AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.814

Leverans M2

Sida 87 av 173
...GEO har jag provkört - den har varit på "Knutan" ett par gånger och även använts vid ett antal events. Förutom att vara demobil.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Samma som Kristoffer_L, tack vare den man blivit kär.
Lät gött på gt-slingan.
Isty and myself managed to work out a good deal with L-J.Pettersson from Mbilar (great to deal with and by far the nicest salesperson I encountered during negotiations- recommended!)
I'm sending my signed papers later on tonight, Isty will be meeting him to sign next week!

Would be really cool if we both got the cars on the same day to road trip back to Skåne together ; )
Good times!
Verdi
Sweet! When will the cars be delivered?
Hoping to get them both August, right after the LCI (if one should occur).
However it might take till September\October, but we're hopeful!
Verdi
Did you make completely new orders or did you use some "pre-ordered" empty slots?
Completely new orders
Verdi
Ok, good luck then! I think M bilar is your best bet. They are at least a lot more optimistic than others. :)
I, for one, am willing to wait in order to get my perfect car. To prove it I passed on the black car.
However, the reason I broke off the deal with Forenade- is the "bait and switch" feeling I got. As if they were thinking "Yeah, sure! we'll make promises we can't keep, but he is SO sold he won't dare withdraw!"

Therefor I withdrew it and went with L-J.Pettersson from Mbilar that had me sold on the personal level. I rather buy further from home, and wait more, if it means I get a salesperson I feel I can trust...
M.B. : Just curious, how many % did you manage to get? :)

congrats to both of you! :)
Since it's not just me in this deal, I can't take the liberty of revealing it online (hence revealing Isty's as well without his permission)
Sorry!
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Hur lång tid brukar det ta från tillverkning till att man kan hämta? Ingen kul säsong nu direkt, men men :)
/T
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Från att den tillverkas är det kanske 3-5 veckor till du kan hämta ut den. 5 veckor är nog mer troligt än 3 veckor.
När jag köpte min M3 så lockade flera säljare med "som M-kund så kan vi hjälpa dig med betydligt mer än om du köpt en vanlig bil". Tänkte att det var säljsnack men det slutade med att jag hade fri lånebil vid behov, vilket jag utnyttjade tre gånger (två weekendresor och en gång när bilen var inne hos Ceramic Pro för rekond). Blev även inbjuden till diverse event, hamnade först i kön vid service osv (när bilen skulle få sin inkörningsservice så fick jag först tid två veckor senare, säljaren fixade så att dom tog in den samma dag. Under tiden så fick jag låna en M140i från hallen)

Är säljarna lika schyssta när man köper en M2?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vart var detta dd88, om jag får fråga? Låter som ett undantag (ÅF:en) snarare än en regel :-)
Men som svar på din fråga skulle jag då hävda att M2an är ju en M-bil, vilket då enligt säljarna du pratat med skall få denna fina särbehandling.
Verdi
Kan ju vara kundspecifikt också. Träffade Jörgen Trued som skriver på bmwb.se i somras på Ulva Kvarn och han sa att han blev också inbjuden på events i egenskap av M-ägare. Själv hörde jag inte ett ljud från min säljare på hela sommaren. Kanske beror på att M2 är så "billig" och inte riktigt räknas? (hade ett litet speciellt upplägg på affären också så det kan även bero på det)
St
1.200
Stilren

Ja, det kan säkert vara skillnad på att lägga helt ny produktionsorder kontra främst köpa PS beggad M-bil i hallen, samt demo- och eller avhoppsbil/lagerbil. Sen finns ju den mänskliga faktorn också med att säljaren råkar glömma eller helt enkelt prioriterar kundspecifika som du säger :-)
St
1.200
Stilren

En true story dock är från Solna när jag en gång skulle lämna min tjänstebil och frågade om lånebil (gällde stor service eller vad ärendet var) och svaret var "nej vi har inga som helst lånebilar tyvärr, däremot finns SixT här i disken bredvid". Minuten efter kommer en äldre silverhårig herre och lämnar in sin M6a, och vips så hade han nycklar i handen till en lånebil..

"Money talks" ;-)
Stilren: Det var på Bilia i Göteborg. Men innan jag köpte bilen tog jag in offerter från flera aktörer runt om i Sverige och många sa samma sak. Var tom en säljare i Stockholm som helst inte vilja sälja en bil till mig då de ville kunna ge M-kunder "exemplarisk service" och det var svårt om man bodde i en annan stad.

Bilarna jag fick låna var antingen bilar från hallen som bokades på "provkörning" i deras system eller demobilar (320d samt 520d med relativt lite utrustning). Fick även låna en M4 cab med Competition Package under en dag, detta var innan jag fick hem bilen.

Fick inbjudan till privat bankörning (men kostnaden stod man själv för), mässor (bla sportbilsmässan här i gbg) och annat smått och gott (kuponger, värdebevis osv).

Anledningen till att jag började tänka på det var för att säljare från Porsche och Mercedes inte alls har erbjudit något av detta nu när jag tagit in ett par offerter. Men de säljer väl ändå.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
OK!
Tack.
Kan ngn rekommendera en verkstad som kan montera ett KW v3 i Stockholm eller närheten?

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.