|
Sida 72 av 173
|
|
|---|---|
| Jag vet inget om denna bilen, men om det finns dryga 100 i.sverige lär ju iaf ett par varit på reparationsverkstad också. | |
|
Verdi: Har du fått ett pris på M Perfomance systemet inkl Carbon för 33 Ksek inklusive moms och montering ?! Avgassystemet inklusive montering ligger på 32 Ksek enligt intern prislista samt ca 14 Ksek för mynningsrören i Carbon. Dvs totalt 46 Ksek. Du skulle därmed ha fått 28 % rabatt??? Stämmer det verkligen? Jag ska själv ha systemet på min M2:a, och det pris du har fått är jag inte i närheten av... |
|
Verdi |
Jo det verkar så. Men är det verkligen värt pengarna? |
| Verdi: Du har inte fått priset ex moms? | |
Verdi |
Vet ej. Måste fråga det. |
|
Fick precis bekräftad leverans i februari. Beställningen placerades av handlaren själv i juni i år så det blev lite tidigare än vad som utlovats från början (maj/juni -17). Kör på manuell, AW, HK, taklucka (vet, komfort men har saknat det på nuvarande bil), Rattvärme (kommentarer behövs ej), tonade rutor, avbländbar innerspegel och navigation. Bilen är byggd för mig och inte för spekulation eller för banprojekt. Fick 10% efter förhandlingar (ej återkommande kund, inga medlemsrabatter osv). Tror att jag kunnat få någon procent till men när jag väl kom ner på den här nivån så var jag trött på tugget (gissa hur handlarn känner sig ;) ) Så nu får tomten komma med vilka mjuka paket han vill ! |
|
| Grattis! | |
Verdi |
Fick svar ikväll redan. Var inklusive moms. Så jag slår nog till. Kul med lite extra jämfört med förra. Kommer även ta svarta njurar, svarta "gälar" och kolfiberdiffusorn. Är tveksam om backspeglar och vinge i kolfiber. Kanske lika bra? Är kontrasten mot mineralgrå tillräcklig för att det ens ska synas? |
| Kul Verdi, nu blev jag sugen att ordna välljud på min med 😉 | |
|
Nu börjar priserna bli intressanta Länk Mike |
|
| Verdi: Helt otroligt bra pris du har fått, och det är monterat och klart? Får väl hänvisa till att andra handlare kan sälja för det priset :-) Är det Bavaria Uppsala du handlar hos? | |
Verdi |
Kan väl säga att handlaren ifråga (Ej Novation) tjänade ordentligt med pengar på mig i våras så det här är väl lite "kompensation" om man kan prata i såna termer. |
| Verdi: Låter som en rimlig förklaring 😉 | |
| @dd88 Tack för bra svar och intressant läsning. Jag vidhåller ändå att i mitt tycke är både 1M Coupe och M2 riktiga M-bilar. Tycker att diskussionen ibland blir skev, likaså jämförelserna med andra BMW och andra märken. Det är ju en instegsmodell, och om BMW skulle gått all in med annan motor och andra tillval är ju risken stor att de skulle skjutit sig själva i foten - då M2 redan nu körmässigt konkurrerar med M3/M4. Men jag är med på vad du menar, dock gillar jag ljudet bättre i M2 - och för de motoruppgraderingar jag tänkt mig kommer den räcka gott. | |
| Till er som tittar på vinge och speglar vill jag ju slå ett slag för Akrapovic speglar, annan form, plus att de går att få i matt kolfiber. Har själv deras diffusor - samma pris som M-performance ungefär, men snäppet snyggare tycker jag, ett litet snäpp, men ändå. | |
|
Stubbet: Håller helt med om att 1M och M2 är M-bilar, det är egentligen ingen fråga om saken. Samtidigt så tycker jag att det är synd att dom inte gick hela vägen med M2 då mer eller mindre allt som saknas redan är färdigutvecklat till M3/M4 (motor, stolar, speglar osv). Det som inte kan plockas rakt av är kolfibertaket och bulan på motorhuven (även om jag inte direkt saknar den), så det köper jag. Det skulle medföra ett prispåslag men varför inte erbjuda det som alternativ? Dock så förstår jag mig inte på hiarkin, varför får inte M2 vara snabbare än en M3/M4? Vem tjänar på det? BMW har halkat efter denna generationen så varför hålla tillbaka prestandan på bilarna som utmärker sig mest? (M2/M3/M4.) Nu har BMW förhoppningsvis fattat det själva (S55 till M2 och powerbump till M3/M4) men jag hoppas att BMW släpper detta och låter varje modell bli så bra som den bara kan. |
|
Verdi |
dd88, Det beror nog väldigt mycket på vad man ska ha bilen till och vad man är redo att betala. Du jämför mot mycket dyrare bilar men för mig så ligger redan dagens M2 på gränsen till vad jag vill betala. |
Verdi |
stubbet, "Problemet" med grejerna från Akrapovic är att det står Akrapovic på dem. Det är väl i sig inte problem men det känns helt enkelt fel om man inte har deras avgassystem. Det är ju det de är kända för. Håller på att vänta på prisuppgift på speglar, vinge och diffusor. Håller tummarna att det blir bra pris på det också för jag kommer nog slå till på allt. Känner mig "pot committed" för att prata poker-språk. :) Nä men har jag carbon tips på avgaset så måste jag nästan ha carbon-diffusorn. Och har jag den så måste jag... Osv. :) Tror det blir sobert och elegant mot den gråa lacken. Eller tror ni kontrasten blir så dålig att det inte ens märks? |
|
Verdi: Kolfibertaket kostar lika mycket som takluckan på en M3, kan vara subventionerat åt ena eller andra hållet men det skulle kunna innebära en extrakostnad för kunden på 7500:- (om man kollar på kostnaden för en taklucka på en M2) för ett kolfibertak. Det tror jag majoriteten av kunderna hade valt som extrautrustning. Stolarna förstår jag mig inte alls på, varför sätta i standardstolarna från 2-serien? När det finns färdiga stolar att sätta i från en M4? (samma fästen och ram om det nu skulle ha varit ett problem att lösa). Mercedes har AMG Performance-stolarna som tillval (finns till AMG A45), Porsche har fem olika stolar bara till Cayman, Audi har RS-stolar som tillval (finns till RS3). Varför ska BMW inte kunna erbjuda en sportigare stol till M2? (BMW har ju tom gått ut och sagt att dom inte kommer erbjuda M Performance-stolar till M2). Att motorn blir dyrare är jag med på, men backspeglarna kan inte kosta många kronor extra. Motorhuven lär tillverkas i sådan kvantitet så det inte lär vara några större kostnader heller. Desto mer jag tänker på det desto svårare har jag att förstå BMW´s filosofi kring bilen. Förhoppningsvis så får vi se en CS med möjlighet till att åtgärda dessa tillkortakommanden, förhoppningsvis som grundutrustning men i värsta fall som extrautrustning. |
|
Verdi |
Två M2 borttagna från blocket i dagarna. EPY547 har sålts från Hedin bil i Helsingborg till Bilstudion i Kungsbacka. Den låg ute för 579 900:-. YDH440 är den andra. Ingen ny ägare registrerad än. Var ute för 639 900:- Har lite koll på det här nu. Ska bli intressant att se vad EPY547 kommer ut för. Ger ju en fingervisning om vad Hedin släppte den för. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.