AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.776

Leverans M2

Sida 78 av 173
Verdi
Nu handlar den här tråden om M2... Men. Jag har inget miljöfokus alls. Tycker bara i3 är en pigg och rolig bil som blir väldigt billig för mig. Perfekt att ta in till Uppsala från där vi bor. Sikten, smidigheten och den omedelbara accelerationen är fantastisk i stadstrafik.
Verdi
Orkar inte dra hela kalkylen men det bygger ju på att M2:an är avställd halva året.

En M140i kostar ca 9 800:-/mån, en M2 kostar 5 500:-/mån utslaget över hela året och en i3 ligger på 4 600:-/mån.

Skillnaden ligger inom felmarginalen. Dessutom behöver jag inte köpa en i3 förrän nästa höst.

Har inte helt bestämt mig. Kanske ställer av XC70:n över sommaren för att slippa dubbla förmåner. Den borde inte tappa så mycket i värde om den bara står still i 6 månader. 5% räknar jag med. (brukar räkna 15% vid normal användning över 12 månader)
Jag har följt tråden på avstånd men hur är det nu med leveranser på M2? Någon som vet vad som egentligen gäller? Jag pratade med min säljare igår (som jag beställt 330 av) och hon sa att det fortfarande är mycket svårt att komma över några bilar för leverans. I så fall lär värdet hålla i sig ett tag till...
Verdi
Tror de gjorde en engångsinsats för att beta av köerna. Det var så min säljare la fram det iaf. :-)

st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Jepp, min säljare sa samma då jag fick min: att alla 2016-beställningar skulle betas av. O så skedde oxå vad jag förstått.
Läste hela tråden igår. Hade turen att komma in vid rätt tillfälle hos handlaren, egentligen bara för att slå ihjäl lite tid. Pratade med en säljare om en M240i då jag hade gett upp tanken på att få en M2 (var in i januari och ville beställa men gick besviket därifrån då de inte kunde lova bilen förrän sommaren 2017). Nu hade de ett avhopp på en manuell Safirsvart M2 så var inte så mycket att fundera på. Handpenning lagd i veckan, får den i januari. Planen är att låta Wrapzone foliera bilen med bodyfence bara de svarar, sökt dem i en veckas tid. Har egentligen bara suttit i en M2, inte ens hört den live men har höga förväntningar. Längtan är stor :)
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
@M2-17 Grattis.

Hör av dig om du får ett pris på Bodyfence. Funderar också i de banorna eftersom jag ska köra min året runt i Stockholmsköerna.

Någon som har erfarenhet av PPF. Hur länge håller det? Måste man byta efter några år? Blir det dålig finish efter ett tag?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Någon som har lucka på M2:an? Jag har valt det men vacklar hela tiden. Kan fortfarande ändra mig.
Vad tycker ni som har det? Är det värt det?
Så länge du inte tänkt bygga racebil och du vill ha lucka så är det bara att köpa. Att det blir extravikt på fel ställe känns inte som ett argument om bilen mestadels ska rulla gata. Hade jag fått välja specen själv hade jag kryssat i det. Blir som någon tidigare skrivit trevligt ljusinsläpp och på sommaren är det schysst att kunna öppna upp. Enda anledningen enligt mig att inte beställa är om man är ovanligt lång och får problem med takhöjden.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har inte det på min nuvarande M2, men lade till det på den jag har i beställning.
Normalt sett brukar jag inte vara så noga med lucka, men jag tycker den lilla kupén känns lite mörk med svart klädsel och svart innertak så jag hoppas det gör gott att få in lite ljus

BMW CS #5139
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har mycket glädje av min taklucka. Ljusinsläppet är väldigt trevligt och sommartid har jag den regelbundet öppen så länge de inte går snabbare än 70km/h. Däremot stjäl den lite takhöjd och för mig som är 188 cm så är det precis på håret, bokstavligt talat. Hade jag varit 192 cm hade jag nog behövt skippat den.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Den som kör bana undviker gärna bilar med taklucka, dels för att vikten på fel ställe, men även för att det blir trångt upp till taket med hjälmen på.

/DJ
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
OK, tack för input.
@M2 -17 och @Spoo, jag gjorde min stenskottskydd Bodyfence på min RS3 Förra året hos Wrapzone. Kostade då ca 11 000kr. Så tror de ligger nog snarlik prismässig. De är inte världens snabbaste på svara mail eller tel tyvärr.
Ni får ringa flera gånger tills de svarar.

En sak är bra att veta. Bodyfence är mycket tjockare material än vanligt wrapping så blir det skarv vid kanterna. Men det är inget man tänker på, det är om du verkligen går väldig nära för att kolla.

RE
96
RE
BMW iX1-23

Aerobat: Gör som jag gjorde, beställ en cab också, så behöver du ingen taklucka 😉 Som med all annan utrustning, välj det du vill ha!

Macintosh: För de 11 ksek, var får du då skyddet? Är det front, huv och skärmar eller även tröskellåder etc?
@aerobat: Det är hela huven, hela fronten, hela framskärmarna samt framsida backspeglar, lastningsskydd på bakstötfångaren.
+ lyktorna fram och på taket fram till panoramatakfönster gjorde de åt mig också.
Verdi
Prisnivån på blocket är fortsatt högt. Billigaste bilen är en manuell som gått 390 mil. Den ska de ha 549 tkr för vilket nästan är vad den kostade brutto ny.

Vill man ha en med DCT så är det närmare 600 tkr som gäller. Verkar finnas en ny(?) på Bilia i Nacka för 595 tkr. Men det kan ju vara en demobil också. Nån som vet?

Finns en DCT för 575 tkr i Göteborg men det är en demobil som levereras tidigast första juli.

Det känns ju otroligt bra att man får köpa en helt ny som är 50 tusen billigare än en begagnad av förra årets modell. :)
Macintosh: Tack för info, fortfarande inte fått tag på dem, verkar ha fullt upp men fått tag i annan aktör, ska försöka handla fram ett bra pris så kan jag återkomma med tips om jag blir nöjd.

Verdi: Den på Bilia Nacka står olåst i hallen men är helt ny. Länk

Efter mycket letande så hittade jag vinterhjul till bilen. Fick bli 19 tum från ett företag och däck och RDCi givare från ett annat. Sluta på 11000 kr totalt. Vinterfälgar slits ju en del och bilen kommer ju ändå bara rulla "bra" dagar. Känns som man köpa mycket annat roligt för prisskillnaden upp till BMWs 26000 kr
Ja det var så lite @M2-17. Ja det är lite frustrerad med Wrapzone att de inte svara en även om de har mycket att göra.

Jag var och kollade på M2an i Nacka... den ser ännu finare i verkligheten. gillar den blåa färgen. velar lite om det är värt att sälja min RS3-16 mot en M2... fyrdörrar mot två, fyrhjulsdrift mot bakhjulsdrift.

Får bara massa skambud från handlarna... och BMW tar inte ens in min bil som inbyte...

Har provkört M2 i höstas och visst är den riktigt kul bil men vet inte om det räcker för att byta mot en mer "praktiskt" bil... Vad tycker ni? Ni har M2, är den så opraktiskt som enda bilen?
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@Macintosh Du ska ju ha roligt oxå. Vad är det värsta som kan hända om den visar sig för opraktisk? Du får sälja och byta igen. Sedan beror det på vad man lägger in i "praktisk"? Klart det inte är en V70 - men hyfsat bagageutrymme och man får plats där bak, om än lite trångt. Nä, kör säger jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.