AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.787

Leverans M2

Sida 89 av 173
M2 LCI is planned for MY18, production date from 1/7-17 and "released" in march according to the rumors.

Hopefully with the new headlights and some new interior tech (I really hope for head up display)

Edit: Follow this thread for all the "confirmed" rumors: Länk
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
MagnusT: Jo läst den tråden och varit i kontakt med Keith, den fälgen de tagit fram är ett alternativ, men blir rätt saftigt med tullar osv, ca 12000 kr

Dessa säger de bör passa, men finns inget verifierat, funderar på att chansa...
Länk
MU
940
MUC
M340i - 2025
@_pancho_, jag har beställt Apex EC-7, 18*9,5 ET-35.
Har dock varken fått bilen eller fälgarna ännu men de skall passa, om några veckor vet jag och kan återrapportera.
Kommer att köra 265/35/18 runt om till att börja med.
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
Ang avgassystem så rekommenderar jag er att kolla in "Armytrix". Osäker på kvalité och tillgänglighet men vilket ljud!!

Har fått leveransbesked på min M2 nu vilket skulle bli i feb/mars. Tillverkning Q1. Hoppas på att få se många av er på vägarna i vår :)
Påminner lite om det här;)

EB
Ännu mera likt, faktiskt.

Lyssna när han drar iväg asså:::::::)))))))

EB
Ja jag förstår inte heller varför vissa dras till fisljudet. Samtidigt så gillar jag burbles när man släpper gasen, vilket många fullständigt hatar, så smaken är ju helt klart olika.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Kommer HUD, M-sport-klädsel och silvermetallic är till och med jag intresserad :)
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
@Pula

Låter ju döfett! Länge leve 2-taktarna!
I'm pretty sure its the same car from Lund that was posted for 549.

Länk
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Vad kan man förvänta sig för leveranstider på m2 just nu?
I placed an order this week, hoping to get it by August, but may take longer.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
malcus; Kolla med handlare, du kan ha tur och få tag på en förbeställd bil som du kan ändra spec på.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Enligt min säljare är situationen samma som förra året, dvs det går inte att få några leveranstider. Det som hände nov/dec 2016 var att kvoterna fördelades och trycket lättade något. Men enda sättet att få en säker leveranstid nu är om din handlare har en förbeställd bil ledig, annars drar de nog en vals för att hålla dig kvar.
Verdi
Ja den manuella hos Borgeby Bilcenter (NYY513) var den som var till salu privat i Lund tidigare. Den är fortfarande registrerad på en privatperson i Lund så antagligen är det försäljningsuppdrag.

Tycker prisnivån är minst 50' för hög.
BMW har ju ökat produktionen men löser en marknad åt gången, kan tänka mig att det blir ett rullande schema, så frågan borde var när Sverige får en större tilldelning igen.

Man märker dock att något hänt för så många M2 som man ser rullandes i Göteborg nu har jag aldrig sett tidigare, då är det ändå fortfarande "vinter" enligt många.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
dd88: Vilka marknader har man löst det på hittills då?
Verdi
Har de verkligen ökat produktionen?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Jag läser Tyska och Engelska/Amerikanska forum kontinuerligt. Det finns inget där som tyder på att det lättat.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vilken dussinbil ;-)

Nope, verkar inte lättat. Däremot verkar ex vis Sverige fått sina beställda lagerbilar och vissa ÅF har väl allokerat fler än andra. Ibland i demosyfte eller som kundbilar och agerar olika därefter. Enligt de tre senaste ÅF jag pratat med är ledtiden minst 7 månader. Så efter sommaren gäller fortf. vad det verkar.
Lägger man därtill på risken för ytterligare förseningar eller hick-ups kanske det blir än längre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.