|
Sida 6 av 173
|
|
|---|---|
| Fick precis veta att jag har fått produktionsplats första veckan i juni med leverans första veckan i juli. Är det något att ha tror ni? | |
|
Beror väl på om man vill/kan köpa en m2 eller inte, eller? För mig är det inget att ha. Konstig fråga. |
|
|
Det tror jag man skall vara väldigt nöjd med som läget är nu. Jag har fått produktionsvecka i mitten av maj och leverans förhoppningsvis i mitten av juni BMW CS #5139 |
|
|
Herrbritt, tycker du? Så här resonerar jag, kanske ska förklara mig: risken finns ju för försening och då har man redan låst en order. För en bil som man oftast endast vill bruka under sommaren. Får man då bilen mitt i sommaren eller i början av sensommaren förlorar det väl sin charm. Frågan är därför enligt mig väldigt normal. Hur har leveranserna sett ut här på forumet? Många som fått i juni eller tidigare eller fler som fått juni eller senare? Hur många bilar är sålda vet man det? Är alla produktionsplatser slut nu för MY2016? |
|
| För flera månader sedan var 200 bilar sålda. My2016 är väl Max 100 bilar så nu är väl my2017 slut. I alla fall nästan. Så en leverans i juli är verkligen något att ha. Vad är alternativet? En beggad till överpris? Nej. Kör nu på detta. Kommer bli fantastiskt! | |
|
Köp! Juli, augusti och september brukar vara bra sommarmånader och då vill du inte vara utan. |
|
|
@J.L Gratulerar, när och var beställde du? Stubb |
|
|
@J.L Av nån anledning lyckas jag fråga folk här på forumet saker som står klart och tydligt - skyller på att jag kom in lite sent😉. Såg ditt tidiga inlägg, så ignorera. Men nyfiken dock: vad väntar du på i form av färg, växellåda osv? Stubb |
|
|
@Stilren Tycker du M2 är en bil bara att bruka halva året? Jag ska iaf köra min året runt. Stubb |
|
| Helt rätt inställning att bara bruka sin M2 på sommaren. Hoppas många resonerar på det sättet så att det finns ett gäng fräscha bilar på begagnatmarknaden om några år. | |
|
JL, DM3, DD88 tack för era svar! Jag har inte spikat specen ännu med säljaren. Sist vi talades vid så sa han typ max 6-8% rabatt vid privatköp. Köper ni privat eller genom firma? Svårprutad bil anar jag dessutom med tanke på efterfrågan/utbud. Helst hade man ju velat ha den via firma då den inte blir momssmittad då, antagligen är det bättre i steg två när man vill sälja vidare? Stubbet, absolut finns det en hel del folk som kommer att köra sina bilar hela året. Jag skulle dock gissa på att det är väldigt många första ägare som kommer att köra främst eller enbart under "sommar" månaderna april/maj/juni - sept/okt/nov. Har BMW fortfarande sin "prova-på försäkring" i samband med bilköp, åtminstone nybilsköp? Hade det på Porschen (IF märkesförsäkring) och det underlättar ju kraftigt med min unga profil i Stockholm. Tänkte egentligen importera någon bil men det blir rätt saftig månadskostnad pga. försäkringarna som sticker uppåt 40-50k/året. DD88, funderade faktiskt på en M3 F80 -16. Varför byter du om jag får fråga? Eller ska du ha kvar M3an? För du har också beställt en M2a eller hur? |
|
|
@Stilren Strax över 10% fick jag via firma, så nån större prutmån har de väl inte. Men Teknikens värld hävdar ju med bestämdhet att samma rabatter går att få för privatpersoner. Jepp, tror att den billiga prova-på- försäkringen finns fortfarande. Stubb |
|
|
>>Herrbritt, tycker du? Vad spelar någon månad hit eller dit för roll om det är en bil man vill ha? Alternativet är ju att man senarelägger leveransen för att få den till sommaren efter (eller köpa en slot/bil av någon som har tidigare leverans) men det tycker jag låter mindre intressant. Men förtydligandet gjorde att jag hänger med i dina tankar, jag hade dock handlat om jag hade pengarna :) |
|
| BMW har väl ändrat sin prova-på och det är inte längre 1800 för 6 månader utan 2 veckor och sedan ett konkurrenskraftigt erbjudande? Eller har man ändrat tillbaka? | |
|
Stilren: Nej ingen M2 för min del, får hem min M3 om en månad. Hade jag inte behövt utrymmet i baksätet så hade jag tagit en M2, billigare och lika bra när det gäller. Kommer köra bilen till vardags och det känns ändå som att en M3 passar bättre. Acey: Det är det upplägget som gäller. |
|
|
Tack Acey! Det låter bekant. Synd att 6 mån dealen inte gäller längre däremot. DD88, jag förstår dig helt och tänker egentligen likadant. Fördelar med M3an kontra fördelar med M2an, det är svårt faktiskt. En bra specad import M3 -16 LCI är ungefär samma pengar, dock dyrare försäkring, avgifter för transport och reg samt lite mil på mätaren. En svensksåld ny M3 är såklart inte aktuell med tanke på priserna. Det kan nog däremot vara svårt att jämföra en ny bil med en begagnad, framförallt när modellen är helt ny dessutom som med M2an. |
|
| Man får två veckor gratis och sedan rabatt motsvarande kostnaden för 4 månader om man tar billån via BMW FS och försäkrar bilen i ett år. | |
|
Min bil har följande spec Alpinvit DKG växellåda Navigation proffesional Harman kardon Tonade rutor Belysningspaket Helljusassistent Jag köper via bolag och använder företagarnas ramavtal, plus att återförsäljaren ger lite ytterligare rabatt, totalt tror jag det slutade på 11,3% vilket jag är nöjd med. Jag är en återkommande kund hos samma återförsäljare och säljare sedan snart 10 år, och jag upplevde inte i detta fallet att svårare att få rabatt på M2 än vid köp av någon annan BMW. Vad gäller försäkringen fick jag precis det upplägget som Imolarot beskriver vid köp av min förra bil 530d hösten 2014 så jag räknar med att det gäller fortfarande. Däremot funderar jag på i vilken härad försäkringspremien hamnar på M2, är det någon som har en uppfattning? Jag försökte kolla detta med BMW orginalförsäkring för någon månad sen, men det verkade då som modellen var för ny för att ha hunnit klassas in. En ny M4 hade dock inga avskräckande försäkringskostnader när jag kollade detta i höstas, men tyvärr är ny sådan en bra bit utanför min budget BMW CS #5139 |
|
| Ja, jag försökte få en premie på min bil med då jag har mitt reg.nr men fick till svar att jag fick hålla mig till tåls lite till... Kollade för ett tag sedan dock. Nu borde det finnas då det bara handlar om några veckor och det rullar ett gäng redan. | |
|
Min bil har följande spec: Manuell och Long Beach blue Eluppvärmd ratt Komfortöppning Tonade rutor Aut avbländbara inner- och ytterspeglar Infällbara speglar hör till det Elstolar med minne för förare Belysningspaket Navigation Professional Harman Kardon ljud Connected drive services Real time traffic info Speed limit info Sedan svarta njurar, svarta "sido-emblem" och Perfomance-vinge direkt fr avhämtning. Tyvärr har jag inte fått mitt datum - och då bokade vi upp bilen väldigt tidigt. Men den är värd att vänta på. Stubb |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.