AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.861

Leverans M2

Sida 80 av 173
Är det nu 12 månader som gäller igen för ny M2?

"Vill man så går det" är en bra regel som funkar bättre än man tror. En förälder med två barn på skolan hemma har kört M3 E46 i säkert 10 år och vägrat byta. Året runt dessutom. Vill man bara något ordentligt så går det alltid :-)
Kristoffer_L:
Nej, men 8-9 månader ligger det på nu.
Verdi
Det är lite olika bud. Ungefär som vanligt alltså. :-)

@Macintosh

Jag skickade ett meddelande till dig efter att jag pratat med min handlare. Finns ett kontrakt med leverans v.23 tillgängligt om du är intresserad... Annars så kanske det finns någon annan här på forumet som går i tankar på att investera i lite nöje :)

Tack så mycket @Beemer1981. Ska kolla på det :-)
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Någon som vet var man kan få tag i kolfiberbackspeglar med vingar och högglanskolfiberinredning?
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
@aerobat: Kolla in:
Länk
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@Spoo; tack. Har du provat? Hur var de i så fall? Det var en engelsk site. Inga problem med olika för v resp h-styrda bilar?
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
@aerobat: Tror inte det skall vara skillnad på v/h-styrda.

Har fått hem ett par glossy black. Finishen ser bra ut. Har dock inte fått leverans på M2:an än, så jag inte kollat passformen.

Mer info i denna post: Länk
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@spoo; tack. Får inte min M2 än på ett tag, men jag tror jag måste börja beställa lite extraprylar för att stilla abstinensen. Tror jag testar ett par speglar i högglans carbon. Ska trycka av ett M Performance Chassie också:-)
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@aerobat Tipsar om att kolla på Akrapovic speglar. I min mening mycket snyggare än både M-performance och alla de M3/M4-kopior som finns. Bara googla Akrapovic carbon fibre mirrors M2. Hade lagt en länk om jag visste hur man gjorde.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Länk
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Innan du funderar på att köra en M2 eller vilken fin BMW som helst så titta in i en bil med 1-2 barnstolar och se hur det ser ut och fundera sen på om det är något du rent psykiskt klarar av att utsätta en BMW för :-)
Länk

Brutal look om ni frågar mig, vore kul o veta vad det skulle gå loss på

Bara tre veckor kvar nu :)
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@stubbet; jag vet inte. Akropovic ser fina ut. Men jag vill gärna ha vingarna, det känns mer "M".
Gällande backspeglarna.. M-performance speglarna till M2, har dom små "vingar" som sticker ut från spegeln, likt M3/M4?
M2:an för 650k' på blocket har dessa, men på BMW's hemsida har dom inga vingar..

Jag gjorde nyligen en beställning på en M2:a och valde till kolfiberspeglar, men är nu osäker på hur dom faktiskt ser ut!

Tacksam om någon kan reda ut mitt dilemma :D
st
125
stubbet
@mattemsttee Nope, performance-speglarna är bara kåpor i kolfiber. Samma form som original
st
125
stubbet
@Skorpionen Tack, där ser man hur Akrapovic-speglarna ser ut. Enligt mig snyggare än både M-performance o kopiorna på M3/M4.
@stubbet tack för snabbt svar

Skillnaden mellan akra speglar och m performance är marginell, tycker jag.
Däremot är akra billigare vilket är positivt. Kan man beställa dessa istället och låta BMW montera? BMW verkar åtminstone hjälpa till med montering av akra-systemet
Länk

Här är ett alternativ för dem som vill ha vingar.

Nån som har erfarenhet av deras produkter?
De säljer trimbox för rätt bra pris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.