AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.735

Leverans M2

Sida 83 av 173
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
PS: On our new 118d with M-seats the manual adjustment mechanism on the seats
is quite ok and involves no problem at all for me, wife or daughter.
I guess this is one of these things that to each his own. I personally like the extra light it provides, especially with the dark M2 interior (would have spec'ed brown if I could). Besides, it didn't take me too long to learn that here in Sweden we should appreciate every bit of sun we can get! ;)
Having that said if the car had a CF roof as standard I would never take a sunroof. Actually- I would have paid extra for that if it was possible.

Spoke to forenade Malmö again and got them to match the offer I got in Stockholm. Seems like tomorrow I'll place my order for a loaded LBB MT6 and I can't be more excited.
Is there anyone in Skåne with a mineral grey car? I might change my color for that but never saw one in person...
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
@M.B: I've ordered the sun roof option. Just gonna be a daily driver to me, no tack ambitions. I like the "openess" a sunroof provide.

@Verdi: Exakt samma anledning till att jag valde MG istället för LBB (som är sjukt snygg). Jag tror MG håller bättre i längden för min smak. Svart njurar och gälar på min också, tyvärr inte MPE då jag inte riktigt fick samma fina pris som du ;)

Är lite sugen på att sätta på en gloss black läpp i fronten, men tvekar lite. Tror det binder ihop snyggt med svarta njurar. M4 GTS ser riktigt bra ut i fram. Svårt att hitta någon som är snygg. Detta är den bästa jag hittat: Länk
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Den såldes med mindre prut. Var du intresserad isty? Jag skrev tidigare i tråden att den skulle säljas och att jag ville ha 500 i hopp om att någon här skulle höra av sig...
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Har beställt en vit med M-stripes, en riktig snutmagnet :) Manuell och minimalt med extra utrustning i övrigt, känns som att basic är rätt för mig. Det blir ett rent nöjesfordon för trevliga stunder. Väntar nog med produktion till juli, kan ju inte helt uteslutas att LCI innebär något på motorsidan....
Wait, my Swedish isn't that good, but should I consider delaying the car for an LCI? Is it planned for July?
If I place the order tomorrow the car will be delivered July.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
I understand there will be an LCI from july. There will probably only be minor cosmetical changes, but no one can tell for sure right now. I choose to wait.
This means the earliest you can get the car is August? I actually wouldn't mind waiting another extra month.
Verdi
Are you sure the delivery time is "just" 6-7 months?
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
If production in july i suspect you're lucky if delivery is in august.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
När tidigare har det skett en motoruppgradering/förändring på en LCI efter 14-15 månaders försäljning? Det tror jag inte på.
st
125
stubbet
För mig var det ca en månad mellan produktion och leverans. Min kom ett par veckor tidigare än beräknat.
@Verdi, I don't know what kind of wizardry they did, but yes- I got a delivery guaranteed latest July or I can cancel the deal.

@Salesman, does it really take so long to manufacture and transport the car? sounds odd
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Stubbet: Poängen är val att ingen av oss vet, allt är spekulationer. Vad jag däremot vet är att om det blev någon förändring och jag blev utan pga någon ynka månad skulle jag bli väldigt irriterad.
st
125
stubbet
@Salesman Men när vet någon vad LCI:n innehåller? Måste väl bli mer än nån ynka månad extra att vänta in det?
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Stubbet: Det var mer specifikt för mig. Jag kunde förvänta mig leverans mitt i sommaren, nu väntar jag till efter sommaren istället. Givetvis tråkigt, men jag väljer att vänta. Jag får trösta mig med någon annan bil istället så länge istället.
st
125
stubbet
@Salesman Jepp, ja din väntan blir inte förgäves oavsett.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det verkar som det rör på sig på M2 marknaden ändå trots årstiden då.
Jag tänkte lägga ut min om ca 1 månad, men vill ha ett definitivt leveransbesked på min beställda M2 innan jag släpper min nuvarande.
Prismässigt kan jag tänka mig att min kommer hamna marginellt högre än Dm3s bil, men då är min en 2017 med DCT och Idrive 5.0 som rullat en bråkdel

BMW CS #5139
2-serien får ju LCI i sommar, håller tummarna för HUD (som förhoppningsvis smittar av sig till M2)

Länk
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
M.B. Can you have it delivered in July if you order today? Thats really good. What discounts did you get?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.