AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.797

Leverans M2

Sida 53 av 173
Vad fick du för din Verdi? Sålde du privat eller till handlaren i Västerås?
Verdi
Den kommer ut snart på blocket igen. Vill inte säga exakt vad de betalar mig men det är väl lite mer än vad man får betala om man beställer en ny. Så med tanke på årstiden och att den gått över 800 mil så är det ju riktigt bra tycker jag. Även om det inte är nåt fantasipris som t ex den på 7H.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Priserna i Tyskland verkar ligga lika högt.
Om jag söker korrekt verkar det finnas 42st. till salu på Autoscout24.de
Billigaste ligger på 58'EUR och dyraste till det facila priset 99.990EUR som dessutom inte är förhandlingsbart😂
Länk

Finns en ännu dyrare Manhard version för 150'EUR, men den räknas liksom inte.

Av de 42 bilarna är 6st. med manuell låda, drygt 15%.
Lägre andel än i Sverige?
Verdi:
Ja, det är M-Bilar i Västerås det gäller.
Dom sa samma till mig ingen vill beställa när dom hör hur lång väntetiden är.
Verdi
Ja så kan det ju också vara. Att många avskräcks av väntetiden. Vet inte vem du har kontakt med. Jag har bara pratat med Fredrik H. Otroligt duktig. Enligt rykten den säljare som säljer flest BMW i hela Sverige.

Min M2 seglade iväg ikväll. Kändes lite i hjärtat. Men som det är så får jag mer valuta för pengarna om jag köper nåt bekvämare. Ärligt talat så kommer M2an bara till sin rätt om man kör riktigt jävla vårdslöst. Annars är det bara nackdelar med stötighet, hög ljudnivå och ryckig låda. Det är inte hållbart i längden av flera anledningar.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Pratade med min ÅF igår då jag var och gjorde lite goda gärningar (dvs körförlivet) och det var fortfarande samma besked. Beställer du nu kan du inte förvänta dig leverans förrän 2018. Vi får väl se om det kommer några nya besked framöver.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Om Car info stämmer finns det 68 M2 i Sverige. Det är möjligt att den släpar något men det verkar stämma mot vad man hört. Man kan notera att 13 bilar fortfarande verkar stå på BMW Sverige i Sollentuna. I så fall har 55 bilar levererats inkl demobilar.

Länk
Verdi
Nu ska du inte hålla på att vrida om kniven när jag försöker rättfärdiga min försäljning. ;-)

Var onödigt hård mot bilen igår kväll. Den funkar fint som bruksbil också. Hade haft den kvar om det inte vore för det här med vinter.

Verdi
Ska bli spännande att se om den här blir såld snabbt. Jämfört med min saknar den färg, navi och M drivers pack man har å andra sidan M performance delar för motsvarande pengar (nästan).

Intressant också att det bara är 2 st som är LBB. Snart kommer min ut också igen. Ska bli spännande. 435:an jag sålde i somras till samma firma står kvar...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Men det är väl just av de skäl jag nämnde som en firma är villig att köpa din bil till ett högt pris (sett till nypris).

Du menar den vita i Värmland som var med på gtboard?
Verdi
Jo exakt. Men känns ju fel att sälja nåt som så många vill köa i över ett år för.

Typiskt. Glömde länken. :)

Verdi:
Jo, vi har samma säljare. Tvivlar inte på att han säljer flest BMW i hela Sverige. Han jobbar ju för 3 st :o). Corporate sales underlättar nog. Köpt BMW av honom sen dom öppnade i Västerås 2004. Får se hur länge han orkar köra i det tempot.

Själv så tvivlar jag på att jag orkar vänta ett år på M2, det finns smidigare alternativ för mig med normal leveranstid i sådana fall som M140/240 xDrive och 440 GC.
Ryktas ju att det inte kommer att bli nån förkortning alls av leveranstiderna.

Verdi
Clubsport,
Du har ju en nästan ny bil. Varför skulle du inte orka vänta? En M140i är väl samma bil som du har förutom B58 istället för N55? Kan väl inte vara så spännande att det är värt ett byte?
Verdi:
Jag hade tänkt att byta till M2 i mars -18, ett år går fort men inte från att man skriver på kontraktet och ska vänta ett helt år på att få bilen. Stör mig också på att BMW inte verkar bryr sig om att leveranstiden är ett år. Och som det ryktas inte göra någonting för att korta leveranstiderna.

M140 xDrive är trots allt 0.5 sek snabbare till hundra än min och bör vara kännbart kvickare än vad min är. Sen så är det ju sista chansen att köpa en ny etta med 6-cylindrig motor och bakhjulsdrift då kommande etta blir framhjulsdriven med 3 och 4-cylindriga motorer.
Givetvis så måste jag provköra en M140 först innan jag ev beställer en och den måste då vara kännbart kvickare.
Köp Verdi's M2:a för 669k idag när du kunde köpa den för 600k igår.
Alla som är ute efter M2 har väl bevakningar på så man ser ju vad bilen var ute för redan så hoppas ingen är så korkad att betala sådan mark-up.
Verdi
Tror inte det funkar så. Vissa av de här handlarna har en personlig kontakt med återkommande kunder. Så visst kan de få ut mer än vad jag kan på grund av det.

Men det är ett par saker man ska komma ihåg också. Först har de kostnader för bilen. Transport (de hämtade den hos mig), rekond, foto, annons, lönekostnader, lagerkostnader, räntekostnader osv. Sen finns det även en prutmån och till sist ska det ju bli vinst också. Och den vinstens storlek beror på hur bra de sköter den personliga kontakten. Hur många de blir "kompisar" med som vill betala premium för att köpa av just dem. :)

Själv är jag nöjd med affären. Precis som jag är nöjd med affären där de köpte 435:an. Den står fortfarande osåld hos dem för övrigt. Får se hur det går med M2:an. Om de har bättre lycka med den.
Jag säger inte att de inte har kostnader... Men att höja priset 70k på en dag är ändå rätt saftigt på en bil som folk har koll på. Därför t.ex många rekommenderar att inte ha reg.nr ute på privatannonser för många handlare har svårt att höja priserna sedan om de köper in bilen då folk vet vad den var ute för.
Verdi
Ja vi får väl se om de får den såld till det priset. Men han sa att de hade minst en som var intresserad så han var mån om att jag tog bort min annons så fort som möjligt. :)

Är ju oseriöst, men bara att gratulera till den dumme fan som kunde "fyndat" hos Verdi men som känner för att handla "Premium" ;)
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Vad säger ni om val av bensin, ska en m2 gå på 98 oktan eller duger det med 95?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.