AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.794

Leverans M2

Sida 7 av 173
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Stubb. Mycket likt min spec. Jag funderar på att ta bort allt krom som du gjort. Vad är det för kostnad för de delarna?
Grill fram och på sidorna kostar 3k från Tyskland.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@Dm3 För njurarna ca 2000 och sidoemblemen ca 800 kr styck.

Stubb
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det var väl inte så farligt. Ska fundera lite på detta.
st
125
stubbet
@Dm3 Nej, det som däremot är sjukt dyrt är resten av grejerna. Frontvinge per styck, ca 6000. "Vingen" framför bakhjulet ungefär lika mycket. Och då har jag inte nämnt avgassystemet i rostfritt... Mamma Mia!

Stubb
Kommer troligtvis passa delar till vanliga 2-serien så köp inte BMWs om ni absolut inte vill bränna hål i plånboken. Kan tänka mig att diffusern är annorlunda men det lär komma massvis med tredjepartsdelar under sommar och höst.
stubbet, de svenska priserna är rätt höga ja. Men delarna går att köpa för ibland halva priset frön BMW i Tyskland. T.ex M Performance stötdämparna kostar 30k i Sverige men 17.5k inkl frakt från Tyskland. Samma med avgassystemet och det mesta andra... Kolfiberdelarna du nämner ligger på 3700kr styck i Tyskland.
dd88, det som passar exteriört från vanliga 2-serien är njurar, spoiler för bakluckan och backspegelkåpor.

Njurarna är i två delar. Man kan alltså köpa M Performance njurar för vanliga 2-serien och byta ut sina original för halva priset mot vad M2 njurarna kostar.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Utöver att ta bort krom är jag för egen del inte intresserad av de andra grejerna. Lyssnade på M2 hos min ÅF och den låter minst lika bra/mycket som M3 F80 så jag tror inte avgassystem är aktuellt. Ska dock till elmia i helgen och då kanske jag ändrar uppfattning när man får se alla delarna live...
st
125
stubbet
@Imolarot Det med Tyskland är en idé. Vi ska ner i sommar så då får vi se om sidodetaljerna kanske inhandlas där. Det övriga ville jag bara få på direkt.

Stubb
stubbet, leverans av delarna är minsta problemet. Har redan alla beställda M Performance delarna i garderoben. Det är bilen som är svår att få i tid! ;)
Vart beställde du ifrån?
st
125
stubbet
@Imolarot Tack för den, jag vet😉. Bokade bilen som såld innan releasen och ännu har jag inte fått mitt datum. Min bil har produktion detta år, men ännu inget fastlagt. Fick sitta i en M2 på Elmia idag, och tog kort: vilken pärla.
dd88, beställde från lite olika ställen. Autohaus Thoma, Leebmann24 och Baum-BMWshop24.
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Jäklar vad fet M2an är. Kikat en hel del på den som BMW sverige har i sin monter på Elmia nu i helgen. Väcker ju ett enormt vill ha begär.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Ja den är grymt fet och läcker i verkligheten. Jag tycker dock att den vita på elmia inte lyfter fram formerna lika bra som den blåa. Det är de enda färger jag sett i verkligheten så jag vet inte hur de andra ser ut på M2. Performance prylarna blir läckert på en vit. Bryter bra vitt/svart.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
En annan intressant sak var att BMW-s representant på elmia sa att ca 50 procent av beställda M2 är manuella mot ca 10 procent på M3/M4.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Hörde detta också. Var på elmia igår. Positivt att så många valt manuell låda. Lättare när en puritan som mig själv letar begagnad m2 om några år. Skulle man däremot vilja ha tag på en manuell m3 f80 lär man få problem.........
En hög andel manuella låter ju lovande om man ska leta begagnad M2 om nåt år. =)
Haha... Samma tanke där sirtobbe!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.