|
Sida 94 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
daagis, Sorry, inga kommentarer. Blir inga mer uppdateringar från mitt håll. Har underhållit er alldeles för länge. Haha. ;-) dd88, BMW CS är antagligen inget ramavtal utan bara till för att säkerställa att medlemmarna får den "normala" rabatten. |
| Verdi, du har PM! | |
|
Vad har ni som tagit leverans av era bilar gjort när det kommer till lackskydd och bilvård - vilka har ni anlitat, vad har ni valt för program och ev. tillägg? Värsta djungeln där ute. Vad har ni betalat och för vad? Hur många har skyddsfolierat t.ex. front och dylikt på sin bil? Tidigare endast erfarenhet från MrCap men tänkte att det var dags att konkurrensutsätta för en gångs skull i väntan på leverans. Tack o hej! |
|
|
@Stilren Jag valde att ta en keramisk lackförsegling på Polema i Motala. Kostar 4K inklusive moms. Då ingår också två uppsättningar fälgar och viss "garantilagning" vid ev stenskott. Att foliera "utsatta delar", front, skärmar o trösklar kostar ca 7-8K har jag för mig. Så att foliera först och sedan försegla är ju det näst bästa förutom helfoliering. Resultatet på Polema är jag hursomhelst väldigt nöjd med. Vill du se hur min LBB såg ut så gå in på FB och sök på Polema i Motala (lr Polema). Skrolla ner lite så får du se en din M2. För mig är det så att "nästa steg" i biltrappan blir nog att helfoliera för mig. Jag går på prisklass helt enkelt. |
|
| Jag har använt Wellkept i Sundbyberg, Stockholm, för lackförsegling på min andra bil. Är supernöjd. Tar dit M2:an så fort jag får den. | |
|
Tja, är inne på att beställa en m2 i helgen och behöver lite vägledning! Har idag en m135 xdrive 14 med navi pro, H/K, taklucka mm, är det hål i huvudet att välja bort navi pro & elsäten om jag i övrigt ska ha H/K, taklucka, rattvärme, svankstöd mm? Gillar funktionerna i navi pro men tror jag kommer ha kvar min M135 och ha M2 som andrabil, dock kan de här planerna ändras till bara M2. Gällande färg så är min bil idag Sapphire black, nya skulle vara Mineralgrå eller samma, hatar att min idag blir skitig när man kört några meter bara men kanske mer är att halvkombi gör smutsen lättare? Nåt annat måste att välja till? //Richard |
|
| Avsaknad av Navi Pro är nog det enda på en M2 som hade fått mig att inte vilja köpa bilen begagnad, allt annat kan man leva med/utan. | |
|
Richard88, jag valde bort navi pro och elsäten, men prickade i h/k, taklucka och svankstöd. Jag lade istället 20k på performance-delar (svart grill, kolfiberspeglar, svarta luftintag sida och kolfibervinge bak). Jag behöver i stort sett aldrig nav, men interiören ser klart roligare ut med stor skärm. Jag börjar dock vela.... kan någon ge mig bra argument varför jag bör välja navi pro? Ångest... :) 20k är även halvvägs till ett M-performance system och även där sätter det griller i huvudet på mig! |
|
|
@mattemattee Har själv fnyst lite för mig själv när man ser bilar specade bra men som saknar Navi pro så börjar vela lite själv, tror nog jag kommer köra på det eftersom jag kommer vilja ha det om den kommer bli min enda bil. Kommer såklart köra performancegrill vilket jag har idag, kommer nog köra bara downpipe, speglar och "vingen". Har inte provkört M2 men av vad jag har läst och mina erfarenheter med M135 lär den vara grym! Vet någon om det finns en handlare i Sthlm som har en demo såhär års? |
|
|
Jag förstår dig. Man kommer kanske störa sig på en sådan sak när man väl äger bilen.. Mitt användningsområde är dock sommarhalvåret och jag har alltid tittat på andra egenskaper än just nav. Tre år senare kommer den ändå vara "gammal" haha. Min 330 har nav och på E9X-serien ser interiören riktigt tam ut utan just nav, men den kostnaden tog ägare nr1.. Har också tittat på DP, men då behöver man mappa om bilen, vilket jag inte vet om jag vill till en början. Vilket fabrikat tänker du på? |
