AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.708

Leverans M2

Sida 58 av 173
1500kr kostar det och kan även sluta med en tur till bilprovningen.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Tackar för info MUC och GE.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Lite bak och vänd keps varning nu stubbet!
st
125
stubbet
@Skorpionen Haha. Kollar faktiskt för att min son är så sugen på det. Själv har jag aldrig riktigt tänkt på det, men visst är det snyggare. Dock känns det som att i en mindre stad som min, är det risk för att man kan bli stannad lite för ofta då. Så mest nyfiken.
Ge dig nu Skorpionen, du verkar vara en extremt torr och trubbig person.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

@Stubbet... glömde ;) i mitt tidigare inlägg! Du tog de på rätt vis :)

@Phoenix... uppenbarligen tog inte du det så :) det gör inget , du kommer få fler chanser.
Det är just den kommentaren som du alltid drar till med när någon inte tycker som du, att det skulle vara omoget.

Aja, tror det enda vi har gemensamt är kärleken till BMW och det får väl duga ;)
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Sådär. Nu var M2an avställd och inväntar våren. Någon annan som ställt av? Känns som de flesta säljer istället...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jag tror inte, jag vet :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

M2 ägare... Är ni missnöjda , eller vad beror försäljningarna på?
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
Tror att det är ganska lockande för många att sälja med vinst om man har "lekt av sig" en sommar
Verdi
Är ju lika många såom köper. Bilarna går inte upp i rök.

Hörde att det hade börjat komma in lite beställningar nu igen efter en dipp under sommaren, det är väl de lyckligt ovetande som tror sig kunna få en bil till våren som har vaknat till liv.

Jag tror inte priserna går ner förren tidigast nästa höst. Håller M2 värdet så tror jag att störst påverkan på priset kommer det nog bli när man kan få en M4 för samma pengar som en M2 (med samma mil och ålder), då blir priset för en M2 svårmotiverat. Jag vet ju vilken jag hade valt.

Samtidigt så har väl nyhetens behag släppt, hyllningar i pressen har en tendens att glömmas när nya bilar kommer ut och på amerikanska BMW-forum så läser man mest hyllningar om de senaste amerikanarna (bilarna alltså). Blir ju lite skevt då kostnaden för dessa bilar är helt annorlunda i Europa, men de tar ju helt klart mycket plats i alla tester.

Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
och så finns det de som väljer att bruka sin nya bil som sig bör, dvs året om :)
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Stubbet, vill du tipsa om var du köpte Akrapovic?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Dd88: har du någon faktainformation kring leveranstid eller är det bara spekulationer?
Verdi
Jag har stått i kö för en till M2 sen i maj/juni. Frågade igår om min säljare visste nånting om leveranstid på den. Nä, ingenting. Det är som ett svart hål. Vet någon nånting?
aerobat: Bara spekulationer, ryktades om att BMW skulle skruva upp produktionstakten under 2017 men det har inte kommit något officiellt. Inte hunnit följa ryktesmaskinen de senaste två veckorna så vet inte om något nytt har kommit ut.
st
125
stubbet
@Verdi Min säljare sa till mig i augusti att när BMW Sverige skulle byta internt säljsystem den 19 september så skulle de först reda i alla beställningar med tänkt leverans 2016 - däribland min. Så skedde oxå och jag fick besked direkt. Däremot sade BMW då att inga beställningar inför 2017 skulle eller kunde bekräftas. Hade någon som t ex beställt i maj fått besked eller preliminärt besked om leverans så gällde det inte. Så din säljare är nog helt ärlig när han säger att inget besked finns. Och nu i efterhand är jag nöjd över att min ÅF inte "höftade" om leveransdatum; de har nämligen hela tiden sagt att info från BMW Sverige varit knapphändig, men att andra ÅF alldeles säkert gissat och höftat för att få det att låta bra.
Enligt säljaren som är ///M-ansvarig på BMW segeltorp håller man på att bygga en till line för att klara av volymerna. Sen är det oklart om det bara skall byggas M2 på den eller om det blir blandat 2-serie. Den skall vara klar till 2017 som jag förstod det.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.