AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.718

Leverans M2

Sida 93 av 173
Verdi, ett helt nytt sken över snabba bilbyten. Utan att ens öppna dörren.
Kul, nu får hitta något nytt igen!
Säger det, vägen till nästa bil är ju det bästa.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Skönt Verdi, grattis och att det gick så smidigt som på 1 dygn. Din spec. var ju bra men MG och manuell är ju ändå lite "nischat". Tydligen helt rätt med tanke på hur snabbt det gick ;-)
Får jag rekommendera en Jaguar F-Type S eller R som nästa cab? Läcker och vilket ljud!

Ang. M2an generellt så ska det vara väldigt svårt att få tag i produktionsplatser även för MY17 samt MY18, enligt min säljare. Leverans under 2017 kan inte garanteras längre, om inget radikalt skulle förändras till det bättre dårå.
Spontant tror jag BMW (Ms) största fokus ligger på M3 och M4 i år. Det känns som att deras LCI måste fungera för att få sälja fler nya bilar. Modellen har sålts i 3 år och behöver nytt friskt blod. De marknadsför ju för f*siken modellåret som "Nya BMW M4" och "Nya BMW M3). Lätt överdrift kanske? :-)

Vad är det för väder månadsskiftet i februari/mars vanligtvis? *dumfråga*
Inte vågar man köra hem en bil ca 600 km med enbart sommardäck då väl? Finns ju biltransport som alt, "dyrare" men samtidigt säkrare och även bekvämare. Tråkigare än att hämta ut bilen själv, iofs :-/
Stilren

Känner till att statusen är så idag, vid order lagd idag (oviss leverans)

Dock så beställde jag första veckan i december 16
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Normal produktions- och leveranstid är väl ca 8-10 veckor från beställning. Men detta är ju inte en normal bilmodell :-)
I början av januari fick jag minst 7-9 månaders leverans tid, preliminära besked alltså. Pratade med 3 st ÅF, inga hade platser kvar för tidigare leverans trots flera filialer och M-center m.m.
Det kan ju alltid dyka upp bilar till salu som beställts sedan långt tillbaka tidigare. En sådan som jag köpte faktiskt. Men vid nybeställning som jag har fått det förklarat för mig idag så kan inte leverans i år garanteras, kanske vinter. Om du beställde i december så kan det vara helt andra giv. Och olika ÅF (eller säljare kanske jag ska tillägga) verkar säga lite olika. Som vanligt med människor och försäljning.

Har du fått någon statuskod i BMW systemet, fråga annars din säljare vilken statuskod din order har just nu? Där kan man utläsa vart i pipe'n bilen ligger ungefär. Vad sa dom när du beställde där i december?

Läser man forumen från bl a USA, Kanada och många andra länder i EU så är produktionen fortfarande så pass begränsad och informationen mycket spretig. Mest rykten och det är även det jag skriver, i ärlighetens namn så ta allt med en nypa salt. Då jag inte heller jobbar på BMW och har inside-info :)
Prisökning i Sverige borde komma inom kort. Liksom i många andra länder. Why not liksom? :-)
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Här är ju många som gillar att prisspekulera. En kille i Tyskland sitter och gör statistik från Mobile.de.
Lite kul faktiskt.
Länk
Fr
89
Freske
530d xDrive Touring - 2015 m power kit
Har en M2 som är byggd, trolig levereras v. 8. På grund av ändrade familjeförhållanden behöver jag tyvärr hoppa av affären. Någon som är intresserad att ta över?

C16 Long Beach Blå
LCNL Läder Dakota Svart med blå konstrastsömmar/Svar
248 Eluppvärmd ratt
2MK BMW M automatväxellåda med dubbelkoppling (DCT) och Drivelogic

322 Komfortöppning
3AG Backkamera
420 Tonade sidorutor
430 Automatisk avbländar inner och ytterspeglar, elektriskt infällbara
431 Automatisk avbländbar innerbackspegel
459 Sätesinställning elektrisk med minne för förare
465 Genomlastningslucka
488 Svankstöd
524 Adaptiva kurvljus
563 Belysningspaket
5AC Helljusassistent
5AS Driving assistant
609 Navigationssystem Professional
674 Högtalarsystem Harman/Kardon
6AK ConnectedDrive Services
6AM Real Time Traffic Information
6AP Remote Services
6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning
8TH Speed-limit-informaiton

C_
74
C_B
Bmw 125i Cab -08
(Nissan Leaf -18)
Det var en välfylld spec på din bil Freske, rätt färg om du frågar mig :-)

Har fått erbjudande om att ta en M2 plats som tidigare beställts som en demobil och därmed inte har så hög prio som kundbeställda bilar.
Bilen är nu omgjord i kön till kundbeställd men väntar på en produktionsplats men det verkar ändå lite svajigt när den kan få en plats vilket gör att man tvekar lite.
Någon som har erfarenhet från att ta över en "demobilsplats"?
Fr
89
Freske
530d xDrive Touring - 2015 m power kit
Van med välutrustad 5-serie, så jämfört med det är den ganska naken ;-)
Verdi
Jag känner till två svarta M2:or som är till salu hos en märkeshandlare (finns EJ på blocket). En med DCT och en manuell.

Skicka PM för mer info!
Man blir ju lite sugen men ska försöka hålla ut till en eventuell M2 CS alternativt 718 GT4
Verdi
FYI: Den manuella är såld! :)
Köpte du den? :)
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Grattis Verdi. Fick du sälja den vidare direkt för ÅF. I kontraktet står det ju att man måste ha bilen i 6 mån för att få behålla rabatten.
Verdi
Typiskt advokaten att ha koll på det finstilta. ;-)

Det rök några procent från rabatten men inte alla.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Vad var det för avtal? Något sådant har jag inte i mitt avtal (vad jag vet).
Har dock inga säljplaner.
Verdi
Det var Företagarnas ramavtal som rök. Minst 3 mån, helst 6 mån ägande gäller för att få det. Samma med de 8% man kan få via BMW CS. 6 månaders ägande helst.

Den "vanliga" rabatten verkade inte villkorad på det sättet.

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Aha, tror egentligen inte de där avtalen gör någon skillnad i slutändan. Det går att få samma rabatt ändå.
Verdi
aerobat, Det ska göra 4% skillnad tydligen. Så även om du kan få t ex 12% rabatt utan ramavtal så hade du då kunnat få 16% med... Tror ramavtalet gör att rabatten inte dras från återförsäljarens del av vinsten utan från BMW Sveriges del. Sen kanske de har snackat ihop sig och kommit överens om ett rabatt-tak så det blir som du säger i praktiken.
Verdi, blev det någon större skillnad på spec efter rockaden. Annat än färgen då?
Verdi: Vet inte hur det är med företagsköp eftersom jag alltid köper privat, men man får inte BMW CS-rabatten utöver det du själv förhandlar fram. Snarare att man är garanterad en viss rabatt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.