|
Sida 63 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Clubsport, Det finns inga paket med dubbdäck, nej. Men du kan beställa det av BMW ändå. Men då beställer de delarna separat. Fälg, däck, sensorer. Novation skulle ha 45 tusen. För den ordinarie vinteruppsättningen med kontinentala däck skulle de ha 23 tusen. Att köpa enbart fälgarna är dyrare än det kompletta setet faktiskt. Så om man bestället setet och sen fixar nya däck så kommer man undan med lite. Man får en extra uppsättning däck och trycksensorerna på köpet. Eller så beställer man fälgar från t ex Leebmann och fixar däck själv. |
Verdi |
dd88, Är det inte tvärtom? Om begagnade bilarna är dyra så ökar väl incitamentet att beställa en ny? Eller menar du att de gör överpriserna på de andra så tydliga att ingen köper dem? |
|
Verdi: Åfn, några 45.000 betalar jag ju inte för vinterhjul, då får jag nog ta och skaffa vinterBMW istället.. |
|
|
Verdi: Precis, varför köpa en begagnad till överpris när du kan få en ny till våren betydligt billigare. Detta gynnar ju bara de auktoriserade BMW-handlarna, de mindre handlarna (och privatpersoner) som tagit in bilar i ren spekulation (eller iaf i hopp om att de ska hålla värdet) kommer förlora på det. Säger inte att det är rätt eller fel, men det är tydligt att det pågår. |
|
Verdi |
Clubsport, Du kan köpa ihop delarna var för sig för drygt 30 tkr. Bakfälgar: 455€ x 2 Länk Freamfälgar: 436€ x 2 Länk Fälgar: ~17 500:- Hakka 8 225/45-18: 2282:- x 4 Länk Däck: 9 128:- Däcktrycksventiler för nån tusing och så frakt plus montering för nån tusing. Säg 5 tusen totalt. Totalt lite drygt 30 tusen. Fast det bästa alternativet är faktiskt att köpa originaluppsättning för vinter för ca 23 tusen (med CS rabatt på 10%) och så 9 128:- för dubbdäck. Sen kan du sälja de dubbfria. Då borde du hamna på en totalkostnad gott och väl under 30 tkr. Så ge inte upp. :) |
Verdi |
dd88, Möjligt att du har rätt. Men det är ju inte så många som är med på taktiken i så fall. Novation har en ute för 615' t ex. Den ligger klart över vad en ny likadan kostar. |
| Verdi: Bilia-annonsen har varit ute i ett dygn, lite för tidigt för ett genomslag. Det som är intressant är vad nästa bil läggs upp för. | |
|
Novations lbb har ett nypris brutto på ca 650 vill jag minnas. Den svarta som kom ut där nyss hade mindre utrustning med begärt på 609. Den såldes på någon dag. Den vita på bilia är förvisso en demobil, men visst känns den vettigt prissatt. |
|
|
Verdi: Har blivit lovad 15% på vinterhjulen så där sparar jag någon krona till. Borde gå att hitta en lösning, att sälja dom dubbfria separat är ju helt klart ett alternativ. BMW on tour gästade Västerås förra veckan, blev kanske inte helt lyckat. Dom hade glömt att beställa vinterdäck till M2:an, i8:an och 7:an.. Eller förmodligen inte räknat med att det kan snöa i början på november. Så dom bilarna fick inte köras alls. Hade varit intressant att prova hur M2:an funkar med dubbfria däck nu när det fanns snö. |
|
| Det ryktas att kvoterna är klara för Sverige 2017. Någon som har hört något? | |
|
Hejsan! Jag beställde en M2 i juni i år och den har fått produktionsvecka i januari nu. Ska bli riktigt kul att få hem den. Har kört både 1M och M3 F80 så det blir kul att bedöma körglädjen i en manuell M2. //Mattias Claus www.autorismo.se www.facebook.com/autorismo www.instagram.com/autorismo |
|
Verdi |
Japp. Fick precis mail om att jag kan få köpa en M2 ur januariproduktionen om jag är intresserad. Tror ni det går att tjäna nån krona på den? Verkar svårt nu va när proppen har gått ur. |
| Köp den för att njuta istället eller låt någon M2-intresserad köpa den. | |
|
Verkar onekligen som att produktionen kommit igång. |
|
| Hur kan man klaga på 6 mån leveranstid. Har snart väntat ett år precis.. Riktig synd att förstöra en bil som denna med vintern. | |
| Verdi, köper du en hyfsat naken bil med bra rabatt tror jag att du kan tjäna någon krona även om leveranstiderna är så korta som 6 mån. I vår när folk kommer börja fundera igen på sportbilar går det inte att få en bil den säsongen och då köper man hellre din... | |
|
Verdi, Dm3: Ger verkligen en säljare "bra" rabatt på en avbokad januaribil? Låter som gränsade till tjänstefel. |
|
| Verdi beställde sin bil i våras om jag kommer ihåg rätt så jag utgår från att han har sedvanliga rabatter. | |
| Dm3: aha, då förstår jag. För en nykomling här, vad innebär sedvanliga rabatter? | |
Verdi |
Ja, har köat sen slutet av maj om jag minns rätt. Ska snacka lite med säljaren till veckan. Att köpa i spekulation orkar jag inte med. Dels är det osäkert men det kräver även ett engagemang som jag inte riktigt har. Däremot vill jag ju ha nåt roligare till våren. Det har jag redan tänkt. Vet dock inte om en till M2 är riktigt vad jag söker. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.