AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.710

Leverans M2

Sida 70 av 173
Missa inte Apple CarPlay i era M2'or....
Verdi
Har hört att det inte fungerar så bra. Har ingen iphone heller för den delen. 1

Går köpa till i efterhand i Connected Drive-butiken, så jag hade väntat på en större uppdatering innan jag hade köpt till CarPlay.
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
Får också en M2 MG levererad i februari. Känns sådär att plocka ut den i slasket.

Är det någon som har ett roligare förslag på vinterdäck. Är inte överförtjust i 18" 640M som är "standardpaketet"
Verdi
Jag har kommit överens om att hämta den först när det går att köra hem den på sommarhjulen. Vill inte börja med att köpa vinterhjul.

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
J.L.: prodstatus 111 ska betyda att bilen är bekräftad hos BMW och det ska finnas en produktionsvecka. De ska din säljare kunna få fram.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Hur funkar Car play egentligen? Vari ligger nyttan? Jag har connected drive och Real time traffic information, men hoppade internet.
Verdi
J.L, Hänger inte med. Först fick du "strax under 12%" med Företagarnas avtal i grunden och sen fick du "drygt 12%" med LRF:s avtal.

Bmwkillen1,
Vi har åkt på lite BMW Club Schweden träffar. Jag har varit till Brostugan 2 ggr och till Novation & Ulva Kvarn en gång. Sen har vi pratat om att vi ska ha nån egen inofficiell träff vid Ulva nån gång. Är bara roligare ju fler vi är!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Verdi: Jag var tvungen att kolla lite noggrannare, för att vara exakt fick jag fick 11,16% på nuvarande M2 med Företagarnas avtal i botten, och 12,03% på den beställda M2 med LRF-avtalet.
Finns säkert någon som pressat några tusenlappar till, men jag är ändå väldigt nöjd.
Med tanke på vad som begärs på blocket för demobilar och lätt begagnade exemplar har jag svårt att tro att det kan bli en dålig affär att plocka ut en M2 med liknande företagsrabatter.
Vad jag förstått finns det väl lite mer rabattutrymme på M-bilar än på andra BMW

BMW CS #5139
Verdi
Aha. Så du har en m2 och väntar på en till? Spekulation eller nån annan anledning?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det stämmer, jag gör det inte i spekulation utan mest för att jag tycker det är kul att byta bil precis som många andra här inne. Nu blir det också lite mer utrustning på nästa exemplar.

BMW CS #5139
Verdi
J.L,
Ja det är fortfarande ganska sjuka priser på begagnat. Vet inte om det säljs så många av de heller. Dels med tanke på priserna men även årstiden.

Kom ut ett par nya igår. Två manuella som båda två ligger ca 100 tusen över vad de kostar nya med 10-12% rabatt. Försöka duger...

Var det nåt särskilt du saknade på din första?
Verdi
Länk

Finns 101 st M2 i Sverige. 13 av de är till salu via Blocket.

Snart finns det fler M2 än 1M (115 st)i Sverige.

Länk
Siffrorna på car.info är inte helt hundra, men det ger en hänvisning iaf. Nu har jag inte kontrollerat antal M2, men antalet M3 stämde inte när jag kollade upp detta mot säljarens verktyg. (diffade cirka 10%)
Verdi
Antagligen synkar de inte så ofta med transportstyrelsen. Visade car.info för få? Biluppgifter.se laggar också.
Ja precis, säljaren fick fram fler i sitt register.
M2 CS får S55 på 400hp

BMW M2 CS with 400 HP S55 engine confirmed in our future models timeline update Länk
Verdi
Intressant. För min del är vanliga m2an fullt tillräcklig dock.

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Håller med Verdi. Sedan undrar man vad en sådan kommer kosta. Som en halv m4 gts, eller lite mer kanske.
Personligen så är en S55 verkligen pricken över iet, får hålla tummarna för att jag är tillräckligt långt upp på listan för att få tag i en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.