|
Sida 69 av 173
|
|
|---|---|
|
Företagarna ger 10%, sedan ger återförsäljaren lite till så uppåt 12% är nog rimligt. Jag hamnade strax under detta på min M2. Ett bättre avtal är däremot LRF Samköp Länk som erbjuder ytterligare 1% och detta är kostnadsfritt. Jag tecknade mig för detta och tänkte använda det på nästa bil BMW CS #5139 |
|
Verdi |
Jättebra. Tack! Är faktiskt inte med i Företagarna just nu så då sparar jag ännu mer pengar. Specen har jag full koll på. Har faktiskt inga tveksamheter. Vet vad jag ska välja och varför. Känner inte riktigt igen mig själv. :-) |
|
Verdi, kul då får vi gasa i vår :) |
|
| J.L. > medlemskap i LRF är inte kostnadsfritt (ca 1% av en M2/år) och köpen är begränsade till AB inom lantbruk/skog. | |
Verdi |
Jaha, tänkte väl att det var för bra för att vara sant... :) www.bmw.se/myconfig/a9u3l5e0 |
| Jag får inte din länk att funka Verdi. Är det specen på din nya M2? Och hur väljer du i huvudsak. | |
Verdi |
Funkar inte copy/paste heller? Manuell - Ja, du vet. Fick aldrig in känslan för paddlarna. Mineralgrå - Gillade LBB men tror MG passar mig bättre. Lite diskretare. AW gillar jag inte riktigt och BSM har jag tröttnat på och är svår att hålla ren. Navigation inkl realtime, connected drive, remote services. - Bilen känns fattig med den lilla skärmen. Skulle reta mig på det varje gång jag satte mig i bilen. Dessutom använder jag navin ibland. Harman/Kardon - Ett gränsfall egentligen men det är också en sån där sak som jag tror jag skulle sakna/reta mig på. DAB+ - Funkar riktigt bra runt Uppsala/Stockholm. Fler radiokanaler, bättre ljud... Jag är en sån som faktiskt lyssnar en del på radio. Är inte så musikintresserad och tycker det är enklare att bläddra bland radiostationer än att hålla på med spotify. Comfort access - Vet att det finns risker med det men jag tycker det är så skönt att slippa gräva i fickorna efter nyckeln. Rattvärme - Kommentarer överflödiga. :-) Adaptiva kurvljus inklusive helljusassistent och avbländbar inre backspegel - Assistenten vill jag ha och då är steget upp på de adaptiva lyktorna inte så stort. 3200:- tror jag. Tycker det fungerar bra och saknar det lite på F11:an nu. Svankstöd - För att vara på den säkra sidan. Ja, nu får jag en till manuell och till rätt pris. Kanske slipper känna samma ångest/velighet som jag hade i höstas nu. :) Blir nog Volvon som ryker. Enklare att få den såld snabbt till rätt pris. |
| Är en bra spec, är själv sugen på att plocka ut en manuell som sommarflirt. | |
| Tack Verdi. Nej, copy paste funkar inte för mig då man bara kommer till grundsidan för bygg din bil. Hursomhelst, bra spec. Ganska lik min. Har inte access, men ljuspaket och fällbara säten 20-40-20 (aldrig använt). Då blir det bilträffar för oss även nästa år 😄 | |
Verdi |
Jo jag har med ljuspaketet också förresten. Dock inte genomlastningsluckan. Haha. Ja, det får vi se till att göra. Är trevligt att få komma iväg lite. :) Ska bli extra kul nu när det verkligen kommer att vara MIN bil. Den förra kändes det hela tiden som jag hade till låns. Att åka på träffar med en diesel är inte riktigt samma sak, även om jag faktiskt såg en M550d på Ulva. |
| Ser att det blir minst tre manuella i Uppsala till våren! | |
|
Verdi, nyfiken fråga: vad avgjorde att du väljer connected drive och remote services? Är det endast för realtime eller något annat? |
|
| Hej. Det valde jag med. Annars kan man inte använda apparna som tex Spotify så att du har spellistor mm direkt i bilen. | |
| Japp n-l. Vi får ta någon M2 träff till våren. | |
Verdi |
Vilken färg har du beställt N-L? Realtime kräver Connecteddrive och så vill jag ha remote för att få apparna som sagt. |
|
I see. Tack för tips, kanske värt att ta med ändå även om jag utgått från att jag kommer att styra apparna från min iPhone. Typiskt, jag som försöker begränsa tillbehören ;) |
|
| Verdi, Jag har också beställt en mineralgrå. | |
|
Jag är ej medlem i LRF men fick ändå erbjudande till mitt AB att erbjuda LRF samköpavtalen som vad jag förstår är något som man dragit igång under hösten. Det står överallt att det skall vara kostnadsfritt och erbjudas företag inom det gröna näringslivet, men givetvis kan jag ändå ha missuppfattat något? Jag fyllde i ansökan och skickade in och fick svarmail med avtalsnummer och att det nu var klart att använda vid köp av BMW och Mini. Oavsett fick jag med detta avtal drygt 12% på den M2 jag beställde i juni och den har nu status 111 i systemet, men ingen produktionsvecka finns ännu uppskattad. Specen är klar och det låter väl inte helt osannolikt att den kommer byggas i början av nästa år BMW CS #5139 |
|
| Har ni haft några träffar med era M2? Jag hänger gärna med i vår på träffar med våra pärlor.. | |
|
Här är en till som väntar på M2, beställde i våras och kommer få leverans i Januari/Februari. Valde svart, inga övriga tillägg då bilen kommer byggas om en trackdaybil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.