|
Sida 49 av 173
|
|
|---|---|
|
Äsch jag bara skojade ;) Såg faktiskt en mattsvart i Stockholm. |
|
| Skorpionen; hur långt har din 1M rullat? :) | |
|
> "Vid senaste BMW Cs Klubbträff på Mantorp ,fanns 3 st M2 i > Lbb, och varav den ena hade Akropovic system (gött ljud) > och bägge var manuella." Och en hade DKG och körde på banan ;-) |
|
| Magnus T.. visste inte att den tredje var automat ;) men bra gick den på banan. | |
|
Skorpionen: |
|
|
M2 vs M3 csl... så klart måste M2 kännas nyare, men vad var mest påtagligt om du jämför de här två? Kan tänka mig csl kändes mer rejs ;) Bra länkar :) :) Börjar själv spåna lite på att börja köra bana med BMW sport cs, får se vad ekonomin tillåter nästa år, men bra sugen blir man! Blir att fara till knutstorp till helgen , och spä på suget :) |
|
| CSL känns distinktare, har ett vassare beteende när det gäller allt, chassie, styrning, motorrespons osv.Men den är fortfarande en gatbil, om än lite obekväm och oförlåtande komfortmässigt :-) Det känns fel att bruksa en CSL av flera skäl. En M2 kan man ju tom bruksa året runt. | |
| Nå? Hur långt/kort har den rullat? Knappt 800 mil väl? :) | |
| Min M2? Över 900 mil sen jag fick den i midsommarveckan :-D. Har redan tappat räkning på antal ban- och slalomträffar :-) | |
| Ah, du menade Skorpionens 1M... | |
| Tror du kört mer med din M2 på några månader än skorpionen på 4 år ;) | |
|
MagnusT din M2:a ser riktigt kompetent ut på bana! Jag har kollat lite på din tråd på Rejsa och om jag har förstått det korrekt så har du bara monterat ett Öhlins-chassi och kör med Cup2-däck, inget annat som du har ändrat på? Ryktena säger att M2-motorn ger 400hk på veven så det är väl inte första prio att pilla på. Åtminstone inte så länge garantin gäller. Kommer du till Knutstorp nu till helgen ned M2:an? Skulle vara kul att kolla på den. |
|
|
Öhlins Road & track med Millway camberplattor Michelin Cup2 Gula Pagid RS29 bromsbelägg fram That's it :-) Knutan, absolut! |
|
|
Kul, då får man äntligen se en LBB-live! Jag kommer fram och hälsar så då synes vi på lördag! |
|
| Synd att det inte går att "individualisera" sin M2a likt denna M4a, som hälsat på BMW Individual Manufaktur divisionen: Länk | |
|
Så här lät M2an på Mantorp:-) |
|
Verdi |
Apropå den individuella M4:an. Den kostade faktiskt bara $109,000 vilket är 928 000 SEK. Att allt ska vara så billigt i USA. I Sverige hade väl biljäveln gått på 1,2 miljoner minst? Den hade ALLA options samt individuell färg, individuell klädsel, skinn på "alla" plastytor osv osv. |
| Verdi, typ alla synliga förutom keramiska ;-) | |
|
Det är ex moms med så priset är ungefär samma som i Sverige. Räknar man på t.ex M2 så är priset så gott som identiskt ex moms. Utan att kontrollera skulle jag tro att det är samma sak på M4. Vår moms är ju 25% och i USA beroende på var man bor 0% till 16%. |
|
| Verdi: Såg din M2:a på jobbparkeringen igår. Oerhört snygg färg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.