AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.825

Leverans M2

Sida 81 av 173
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@mattemattee Det tror jag säkert de gör; de monterar ju allt man kan beställa genom dem.
Hämtad idag :)

Spoo

Fick pris på 12500 inkl toning från b stolpe och bakåt. Då folieras stötfångare fram, hela huven, hela framskärmarna, backspeglarna samt lastskydd vid bakluckan.
Det var bra pris du fick @m2-17. Tanke på att du fick med toning av bakrutorna också. Får man fråga vilken bolag du ska göra foliering?
Macintosh: Ska få det utfört i veckan som kommer. Fått förhandla endel med olika stora firmor för att komma ner i pris. Tipsar då jag ser att det blir bra men han har bra referenser 👍

Kanske kommer göra fler delar på bilen, man sitter lite hjärtat i halsgropen nu då man är ute och åker, hörde ett stenskott idag då en kille prompt skulle köra och sedan kasta sig in framför 😡
Ok, ja återkom när du har gjort det ;-)

Ja det känns alltid lite ont när bilen är så pass ny och man hör hur stenen flyger mot bilen. inte roligt...
Även om du försöker hålla långt avstånd så flyger stenar tyvärr.
fick för några veckor sen en riktigt fullträff på rutan. som tur var sprickan mindre än 3 cm. gick att laga och det syns knappt.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det här måste väl vara ett vettigt pris på en manuell M2?!

Länk
MU
940
MUC
M340i - 2025
@Dm3, väldigt bra pris tycker jag, borde säljas på stört.
Är det din?
em
906
em3
M3 cab -03
? 40 tusen av från nypris och 1000 mil? Jag kanske tänker helt fel, men dom c:a 8% kan man väl nästan pruta sig till vid ett nyköp, eller?

em3
MU
940
MUC
M340i - 2025
@em3, klart man kan pruta 8-10% vid nyköp men om man vill ha en bil nu så är det ett bra pris.
em
906
em3
M3 cab -03
OK, du har kollen, leveranstid verkar vara med i spelet...

em3
Verdi
Prisläget är fortsatt högt på M2 men många står osålda nu. Om det beror på prisbilden eller årstiden vet jag inte. Kanske en kombination?

Ska bli spännande att se hur priserna utvecklar sig framöver. Tror de kommer stå sig bra åtminstone så länge räntan är låg.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verdi, årstiden måste ju göra sitt. Hur många tänker primärt på roligare bilar när det är vinter. Argumentet med att betala "dyrt" för en begagnad för att få den direkt är inte så aktuellt nu, men när april kommer så är det nog det igen...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Ja, det är min så jag är partisk, men jag tycker det är prisvärt. Hittills har ingen M2 varit i närheten prismässigt på blocket. Och många har sålts. Enligt uppgift är leveranstiden fn 12 månader, så andrahandsvärdet lär fortfarande vara högt framöver.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Är verkligen leveranstiden 12 månader igen? Låter ju märkligt. Källa?
Man undrar vad BMW har för strategi bakom det?
aerobat, håller med om att leveranstiderna är ett mysterium. Själv får jag vänta i 6 mån på lev. Kanske den omtalade punktinsatsen för svensk marknad spelar in.

Kan stundande LCI påverka leveranstiden?

Är det någon som har koll på hur stor uppgradering en LCI brukar vara?

Är det tillräckligt mycket för att avvakta med produktionsdatum till efter 1/7?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
På tyska och amerikanska forum spekuleras en del. Tror det mest blir nya lampor och lite småsaker.
Jag ska ha min så snart det bara går.
Tack aerobat! Då håller jag med dig om att ju fortare dess bättre även om det är ekonomiskt optimalt att få bilen i början av nästa modellår.

Låter inte värt att vänta ytterligare 3-4 mån på småsaker.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Hur mycket prutmån tror ni det finns på dtc bilarna hos handlarna?
Manuell är livet meb dct hade varit underbart på bana
samt att sambon hade kunnat sätta sig i förarsätet utan att svettas
ihjäl.
Drömmer dock mardrömmar om att sälja nuvarande m3an privat,
även om den bör sälja fort och till ett OK pris, bilhandlarna undervärderar
säkert hårt.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@Isty Det finns ju samma prutmån procentuellt räknat oavsett växellåda. Vad gäller den manuella lådan behöver ingen "svettas ihjäl." Den är snällare än mina föregående 118d (e87 och f20) var. Så utöver smidigheten med DCT och att den går att köra snabbare finns enligt mig inga andra motargument.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.