AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.851

Leverans M2

Sida 91 av 173
Med såklart

EB
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Ledsen att tjata, men vet ingen om man måste ha Connected drive från fabrik eller om man kan installera det i efterhand?
Verdi
Tror det går att eftermontera om du har Navi Pro. Det är väl nåt sim-kort som ska i och lite sånt så att du kommer åt bilen via mobilnätet.
Är det utrustningskod 6AK?

Verkar som om det är standard för jänkarna, så svårt att hitta något på google om eventuell hårdvaru-retrofit.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Jag undrar om det är någon hårdvara teleservices verkar ingå i Navi, så SIM kortet finns redan.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Som jag har fått det förklarat för mig skall Connected drive gå att ladda ner till bilen i efterhand

BMW CS #5139
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Alla nyare bilar har Teleservices/Emergency Call och därmed SIM-kort.
Kika i tråden jag länkade till. På min tre år gamla F20 utan Navi kan jag köpa till ConnectedDrive Services, Remote Services och Concierge Services i portalen. Däremot inte Apps.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
BMW apps står som 0kr på M2??
Ryktet säger att min bil gick i produktion förra veckan. Nu är det bara att invänta leverans men det får gärna dröja några veckor till vädret är bättre.

Tänkte att jag skulle sälja av min 320d -13. Om det är någon som är intresserad så går det bra att skicka ett meddelande via Powerpost med kontaktinfo så skickar jag mer information. Kort:
MY13, uttagen 201210
Mineral Grey
6000mil
Manuell
Sportline
Svart accentlist (viktigt för insidan)
Skinnklädsel
Xenonljus
Sätesvärme bak
Genomlastningslucka
Dubbdäck
mm.

Bra skick utan dörruppslag och repor. Alltid kört extra oljebyten.

/Per
MU
940
MUC
M340i - 2025
M2:an hemma. Tog drygt 7 månader från beställning.
En sak kan man direkt konstatera, den behöver sänkas och det rejält.
Å andra sidan behövs nog inget annat avgassystem - låter riktigt göttt både inne och ute med standardsystemet.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
MUC Vad tänker du införskaffa för att sänka den?
MU
940
MUC
M340i - 2025
Förmodligen KW variant-3.
Funderar också på BMW:s egna performance variant, ungefär samma pengar.
Alternativt Öhlins vilket dock är lite dyrare.
st
125
stubbet
MUC Jag var/är oxå inne på Öhlins. Men en på Stertman tyckte de var lite högt prissatta för hur bra de egentligen är. Han rekommenderar mig att vänta och se om det inte kommer ett KW Clubsport 2 - alltså lite mer gatoruenterad än Clubsport 3. Annars har jag oxå varit sugen på V3, men svårt. Sedan blev jag erbjuden JRZ RS ONE eller RS TWO som ett bra kit till min bil. Men svårt som sagt.
MU
940
MUC
M340i - 2025
@Stubbet, fördelen med KW-v3 är att det är justerbart så det går att ställa in både för track-mode och en mer gatorienterad setup.
Går att köpa i Tyskland för runt 2.100 EUR ink. frakt.
Vill du enbart ha en sänkningssats så går det säkert att komma undan med ett betydligt lägre pris.
st
125
stubbet
@MUC Nope, jag vill ha något som gör den ännu vassare. Samtidigt som den ska gå att köra "bekvämt" på gatan. Men jag väntar ett tag till innan jag bestämmer mig. Du får gärna uppdatera här om du köper något. Är du med i BOS på FB? Då lär jag se det där oavsett.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Kommer nog köpa mitt kW här:
Länk

30 eur i frakt
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Vilka priser har ni fått på montering? Kan ni rekommendera någon i södra Sverige?
C_
74
C_B
Bmw 125i Cab -08
(Nissan Leaf -18)
En liten fråga angående tillbehöret "genomlastningslucka"/baksäte delat 40:20:40.
Om man inte väljer genomlastningslucka, får man då baksätet fast eller 40:60 delning/fällning?
Enligt Bmw får man fast baksäte utan genomlastningslucka, men var och kikade på en beg. M2-2016 idag som jag inte kan hitta något tillval i specen på och den har 40:60 delat baksäte.
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
MUC/aerobat

Har beställt MP fjädring till min, fick det för 30.000 inkl montering om jag inte missminner mig! Ser sjukt bra ut och komforten ska vara bra ändå. Träffade metrickid och fick höra från honom att komforten fortfarande skulle vara bra!

MU
940
MUC
M340i - 2025
@viktorhltmn, om jag har förstått korrekt så är MP (antar att du syftar på BMW M Performance) egentligen ett KW-v3 chassi som KW tillverkar åt BMW så det är ett utmärkt val. Vad jag läst så skiljer sig fjädrarna lite (vet inte hur).

Själv börjar jag fundera lite på att enbart byta fjädrarna, hårdare och lägre, och helt enkelt chansa på att orginaldämparna mäktar med de hårdare fjädrarna.

Jag tror jag justerade hårdheten en gång och aldrig höjden på min gamla bil där jag körde med ett KW-v3 kit.
Kan vara en felchansning om det inte funkar och man ändå åker på att byta till en ställbar variant längre fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.