|
|
Jag ska göra en utvärdering hos handlare då CarPlay kommer vara avgörande för ev val av Navi pro. Gillar mest att kunna köpa appar, göra saker remote till bilen finns mycket smart. Downpipe har jag kollat på youtube, Fabspeed verkar bäst men vet inte om de går att köpa så Stertman blir nog valet. De har Milltek bla, lät nice och jag måste ha katalysator man förlorar väl lite ljud och power på det men men. Är du säker på att man måste mappa om? Har man sportat ska man slippa det men har man utan katalysator vet jag att det kan bli felkoder som mappar kan "radera", sport cat som gäller mao. Vilken färg körde du på din bil? |
|
|
Valde blå färg, har en svart bil idag och vill ha en helt annan färg på min nästa :) Jag missade att lägga till "nog nappa om bilen". Är inte hundra säker på det, men det är den uppfattning jag fått. Har också lyssnat på just fabspeed, låter riktigt bra. Stertman säljer Akra DP, men när brorsan var där pratade dom mycket gott om Wagner. När han berättade för mig vad Stertman sagt uppfattade jag det som om att mappning åtminstone starkt var rekommenderat, men kan ju ha varit för att dom syftade till att få ut max effekt. Jag har mailat till dom och ställt frågan. Ska tillägga att jag inte är speciellt insatt i "trimning", så du har säkert bättre koll än mig. /Mathias |
|
|
Förstår med färgen! :) Hör gärna av dig när du fått svar från Stertman. Hur lång är leveranstiden om man beställer en M2 idag? |
|
|
Absolut, det gör jag! Tror att du får räkna med att inte få bilen förrän tidigast i vinter, men som andra har nämnt kan alltid avhopp eller ren tur spela in. Jag beställde i december och räknar med leverans runt nyår. Har dock planerat att ta ut den först mars 18 och hoppas väl på att facelift är på plats då. |
|
| Det finns avhopp om man bara letar/lyssnar runt. Jag fick en efter tre veckor efter att signat papper innan jul och idag signar polaren en som kommer i Mars | |
|
BOOM! Beställt, har jag tur kommer den slutet av Maj iår som det ser ut nu. Gick på följande spec: Mineralgrå med Performacegrill, Navi pro, CarPlay, Harman, taklucka, DCT, svankstöd, rattvärme ja typ allt utom elsäten, helljusassistent & driving assist. Har inte provkört så det här blir spännande! :) @Matte, nya navin ser nice ut och CarPlay verkar riktigt smidigt. |
|
| richard88 5 månader på en M2a? Min säljare har nämnt augusti och då är det optimistiskt :D | |
|
Yes hade lite flyt att handlaren hade en slot över, var tydligen beställd typ för ett år sen! Jag kund fortfarande ändra specen vilket var bra då jag vill ha taklucka. De sa att det var ca 1år på ny order, har du beställt? Är lite kluven när jag googlat CarPlay, är det något ni använder som kör det? Som jag har förstått det så måste man köra splitscreen om man vill ha BMWs navi vilket man såklart vill men det dödar ju lite idén med CarPlay? |
|
|
Yes beställde för ca. 1 månad sedan :) Eftersom jag kör android så behöver jag inte Carplay då säljaren sa att det finns en funktion inbyggt för androids redan i systemet, och ser inte att jag någonsin skulle köpa en iphone ändå. Min är så naken som jag vill ha den, LBB, 6MT, HK, nav pro och tonade rutor hittills, har la ca. 6 månader innan den går i produktion så har en stund att bestämma mig över spec :D |
|
|
Ah grymt! Ville helst ha manuell men nya bilen kommer eventuellt bli min enda och manuell i Sthlm är inte svinkul :D Kommer plocka bort det på måndag, kan lägga till det i appstore senare i värsta fall. Dum fråga till befintliga ägare, hur mycket kostar halvförsäkring ca? Betalar ca 6k för halv på min m135, 28år garage i Sthlm. Märker att jag varit lite väl spontan haha :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.