|
Sida 75 av 173
|
|
|---|---|
| Efter ett tag så känns motorn rätt halvtrött men chassi och styrning väger upp det med råge och jag gillar min precis lika mycket nu 1000 mil senare. | |
|
@Imolarot - Jo, man tröttnar ju alltid på en bils effekt, för eller senare. Man får väl påminna sig att en bil som gör 0-200 på mindre än 15s ändå är ganska så rask. Faktum är att jag kom ihåg att jag tänkte att bilen lätt skulle kunna ha 50hk till iom att den hanterar originaleffekten så pass bra att det lite "maskerar" hur snabb bilen faktiskt är. En av de bästa egenskaperna med bilen, utöver balansen, måste nog vara chassiesättningen. Otroligt följsam och kontrollerad bil samtidigt som den inte upplevs som särskilt hård under vardaglig körning. Mvh |
|
Verdi |
Stertman har ju ett trim som ger just +50hk. Nån som provat? |
|
Hade en 335 innan M2:an med så det är ju samma motor nu i flera år så var ju "trött" på effekten redan innan det startade... hehe Har testat M2 med trim i och visst är det mer skjuts men har alltid haft problem med trimmade bilar så vägrar allt annat än originaltrim då jag behöver en bil som fungerar i ur och skur. |
|
Verdi |
En 335i hade väl 306hk original. 370hk är väl ändå lite mer även om det är "samma" motor? (vilket det inte är) |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är 335 med N54 du tänker på Verdi, N55 hade mer hk. |
Verdi |
Njae. Finns ingen 335i med en annan originaleffekt än 306 hästar. :) Fanns väl en PPK som gav 20 hästar till dock? Länk |
| Samma motor är det ju eftersom båda är N55, man har bytt ut några mindre komponenter bara och vridit på laddtrycket ;). Men som sagt, det är ingen jätteskillnad på gång mellan en 335i PPK och M2. | |
|
"mindre komponenter och vridit på laddtrycket" är väl ändå att överdriva en hel del. Jag har kollat lite på de specifikationer som är enkla att få fram och jag lutar nog mera åt att det är en seriös och fabriksmässig uppgradering. Turbotrycket är väl faktiskt ganska oförändrat medan det är gjort rätt så omfattande uppgradering i övrigt, seriöst och på M-nivå enligt min personliga uppfattning. Jag tycker att detta är väldigt långt från något som skulle kunna likna bara en ordinär "chip-trimning" där man "vrider på laddtrycket". Motorn i M2 är seriöst byggd för sitt ändamål, men det är alltså bara min egen personliga uppfattning. Jag tycker att M2 är ett mycket intressant koncept, en riktig entusiastbil som faller mig väl i smaken och som erbjuder en riktig kontrast till min vardagsbil. För min egen del måste jag ändå ha en vardagsbil, även om jag vill att vardagsbilen ska vara på hygglig nivå. Men jag skulle aldrig någonsin välja t ex en M5. Då tycker jag att en 550i eller en 550d, (eller tom en 530/535), i 99% av fallen är en överlägset bättre vardagsbil för mig. Inte heller M3/4 tycker jag är en riktig entusiastbil som kontrast och komplettering till en bra vardagsbil. Men som sagt, M2 tycker jag i dag är för mig den mest intressanta entusiastbilen i BMW:s sortiment. Prismässigt har man ju också en bit kvar att ytterligare förädla entusiast-karaktären om man jämför med de andra M-modellerna. Som så många andra här verkar tycka så är de ju kul att kunna sätta ytterligare personlig prägel på sin hobby-bil! |
|
|
Som sagt. Jag har full koll på vad som uppdaterats men det har absolut INGENTING med min poäng att göra från första början så orkade inte vara så seriös i mitt svar till Verdi, därav smileyn. Det mesta som är ändrat är bara för att få hållbarhet och påverkar inte körkänslan vilket var det enda jag hävdade ovan... |
|
|
Helt ok Imolarot. "bara" för hållbarheten... Jag tror jag förstår vad du menar, men jag vill ändå påpeka att ändringarna som är gjorda för hållbarheten är enligt mig ändå de viktigaste. ("skruva på laddtrycket" är väl däremot det enklaste och minst viktiga...) Men jag är rätt övertygad att vi ändå är helt (ganska?) så överens (?) |
|
| Nikas, visst har du fått leverans? Är du nöjd? Intryck? | |
| Dm3. Nää, inte än men nu är det nära. Får den nog lagom till julafton! | |
| DET är en bra julklapp! Jag såg en mineralgrå M2 i Uppsala i veckan och tänkte att det måste varit du, men då var det någon annan. | |
| Dm3, Det tycker jag också, och kanske ett avgassysten till födelsedagen...Det ser ut att finnas några M2or i Uppsala nu, känner en som hämtade ut en svart för några veckor sen. | |
|
Hej! Jag beställde min M2 den 28 Maj i år, fick reda på i förrgår att min skulle landa in hos min handlare i februari/mars 2017. |
|
|
Lite ny info för er som inte följer Bimmerpost: "The MY2017 M2 end production in June 2017. This means that their LCI, which we know from prior information comes at the start of MY2018, will be from July 2017." "The MY2017 M4 end production in February 2017. This would normally be a sure indicator that their LCI, which we know from prior information comes at the start of MY2018, will be from March 2017. However, late breaking information from BMW NA has revealed that they will instead wait until July to introduce the new MY2018 models. This means there will be a four month gap in production from the end of MY2017 to the beginning of MY2018." "The MY2017 M3 also ends production in February. This can only be for one reason: it will get the new 4/M4 LCI headlights. However, like the M4 above, it too will not start production for MY2018 until July." Från: Länk Fyra månader som fabriken inte producerar några M3 eller M4, låter som om de ställer om produktionen eller vad tror ni? Lär ju bli ett ännu högre tryck på M2 nu. |
|
Verdi |
Låter konstigt. Varför skulle de låta en dyr fabrik stå stilla så länge? LCI på M2 visste jag om men ska man vänta på den så får man ju offra hela säsongen. Kommer LED-strålkastare? Fler färger? |
|
@dd88 Hmmm, intressant. Dock är jag osäker om det verkligen är så många som är spekulanter på både de större M-bilarna och instegsmodellen M2? Oavsett lär det ju vara många som även avvaktar att beställa en ny M3/M4 om de känner till att det kommer börja produceras en LCI snart. Kanske BMW rabatterar de sista bilarna innan de stoppar produktion i några månader? Vet inte om uppehåll i produktion för en LCI brukar pågå så här länge normalt? Mvh |
|
Verdi |
Fizbo, Nej det är klart de inte har såna uppehåll inför en LCI. Varför skulle det vara olika typer av köpare? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.