AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.802

Leverans M2

Sida 74 av 173
Verdi
Fick en riktigt bra offert. Fick in ganska mycket för 500 netto.

Sen är frågan hur mycket m performance grejer man ska på med. Diffusor, speglar och vinge går på ca 27 tusen installerat och klart. Tillsammans med njurar och avgas så är det uppe i 66 tusen extra. Är väl som att tända eld på en sedelbunt... :-)

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Smaken är ju delad, men jag skulle inte kosta på annat än njurar o sidorna, dvs få bort krom samt få välljud (avgassystem).
Verdi
Jag vet att jag vill ha njurarna och gälarna.

Avgassystemet är jag kluven till. Men det lutar ändå att jag tar det. Lite roligt är det ju ändå och jag fick ju ett bra pris av vad det verkar.

Sen börjar det bli svårt. Är rädd att carbon-avsluten får plastdiffusorn att se billig ut. Så carbon-diffusorn (12 800:-) får kanske åka med också. Men sen är det nog stopp. 7 600:- för speglar och 7 500:- för vinge är lite för mycket. Fast när man ändå har det andra så är det kanske dumt att fega ur på det sista?

Carbon diffusor:
Länk
Länk

Original diffusor:
Länk
Länk

Carbon vinge:
Länk
Jag skulle skippa diffusorn, vinge och speglar. Kanske satsa på ett cai istället?!
Är det någon som hört om det är någon ljudskillnad på om man väljer karbon eller titanslutrör?
En annan sak som jag tänkt på är hur det är snyggast att ha regplåten fram monterad?
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
Tycker carbon tips funkade bra med std diffusorn. Har sett det på en MG. Jag skulle skippa diffusorn. Lite vägdamm och det är svårt att se skillnad :) Hade jag fått samma pris som du på avgaset hade jag tagit det.

Jag kommer att fixa njurar och gälar. Wrappar speglarna i gloss black. Byta ut bakre reflexerna alt wrap i matt black. Ev lite toning på baklyktorna.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Jag skulle gått för diffusor och vinge. Speglar kommer jag att köpa Akrapovic - snyggare i min mening. Vill också påpeka att ni vet att ni kan få Akrapovic-system genom BMW, monterat och klart hos ÅF? Dyrare, men helt i titan. Plus, jämför man de två så är Akra mer prisvärt i mina ögon - dubbla rör hela vägen, fler infästningspunkter och lättare. Sedan är ljudet något extra också.
Verdi
Akrapovic vore ju det ultimata på nåt sätt. Men vad kostar det inklusive montering? 80 papp?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag har gör mig att han med M2 som var med på brostugan som hade acra sa att det kostade de pengarna för helsystem.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@Verdi Akrapovic evolution - hela vägen fram till downpipe kostar 59K ex montering, montering kostar ca 1h arbete (3h rekommenderar Akra, men det är för mycket). Vill man ha downpipe med katalysator kostar det ca 15K ytterligare. Jag tog utan nu. Vill man oxå kunna styra ventilerna med Akras egna ljudmodul kostar det ca 5K extra. Men det finns andra fabrikat o varianter till det om man önskar, jag kör med bilens inställningar. Sedan köpte jag deras diffusor oxå - i princip likadan som M-performance, skillnad är att man kan välja matt om man vill, ett emblem finns oxå, plus att "fenorna" är vinklade lite annorlunda.
Hade jag vetat hur man la upp bilder/filmer här kunde jag visat. Kanske bara går från datorn?
Mi
22
Milan_83
BMW M3 E92 LCI
Tesla Model S
Ni som har haft era bilar ett tag nu hur har lacken klarat sig?
Kommer att använda min som sommar/banbil och undrar om det är nödvändigt och lämna in bilen för montering av lackskyddsfilm/stenskottsskydd? Vilket företag har ni isf anlitat och vad har det kostat?

På Leebmann24 kan ni beställa Performance avgas inkl carbon tips för ca 2300 euro. De har även övriga performanceprylar för en betydligt billigare summa mot vad BMW tar här hemma.
Verdi
Carbon tips kostar 280,12 € styck. Systemet kostar 2.028,98 €. Totalt 3.149,46 €. (Ca 31 tusen plus frakt)

På BMW.se är listpriserna 26 703,55:- för systemet och 13 780:- för fyra carbon tips. Totalt 40 483,55:-
Milan_83: BMW har dålig lack och det är samma oavsett M eller ej. Jag körde med Ceramic Pro Guld + extra lager i fronten, klarade mig från stenskott. Dock så hade en större sten gjort mer skada än om jag hade haft ett "riktigt" stenskottsskydd.

Leebmann24 tar 31000 plus frakt. €2029 för avgassystemet och €280 för ändrören (styck)
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@dd88: Var gjorde du lackskyddet och vad kostade det?
Gjorde det vid Ceramic Pro Mölndal och betalade 10000:-

Väldigt bra service och resultat.
Denna ÅF:en hade bäst priser tidigare på just systemet. Vet inte vad han tar idag då det står pris på förfrågan nu.

Länk
Skall tillägga att Ceramic Pro inte är ett mirakel mot stenskott. Har fått ett del stenskott och då är jag inte någon som ligger och pressar andra bilar...

Däremot är Ceramic Pro grymt som behandling om man ser till hur smidig bilen är att underhålla.
Om ett par timmar hämtar jag äntligen min M2. Lite pirrigt och nästan overkligt efter ett drygt år av väntan :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns det något vetenskapligt bevis för att ett lackskydd ger någon som helst skydd mot stenskott? Jag har lagt keramiska lackskydd hos duktiga och erkända firmor. Ingen har påstått att det ger något som helst skydd mot stenskott. Enklare tvättrepor och liknande är en annan sak.

Vill man motverka stenskott så är det bara film som gäller, och även då är det ingen 100%:ig garanti.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Fizbo, tummen upp.. Lycka till och njut (kör försiktigt) ;-)
Efter ca 20mil sedan igår kan jag bara konstatera att bilen fortfarande är lika fantastisk som jag uppfattade den när jag körde en demobil i våras.

M2 lever hittills verkligen upp till och tom överträffar alla förväntningar.

får se vad jag tycker när jag inte är nykär längre... ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.