|
Sida 59 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Intressant. Det ser jag som negativt faktiskt. Bättre om M2 får vara lite ovanligare. |
|
M2 är ju BMW's mest kommersiella M-bil någonsin (mycket bang for the buck och överkomligt pris). Hade hellre sett att dom gödslat med den på marknaden och sen gjort specialversioner (tänk GTS, CS och CSL) i lagom stora kvantiteter. Att hålla nere produktionen på en standardbil känns bara kontraproduktivt. |
|
|
Det är bara rykten o spekulationer, ingen verkar veta något definitivt. Nu påstår denna M-återförsäljare att leveranstid vid nybeställning är 10 månader: Länk |
|
|
salis: Det inger ju lite hopp iaf, har annars börjat tappa hoppet om kortare leveranstider.. |
|
| På Tyskt forum skriver flera att de fått besked om leverans mars-juni vid beställning nu. | |
| @Bmwkillen 1 Jag köpte Akra genom min återförsäljare, bäst pris, med ett par tusenlappar hade jag fått på Baanvelgen, men nu får jag det monterat och klart direkt, alt jag får vänta nån vecka just på systemet. Min bil kom lite tidigare än förväntat... Stertman säljer också, något billigare än genom BMW. | |
| Någon som kan säga hur farthållaren i M2 funkar? "Bromsfunktion" vad betyder det? Är den adaptiv eller? | |
| Bromsfunktion på BMW's farthållare är just bromsfunktion, där bilens bromsar används för att hålla farten även i nedförsbackar. Inte adaptiv alltså :) | |
Verdi |
Nej det betyder att den använder bromsen för att modulera hastigheten istället för endast motorbroms. T ex när du sänker den inställda hastigheten eller i nedförsbackar. Tror inte man kan få adaptiv farthållare till den. |
|
Är det bara jag eller är denna vettigt prissatt? Länk 2017 dessutom |
|
Verdi |
Den ligger väl på bruttopris eller kanske till och med över. Har väl i princip bara navi som tillval? Den här ligger nog under nettopriset nästan. Länk Dock privat. Men det är ju en sån bil man ska köpa. Inte en hos en handlare. Den manuella köpte de säkert för runt 500'. |
| Det är inget i utrustningsväg som jag skulle sakna, är väl bara nav som tillför något, allt annat känns mer som ett onödigt prispåslag (om vi snackar lekbil). Hade Head Up, LED och HK funnits så hade det ju sett annorlunda ut. | |
Verdi |
Visst är det så. Men den är ändå jävligt dyr jämfört med vad en nybeställning kostar. Tror en motsvarande kostar under 500 tkr med rabatt. Jag skulle ringa runt till handlarna och fråga om de har nån som hoppat av och vars produktionsplats du kan få ta över. Hörde att det fanns en sån möjlighet i Västerås för ett tag sen. |
| @dd88 Vad menar du med HK? För i ljudväg finns ju Harman Kardon. | |
|
Verdi: Nu ska jag ju inte köpa någon, men reagerade på att den var billigast på blocket trots att den var så ny. Stubbet: Har jag helt missat, trodde Hifi var högsta nivån |
|
| @dd88 Jag har kryssat i HK, o betalat för det. Så jag hoppas det sitter det i bilen som står och väntar nu hos min ÅF😉. | |
| Det finns en LBB manuell hos Novation, fanns varken pris eller såld skylt så jag förmodar att den inte är såld än. | |
|
Högtalarsystem Harman/Kardon (HK) finns tom. i 2er AT och GT.. ;-) Tror det finns i samtliga serier: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X3, X4, X5, X6 osv. osv. |
|
Verdi |
Den på Novation är väl en av säljarnas privata som står i hallen på typ vinterförvaring. Vet inte om den är till salu. Tror inte det. |
|
Verdi: Så kan det nog vara, tyckte att jag kände igen regnr från nån av BMW-träffarna i somras. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.