|
Sida 64 av 173
|
|
|---|---|
| Klart du ska ha en M2 Verdi. Intresset lär inte bli mindre efter jeremys uttalande i the Grand tour. "The M2 is the best M Car ever built." Se där... | |
Verdi |
Blir nog svårt med en M2 tyvärr. Kämpar med att klämma in den i en plan som inte är total katastrof ekonomiskt och "strulmässigt". Stora problemet är att jag nog sitter fast i M550:n. Tror inte den går att sälja privat utan att behöva ta en relativt stor förlust på kort tid. En variant vore att ställa av Volvon över sommarhalvåret och bara ha ett förmånsvärde per månad. M2 april-oktober, XC70 november-mars. Men även det kostar en hel del. Minst 40 tusen per säsong. Då slipper jag iofs sälja nån bil. ps. Har du sett The Grand Tour? Var det bra? Tänkte jag skulle skaffa mig ett Amazon-konto. |
| Verdi: Varför skaffade du en m550d? Inte för att vara sån men blev lite snopen av valet av bil faktist. (en av de mest överprisade bilarna nu på marknaden enligt mig, och troligtvis en av de mest svårsålda då prestandan är typ som en 535d med steg 1) | |
| Verdi: Jag måste bara se så jag är med. Du köpte en M2 som du sedan sålde för att sedan boka en till som du heller inte vill ha? | |
Verdi |
Gillar inte riktigt tonen här nu måste jag säga. Är det nåt förhör? |
|
Ja det är ett blodigt och allvarligt förhör! Haha nädå, bara undrade? :) |
|
| Det är korsförhör här nu ;) lite frågor måste du väl klara Verdi? Ta inte allt på sånt stort allvar.. :) | |
| Han leasade och lekte lite, sen iväg med den....många gör så idag , inget underligt ! De finns fler, bara att beställa ;) | |
| Jag är av den uppfattningen att vill man ha en rolig bil, eller rolig nånting annat, är det väl skitsamma om man "tjänar" på det? Klart som fan det är en dålig affär att köpa en M-bil och sätta på avgassystem i titan, o spegelkåpor i kolfiber och byta njurar till svarta och sen åka 150 mil enkel resa för några varv på ringen. Men, och det är viktigare, det är bra mycket roligare än att fundera på huruvida Hyundai i30 eller Kia Cee'd blir billigare i längden. Ska man tjäna pengar på bilar måste man antingen vara en jävel på att skruva själv alternativt ha råd att köpa riktiga klassiker. Är vi inte med här för att vi gillar att köra bil, och främst BMW? Jag frågade själv en gång i denna tråd var nån hade köpt sin bil lr liknande och fick inget svar, samma nu med han som frågar Verdi. Vad är problemet? Han undrar ju bara. "Gillar inte tonen"... | |
|
Stubbet: Amen! Pricken över i:et! Kör och njut! Investera i målningar eller fastigheter istället :D |
|
Verdi |
Tycker inte jag ska behöva redovisa för allt jag gör. That's all. Tycker jag är öppen med det mesta här. Mina tvivel och min patetiska oförmåga att bestämma mig inte minst. Jag vet mycket väl varför jag gjort som jag gjort. |
|
Lägger man upp infon på ett öppet forum får man även vara beredd på frågor. Men du gjorde det för att tjäna pengar och det är väl bara att gratulera :) Vad blir det för färg på M2 nr 2 då? Trevlig kväll! |
|
Verdi |
RiBBaN_, Mina krav var komfortstolar, navi pro, värmare, M-sport pkt, rattvärme, dragkrok, mörk metallic, automat och comfort access samt helst under 6000 mil. Vill kunna köra ett par år utan att hamna över 10 tusen mil. Med de kraven så skiljde det ca 50-70 tusen mellan en M550d och en 535d. (just då iaf) Tyckte det kändes värt det eftersom M550d inte finns ny som Innovation Edition och sticker ut lite mer. Känns lite mer speciell helt enkelt. Dessutom var min en Premium Selection och jag fick 1 års garanti och 2 års fri service. Hos min lokala ÅF också vilket bidrog. Provkörde en 530d xDrive i våras och gillade inte alls hur den betedde sig i skarpa kurvor. M550d är lägre och mycket stabilare. Har ett annat chassi. Visst blir det dyrare att äga en M550d än en 535d och visst hade jag klarat mig med en 535d men totalt sett så räknar jag inte med nån jättestor extrakostnad faktiskt. Tycker lätt att det är värt det. |
|
Verdi: okey, då förstår jag hur du resonerar. Hur som helst är ju f11 en riktigt trevlig bil oavsett motorval. Jag sitter och funderar på att beställa mig en manuell m2, inväntar dock besked från min kontant på BMW kring leveranstid.. Ingen verkar ha koll. Sen är ju frågan om man lyckas med 8% rabatt vid privatköp. Blir kanske svårt. 8% betyder ju man får en helt ok utrustad manuell bil för ca 500.. |
|
Verdi |
Jo, alltså. Jag har ju nån slags plan även om det inte verkar så. :) Angående M2:orna så är det en lång historia. Orkar inte dra allt, men jag har ju inte direkt gjort vinst på min första M2 om nu någon tror det. |
| Jaha nu har man kört sin M2 i drygt 2 månader varav 2 veckor med vinterdäck.. vilken underbar maskin på alla sätt!!! :) | |
|
Bmwkillen1 Vad kör du på för vinterhjul? Stempa |
|
| Jag kör på dubbfria original.. Michelin är det. | |
| 640-M fälgar 18 tum | |
| Vilken fälgbredd och däckdimension(er)? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.