|
Sida 84 av 173
|
|
|---|---|
|
M.B. I don’t know if you are tall or short but remember that if you are going for trackdays with the car it’s not just the weight of sunroof and electric seats. You will sit higher and your roof will be lower so with a helmet on you are likely to not have enough headroom. I have this problem today with my 335. Regarding the second hand market I’m sure there is a buyer for every spec. Personally I would not buy your spec since I drive a lot of trackdays. My spec would be DCT and navigation, basically nothing else. I also hate the fact that the M2 is only sold with full leather. It’s very slippery when driving at track. /DJ |
|
|
Isty, that is correct. Or, at least what I was promised. That has been my main condition in order to place an order. Took some back and forth but eventually managed to get a promised delivery. Will they stand up to it? Who knows. The discount wasn't that significant, but when I used some connections I managed to squeeze out a little extra. Nothing that would really make a differene in this purchase either way... once its fully finalized I will be happy to reveal it (is there a PM option here?) DJ, I'm 185. Might let go of the sunroof for the helmet space but unfortunately cant locate a demo 2 series with a roof and electric seats... |
|
| Det finns flera handlare som löpande lagt tomma ordrar, dvs utan att ha en specifik kund, som de kan erbjuda vilket ger en kortare leveranstid, men om man lägger en helt ny order får man inte så kort leveranstid som sex månader enligt Bavaria i alla fall. | |
|
That is my theory as well. To support it I can say it took me some back-and-forth to get an earlier delivery date promised. I assume they first try to sell the normal slots, and use these "prebook" slots as a "joker up the sleeve" when they need to work their way into a sale. |
|
| Vad är anledningen till att flera som har M2 säljer för att beställa en ny? Är ni missnöjda med utrustningen eller färgen, eller är det något annat som hägrar? | |
| Nog rätt enkelt.Köp en ny med bra rabatt. Kör 500mil. Sälj med vinst. | |
Verdi |
Jag köpte en HEA-bil förra våren och specade den alltså inte själv. Fick även betala fullt bruttopris så jag kände att jag behövde sälja den på hajpen. Annars skulle värdeminskningen bli rätt brutal. Den var även en DCT och nu har jag beställt en 6MT. Har även ändrat färg, lagt till rattvärme men tagit bort driver assistance, tonade rutor, M Drivers Package och lite annat. Den nya är ca 160 tusen billigare faktiskt. :) |
| @Verdi, frågar av nyfikenhet. Varför har du valt att ta bort tonade rutor? Är det praktiska skäl eller rent estetiska? | |
Verdi |
Jag och Dm3 var ute och åkte lite tillsammans i somras och jag hade tonade på min LBB och han hade det inte på sin LBB. Visst ser man skillnad men toningen är relativt ljus och det tog mig ett bra tag innan jag uppmärksammade att han inte hade det. Annars gillar jag tonade rutor. Har haft det på alla andra bilar jag beställt nya. Men just på en M2 så är det så lite som blir tonat också. Framrutan och rutorna på dörrarna är så pass dominerande ändå. |
|
@Verdi, tack. Har en sista chans att göra ändringar på min spec nu i januari och sen är det produktion. Till er som undrar om LCI så fick jag lite info från BMW Sverige för ett par månader sedan när jag själv funderade på att ändra prod.datum för att inte gå miste om uppgraderingar. Personligen så tyckte jag inte att det var värt att missa en säsong för att få de relativt små justeringar som det pratades om. Enligt uppgift så var det mindre kosmetik i fronten, både fram och bakljus skulle få några mindre design-förändringar (dock ej LED enligt prognosen) samt mindre design på instrumentpanelen. Det nämndes att man uppgraderingen skulle vara liknande den som nyligen gjordes på 3-serien vilket i mina ögon endast var småjusteringar. Således så pratas det varken om motorbyte, effektökningar, stolar, LED-ljus. Men för att förtydliga så var detta info från BMW Sverige för någon månad sedan och det kan ha förändrats. |
|
|
Tack Beemer1981 för den infon! Låter rimligt och logiskt. |
|
|
BMW Sverige har ju inget vidare track record när det kommer till nyheter och uppdateringar så vanligtvis hade jag tagit den informationen med en nypa salt. I detta fallet så stämmer det med ryktena som florerar på nätet så ligger troligtvis något i det. Dackelone på Bimmerpost har däremot väldigt bra track record och han skriver (gällande M2 CS) "From what I have "heard" from my friends... you should be able to order one around Nov 2017 for Spring 2018 delivery" "Lets see what engine BMW uses for the M2 Competition or CS or what ever they will call it. But I think we all know it will be a S55." Länk Han har mig veterligen prickat alla rätt under F-generationen av M-bilar, så chansen finns att även denna infon stämmer. Dock aldrig några garantier. |
|
Verdi |
LCI är inte samma sak som CS iofs. |
|
That's it- it's finalized! Just placed my order! I chose to wait till August, just because I'm already waiting till late June\Early July- so it makes no sense to not hold back for another few weeks. If I could drive the car of my dreams away today I'd probably not wait. Regarding the blue one at Forenade, according to the info I have it sold for 540 and will serve as someones company car. |
|
| Congrats! What color and equipment did you order? Did you order in Malmö? | |
|
Yes, placed the order in Malmö. LBB, 6MT. Might change my mind with the color- LBB is amazing but a bit afraid to get tired of it. Does anyone have MG down south so I can buy him/her a coffee and take a look? Sunroof might be taken off as well, I have to find a 2-series with it and electric seats to test headroom. Here's the list equipment list: 248 Eluppvärmd ratt 322 Komfortöppning 3AG Backkamera 403 Elektrisk glastaklucka 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar, elektriskt infällbara 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 441 Rökarpaket 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 465 Genomlastningslucka 488 Svankstöd 524 Adaptiva Kurvljus 563 Belysningspaket 575 Extra 12 Voltsuttag 5AC Helljusassistent 5AS Driving Assistant 609 Navigationssystem Professional 654 DAB+ radio 674 Högtalarsystem Harman/Kardon 6AK ConnectedDrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AP Remote Services 6NW Telefoni med Wireless Charging 8TH Speed-Limit-information |
|
|
En film för er som älskar 2:an ;) AC Schnitzer ACL2 + M2 |
|
| För en som älskar M2an så mår man bara dåligt av att se någonting med AC shitster på en M2a. Visst, kul att de experimenterar med diverse bilar, men måste dem göra det så fult som möjligt? Säljer dem tillräckligt med eftermarknadsdelar att de har råd att experimentera såhär mycket? ALLT de gjorde till M3e46 är bara nasty och de har verkat lyckats med M2an också. | |
| F20 får ju också en facelift i sommar så dom passar väl på då 2-serien ändå uppdateras invändigt. Måste ju vara exakt samma interiör. | |
Verdi |
F20 har väl redan fått sin facelift till årsmodell 16? Ändrade baklysen och det där. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.