|
Sida 71 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Om man planerar att trimma (vilket jag inte tänker) så är väl S55 mycket bättre men annars är det väl inte hela världen om man inte är en riktig M-nörd som bara måste ha en S-motor? Det sura är väl att det kan rubba andrahandsvärdet för den vanliga M2:an om inte priset sätts ganska mycket högre för CS. Nån som vill gissa pris? |
|
Inget är ju bekräftat, men han som läckte information har ett jävligt bra track record när det kommer till BMW-nyheter. Även han som kommit med information om 450/475hp uppdatering för M3 samt M4 så troligtvis får storebror en uppdatering med. Rykten (ej från samma källa) säger widebody, bur, lättare, skalstolar samt bredare gummi. |
|
Verdi |
Det där med 450/475 hk för M3, är det officiellt? Jaså. Nej det där kommer jag inte sakna. Dagens M2 är redan på min gräns vad gäller komfort och buller. :) |
|
450/475hp är inte officiellt, info kommer ut till våren om ryktet stämmer. Här kommer det mesta ut: Länk |
|
| @dd88 och andra. Berätta vad det är som gör S55 så överlägsen? För jag förstår inte? | |
| OM det kommer en cs eller csl, då kommer priset vara så mycket högre att det rör sig om en annan bil. Tror inte det kommer påverka begagnatpriset på M2 nämnvärt. Fattar inte hur vissa tänker; det kommer en specialversion av en redan fantastisk bil - nu störtdyker priset... Plus, M2:an blir ju knappast sämre oavsett det kommer en ny kraftfullare variant? | |
|
Om en M2 cs/gts blir så pass extrem som påstås, t ex. bur och räserstolar, så får den en väldigt smal kundkrets. Är knappast några andra än bankörningsentusiaster och (tyvärr) folk som köper i spekulation som lär vara intresserade. Om BMW dessutom kör med samma policy som för M4 Gts, limiterad och löjligt högt pris, så lär de inte påverka priset på vanliga M2:an överhuvudtaget. |
|
|
Stubbet: Lite läsning: Länk Samt: Länk (Hoppas att båda filerna kan laddas ner utan inloggning) I den översta filen så kan man läsa om skillnaderna mellan S55 och standardversionen av N55 (ibland specificeras N55B30O0 som sitter i M135i, som M2-motorn baseras på). I den andra filen kan man läsa om likheterna mellan N55B30T0 (M2) och S55, finns mig veterligen tyvärr inget officiellt material med omvänt förhållande (dvs varför S55 utmärker sig) Personligen så känner jag att motorn i M2 ligger lite i underkant för biltypen, men samtidigt så finns det inte så mycket kvar att ge av N55-plattformen. Med en S55 så löser man det problemet. |
|
|
Hej, Min M2 anländer till handlaren i slutet av veckan och leverans sker under nästa vecka om allt går som det ska. På fredag är det exakt 1 år sedan jag la min beställning på bilen så man kan ju säga att jag väntat ett tag... :) Trist att ta ut en M2 i December men det är ju inte så mycket att göra åt. Har hunnit avverka en Focus RS -16 som mellanbil för att still busbilsbegäret under sommaren så det har varit uthärdligt iaf. Dock är M2:an, som ni förstår, i en annan liga, på många sätt. Även om Forden är en mycket bra bil i sin klass så har jag hela tiden längtat till att få M2:an :) Intressant att läsa om M2 CS lagom till man får leverans ;) Antar att bilen blir både betydligt dyrare och mer kompromisslös än en "vanlig" M2. Om inte kan det vara ett alternativ att uppgradera till om man lyckas få tag i någon. Min M2 kommer användas som vardagsbil varför M2 CS kommer gå bort om den är allt för kompromisslös. Mvh |
|
|
Jag nöjer mig nog med vanliga M2, CS lär väl bli minst 60.000 dyrare. Intressant om ryktena stämmer att Austin Yellow och Sakhir Orange kommer till faceliften i sommar |
|
Verdi |
Fick ett prisförslag på 33 tusen för M Performance avgas inklusive carbon mynningsrör och montering. 32 tusen med titan. Men en tusing för att få carbon är det ju lätt värt tycker jag. Låter det ok? Kollar jag på bmw.se så ska de ju har rätt mycket mer. Ni som har det, vad betalade ni? Fast å andra sidan är det ju sjukt mycket pengar bara för att det ska låta lite mer... |
|
@Clubsport Va? Sakhir orange som standardfärg? Jag kommer seriöst överväga att beställa en till M2 om det stämmer. Fattar inte att man inte har en röd nyans att välja på till M2... Austin Yellow skulle jag personligen inte välja, men kul med nåt mer än befintliga tråkfärger (förumtom LBB) Själv har jag beställt MG. Mvh |
|
| @Verdi: Bra pris där. Jag fick priset 48.000:- inkl montering och carbon tips. Jag gillar looken på carbon. Vet inte hur stor skillnad det är på ljudet om man kör normal mode på performance kontra stock. Känns jobbigt att trycka race-mode varje gång för att få "full upplevelse" ;) | |
| En lite mer rimligt prissatt bil: Länk | |
| acey: Kanske rimligt, men om någon plötsligt säljer en bil nästan 100k billigare än alla andra ska man kanske fråga sig varför? | |
| Begärt slutpris och faktiskt slutpris är ju olika saker :) | |
| Begärt pris skulle det så ovan! | |
| Aerobat: Kanske inte är sugen på att bara ha en annons på blocket utan vill sälja? | |
| För de pengarna är det klart han säljer den. Men frågan infinner sig ändå. Det hade räckt att lägga sig 50 under alla andra för att skapa intresse och sälja. Vi ska ändå komma ihåg att många bilar bytt ägare. Några vet jag med säkerhet vad de gått för också. Och de är inga 500... | |
| Passade för övrigt på att fråga när jag var på lanseringsevent av nya femman i veckan att fråga hur det såg ut med leverans av M2. Då var svaret att man gett slotar till beställningar fram till september, men att därefter är högst osäkert vad som gäller. De kan inte lova viss leveranstid idag. Det svaret talar för att man gjort en punktinsats för att få ner köerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.