500 inkl toning av rutor

ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Ah! stämmer bra att det bara var halvår men helt ok ändå, tror jag har lägre på Länsförsäkringar då de var mycket billigare än IF på min nuvarande bil.

Vilka delar folierade de då?
Fronten, huven, hela skärmarna, backspeglarna och ilastningsskydd vid baklucka. La till en 500 hundring och gjorde trösklarna i bakkant. Tonat från b stolpe och bakåt

Tog BMW originalförsäkring då de samarbetar med BMW finans och bjuder på fyra månaders försäkring. Vet inte om den kampanjen finns kvar dock.

Grattis Richard! Sommaren räddad med andra ord ;)
Jag är 27, bor i Sthlm och hamnar på ca 1-1200kr månaden.
Första året bjuder dom på 4 månader, precis som nyss nämnts.

Isty, har du fått produktionsplats?
Jag beställde i december och har inte fått någon info. Dock ingen stress då jag flyttar till nytt boende i oktober och då får jag garage.
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Tack detsamma!

Bra tips med 4 månader gratis, ska komma ihåg det. Jag fick ingen rabatt på bilen vilket svider en del men får den ju snabbt iofs.
@M2-17, var folierade du? antar att det kan vara lång väntetid.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Inte vad jag vet, försäljaren skulle höra av sig då. Har inte heller någon stress, ger mig mer tid att samla ihop pengar så jag kan ev. behålla M3an, kommer göra ont att sälja den annars :/.
När jag kollade upp M2 hos BMW Original så blev den inte så mkt dyrare än M135. Skiljde 42 kr/månad

Har varit inne på manuell sen dag 1 men nu börjar jag tvivla lite om jag inte ska köra på DCT istället. Har till sommaren på mig att våndas..
Richard88; fick svar av Stertman och vid byte av downpipe måste bilen mappas.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@richard88 Menar du vilka däck som sitter på M2? Michelin Super Sport - aldrig runflat på M-bilar. Vad gäller downpipe: Akras' downpipe MED katalysator kräver ingen mappning.
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Tack för svaret!

Har sett att Bilia GBG alltid har Continental på sina Mbilar och att många på Bimmerpost får sina M2 2017 med Continental contact 3 vilket verkar vara skitdäck.

Vet att det inte är runflat men är trött på att åka med skitdäck :)
På michelin.se rekommenderar de deras nya däck Pilot sport 4S som verkar vara grymma!

//Richard
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@mattematte: Mappning gäller väl endast om du byter till downpipe utan kat?
På Amerikanska/Tyska forum verkar en hel del byta till HJS300 utan mappning och utan problem.
Spied: BMW M2 CS Prototype With LCI Parts, Larger Brakes and M3/M4 Exhaust Länk

Peppen!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vågar man hoppas att den blir lika snabb som en 718 S?
Så länge dom inte håller tillbaka M2 CS pga M4 GTS (som gång på gång möter nya nederlag) så tror jag att det kan bli något alldeles extra.

Men då 718 S ska vara lika snabb som 981 GT4 med samma däck så vågar jag inte hoppas på att den når upp i de nivåerna. I värsta fall så når den upp till samma nivå som M3/M4, vilket i mina ögon skulle vara tillräckligt.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Satan i gatan vilka bromsar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det enda tråkiga är att det i så fall kommer kräva lika mycket pengar som man behöver lägga på en vanlig M2 för att få den att funka på bana över mer än ett par varv. För jag antar att man knappast vågar lyfta över chassit från M4 GTS.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@dd88 Att tro att en BMW "i motsvarande klass eller storlek" blir lika snabb som Porschen i den klassen är att göra sig själv besviken. Med tanke på Porschens konstruktion i första hand - med motorn lämpligare placerad - samt att Porschen inte kompromisssar på samma sätt, blir en BMW i princip aldrig lika snabb. Då måste du stoppa ner så mycket mer kraft i BMW:n att det gör den för dyr/oanvändbar. BMW är snabba och effektiva, medan Porsche är ruskigt snabba och effektiva. Vilken skänker störst leende på läpparna är viktigare för fler: i regel BMW:n. Porsche är ju - precis som BMW är i mindre skala - ett unikum i bilbranschen. Med sina bilar konkurrerar de på riktigt med hypersportbilar som kostar flera gånger mer än redan GANSKA dyra Porsche. För egen del är jag nöjd om BMW fortsätter göra bilar som är snyggare, roligare OCH snabbare än sina egentliga konkurrenter, främst Audi och Merca och vissa "billigare" fabrikat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.