AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.751

Leverans M2

Sida 50 av 173
Verdi
Säker? Jag var inte i stan igår. Utan hos min kund i norduppland. Eller var du där?

Är anställd hos din kund i norduppland så det var där jag såg den :)
Verdi
Haha. Ja, det är ju en bit från Nice det här. :) Eller är du bara på besök? Visst var det du som skulle få din M2 i vinter?
Nu har jag (oväntat fort) hämtat min pärla!

Fick med mig en akrapovic-broschyr också.... Hmm...
Verdi
Grattis Habii666! Hoppas du blir nöjd med bilen.
Tackar Verdi, det tror jag bestämt! =]
Mor min blev ju nöjd när jag berättade att den "inte är helt opraktisk, pojken kan sitta rak i baksätet och jag har genomlastningslucka" så nu fick jag snällt slänga in en grensåg med två meter förlängningsskaft i min en timme gamla sportcoupé...

Har du lyckats bestämma dig för om det blir försäljning eller vinterhjul? =P
Köpte ett av de viktigaste tillbehören till bilen idag:

Länk

Tror jag testat alla märken nu och denna är den enda som sitter ok, Simpson Devil Ray Carbon
Verdi
Nä. Här bestäms ingenting. Saker bara händer. :) Jag räknar och planerar som en galning men sen så bara får jag för mig nåt ändå. Haha...

Funderar på att byta bort den mot en ny 440ix GC om jag kan få en BRA deal (=knappast troligt om inte ÅF i fråga har en kund som "köar" för en M2 och kan klippa den direkt) men säljaren har inte hört av sig som han sa igår. Över 3 års ägande blir den lite dyrare än att köra M2:an året runt dock. Främst pga förmodat sämre andrahandsvärde. Men mer praktisk, bekväm och säker vintertid.

Annars ligger alternativet "vinterbil" bra till igen. Kan jag hålla nere värdeminskningen till ca 20 tusen per vinter så blir det antagligen billigare än att köra "finbil" året runt. Slipper köpa dyra vinterhjul och så blir det väl lite mindre värdeminskning på dyrgripen. Så runt 200 tkr får en vinterbil kosta. Kikar just nu på typ XC60 från 2012/13.

Det som lockar lite extra med "vinterbils"-alternativet är att jag med gott samvete köra den i automattvätten och inte behöver vara så rädd om den. Lite mer slit och släng helt enkelt. Är inte så himla kul att tvätta själv på vintern, vare sig ute eller i tvätthall.
dd88 haha efter alla timmar jag själv spenderar på hjälmprovning kan jag inte annat än härligt gratulera till köpet, jag ska försöka hitta en ny mchjälm till våren och det är en svettig jävla djungel det där.

Fy, jag vill knappt tänka på månaderna av slask som kryper sig närmre haha.
Det låter klokt med en mer oöm bil!
Verdi
Nä, blev ingen 440i iaf. Var svårt att lösa. Det är inte så många som vill betala "överpris" längre. Kanske lika bra.

Men men. Imorgon ska jag in och få M-performance njurar och gälar monterade iaf. :)
Var köper jag M-performancegrejer billigast? Är sugen på växelspakskitet (till DKG). På bmw.se kostar det 5175 spänn. I USA finns det för 485 $ men då blir det ju frakt o moms på det.
Länk
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Kul gabbiii vad snabbt det gick! Nu står min i hamnen.. Kanske är här redan om en vecka då 🙄
MagnusT: Köpte alla mina delar från Tyskland. Baum, Leebman och gänget tar €375 så c:a €400 inkl frakt. Fick kitet på 5 arbetsdagar från Baum.
Härligt bmwkillen1! Jag håller tummarna för dig!^-^

Usch, det där med att parkera för första gången i vårt trånga, sluttande, flerbilsgarage var ganska nervöst...
Undra hur länge paranoiditeten för att jag ska skada den sitter i xD
Förresten, nu när jag ändå avslöjat hur ny jag är till sportbilsscenen kan jag ju även passa på att fråga om ni har någon rekommendation för en första bankörning?
Jag har mest gjort åttor på grusplaner och lagat fönsterhissar tidigare haha...
Någon runda folkrace har jag också kört iof sig, men har ingen vidare erfarenhet av asfalt.
Verdi
Samma här. Vet inte heller riktigt hur jag ska börja. Har ju M drivers kursen. Får ta den till våren kanske. Vore trevligt med fler från Sverige.

M drivers kursen är väl kanon att börja med. Årets körningar börjar ju ta slut, säsongen närmar sig sitt slut. BMWklubben har bara kvar träffen på Knutstorp nu på lördag kvar.

Finns banåkakalender på Rejsa.nu
Det vore ju superkul!
Jo, till våren får jag se till att boka någonting.
Hur funkar banträffarna med egen bil här i Sverige?
Det finns massor av banträffar att åka på med egen bil varje år så det är bara att välja o vraka :-)

Aldrig fel att börja med BMWklubbens träffar.
Verdi
Tyvärr känns det som om alla banor ligger i sydvästra Sverige...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.