AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.852

Leverans M2

Sida 56 av 173
MU
940
MUC
M340i - 2025
Dd88, jag undrar också när och om cs/csl/gts kommer. Det spekulerades ju att något skulle presenteras på motormässan i Paris men än så länge är det tyst därifrån.
Har kollat med min BMW-handlare att uppgradera min M2-beställning till en csl och det skulle nog gå bra. Dock visste inte handlaren mer än vad vi vet - snarare tvärtom känns det som.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Tack dm3, min har tonade rutor och aut avbländbata backspeglar, mer behövs inte anser jag :) en ren fröjd att glida med till jobbet, överträffar förväntningarna
MUC: Mailade säljaren i veckan men inte hört något, för ett par månader sen var det 4-5 i kö. Jag lär vara rätt långt bak så räknar inte med att få en, men det vore sjukt kul om ryktet om S55 stämmer.
Nuvarande M2 slutas tillverkas i slutet av 2017 så det är inte så långt kvar tills CS dyker upp.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@dd88 och andra. Varför tycker ni att S55-motorn skulle vara bättre? För mig är det helt oväsentligt om en CSL lr CS skulle byta motor. Viktigast är i så fall en lättare bil och vässad motor, chassi osv. En parentes är ju att M2 låter bättre än M3/M4 i mina öron.
Skulle folk överhuvudtaget efterlyst S55-motorn om BMW istället kallat denna uppgraderade N-motor för t ex S55b? Då hade ju M2 oxå haft en "riktig" M-motor.
Jag håller helt med om att den måste tappa vikt, gärna ett par hundra kg men det lär inte ske utan ett ordentligt prispåslag.

En M2 med N55 ligger i linje med en M240i med B58, och då N55 inte har så mycket mer att hämta rent prestandamässigt (samt att det är en äldre motor) så är en kryddad B58 det minsta jag förväntar mig.

Ryktas även om att M3/M4 får en uppdaterad S55 till våren, iaf att Competition Package 450hp-motorn blir standard (som dessutom är sjukt underspecad, 510hp/450whp i dyno).

Så att nästa M2 (alternativt CSL/GTS-utförande av nuvarande) får S55 är inte helt uteslutet.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Stubbet, tycker exakt som du.

En csl är för min del enbart intressant om den är mer banoptimerad än "standard"-M2:an. Riktiga skalstolar, halvbur etc. Motorn duger gott som den är.

Väsentligt lägre vikt lär inte inträffa, kolla bara på M4GTS, vad blev resultatet av bantningskuren - 20-25kg. Det känns bara löjligt när man hör hur BMW:s PR-folk skryter om hur stort fokus som har lagts på viktminskning.

Om det blir en cs-variant, försvinner då vanliga M2:an eller tillverkas båda parallellt.
Clubsport skriver att nuvarande M2 bara tillverkas till -17, kan det verkligen stämma?
Det kanske är så enkelt att BMW inte vill tillverka fler N55-motorer (finns väl bara kvar i M2:an) och då väljer att stoppa i B58/S55 istället och det blir egentligen det som är enda förändringen.
MUC:
Läste det på BMWblog, med tanke på vilka leveransproblem dom har med M2 så ser jag det som uteslutet att det kommer att tillverkas två olika M2 parallellt. Att nuvarande M2 slutas tillverkas i slutet av -17 ställer till det för mig som hade tänkt mig leverans i mars -18, en M2 CS lär ju sticka iväg i pris och vill man ha en av dom sista M2:orna om CS kommer och som det verkar blir en mycket trevligare och roligare bil.

Verdi
De här uppgifterna att M2 slutar produceras 2017, är det officiella uppgifter eller rykten?

Verdi:
BMW går ju ut väldigt sent med officiella uppgifter. Så det här får tas som ett rykte men BMWblog brukar ha koll på grejerna samt den andra sajten som jag inte minns vad den heter just nu!
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Om det stämmer att produktionen avslutas redan 2017 kommer det inte bli särskilt många bilar producerade totalt. Borgar för fortsatt höga priser.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Enligt en artikel jag läste kommer CS-versionen lanseras till 2018, och M2 produceras till 2020.
Men stämmer det att produktionen upphör redan 2017 tror jag också på en andrahandsvärde i klass med 1M med tanke på att volymen inte kommer blir stor.

Jag lade faktiskt en beställning på ännu en M2 i början av sommaren med hoppfull leverans under nästa sommar.
Min nuvarande 2017 med nya navin kommer säljas då, men jag släpper den inte innan jag fått ett definitivt leveransbesked på nästa bil

BMW CS #5139
Varför byta?
Fast känns M2 verkligen som ett sidoprojekt likt 1M? Är övertygad om att även nästa generations 2-serie får en M2, den behövs i BMWs sortiment.

Slutet som det ryktas om bör således vara för nuvarande generation.

Tänker jag helt fel?
Verdi
Nästa generation är nog inte rwd.

Jag har bestämt mig för att lägga en beställning på en M2.

Men, när jag frågar om rabatter så får jag beskedet att jag inte kan få några då tilldelningen är begränsad. Ska jag köpa det?

Har ni andra fått rabatter och i så fall hos vilken återförsäljare?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag fick över 11% på min beställning, då som företagsköp.
Jag hade gått till en annan återförsäljare

BMW CS #5139
Ionize:
Jag får den sedvanliga BMW CS rabatten, inga restriktioner bara för att det är en M2
Verdi
Klart du ska ha rabatt. Byt säljare.

Jag fick rabatt på min, privatköp, men då beställde jag ju också i oktober förra året och min säljare verkade inte ha riktig koll på hur efterfrågan såg ut.
Klart du ska ha rabatt!
Kolla med annan ÅF!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.