AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.788

Leverans M2

Sida 47 av 173
Vi pratar 16mm längre in än originalfälgarna som redan sitter en bit in i hjulhuset.
Här är en bild med 9" ET31, som är 2mm längre in än original.

Länk

Ser ut som man köpt fälgar till fel bil... ;)

Om det nu är 8" ET32 vi pratar om, såg lite bilder rakt från sidan som inte såg så illa ut.
Tänkte köpa 18" BBS CS Brilliant Silver men ET fram stämmer inte alls hamnar för långt in och spacers tänker jag inte använda.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Hur hemligt verkar det inte vara kring fullständig data kring M2ans hjul då??? Testade BBS konfigurator, den verkar inte vara uppdaterad med Bmw M2 i alla fall. När man söker efter fälgar generellt på nätet till M2 så kommer många valmöjligheter upp, men det gäller att få till alla data rätt med ET-mått etc. Nog borde det finnas hyggligt snygga fälgar av skapligt märke till bra pris att få tag på som inte är BMW-original...

Är det någon som har koll på fullständig data till M2 dvs 235/35/19 ET ?? osv...
Verdi
Originalfälgarna är identiska med M3/M4 . Dock 10 mm smalare däck. Tror även bromsarna är identiska. Så om det passar på storebröderna så passar det på M2.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Original däck och fälg är enligt följande:
Fram
245/35 ZR19 93Y
9Jx19 /ET29
Bak
265/35 ZR19 98Y
10Jx19/ET40

/DJ
Bmwkillen1;

Jag vet att det är skittråkigt att svara på samma frågor om och om igen, men var beställde du din bil?
Jag har förstått att du beställde den den 26e oktober, så vore intressant att veta varför min bil skulle levereras senare än din då jag beställde den 18e.

Tack DJ!
Bra hjälp när man funderar över ET osv:

Länk
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Gabii666: jaha och vad leder det till för gott om du skulle få veta var jag beställt min bil..

Normalt sätt ignoreras denna typ av fråga från mig, men tycker detta känns olustigt denna typ av frågor.
BBS CH-R är rätt billiga och ser OK ut på bilen som vinterdäck. När jag kollade förra året gick de på runt 13k för 19" så strax över 20k med däck.
Även Apex är lätta och billiga.

Länk
Bmwkillen1;
Jag undrade mest för att ha någon referenspunkt.
Min åf verkar inte fullt ha koll på vad som händer, och jag ville mest veta därför att jag vill kunna fråga om det är en enhetlig lista där bilarna levereras i den ordning de är beställda, om vissa regioner har fått förtur, eller om det helt enkelt är så att min åf har gjort någonting märkligt med min beställning.

Vissa ÅF har av något anledning inte beställt bilarna officiellt samtidigt som man som kund beställt bilen. Vet minst två personer vars bilar beställts (lagts in i BMW:S ordersystem) först 7-10 dagar efter man varit hos ÅF.
Imolarot;

Det är precis detta jag är rädd för. Senaste infon jag fått är att valen är låsta och jag får den levererad i Februari, vilket verkar oerhört mysko.
Verdi
18 okt 2015 till februari 2017? Wow... Jag skulle också ha undrat vad de håller på med.
Låter sjukt skumt.

I vanliga fall så tilldelas allokeringarna efter storlek på ÅF och för M-bilar även efter hur mycket M som just den ÅF säljer. Det är därför man ser massa ÅF bara beställa M-bilar och sätta ut till försäljning direkt, man måste uppfylla kvoten.

Men för M2 har det varit 22 olika versioner om hur bilarna fördelas ut mellan ÅF. De flesta säger att BMW Sverige sagt att bilarna skall levereras efter orderdatum men om man frågar ÅF så kör de fortfarande med devisen att "köp hos oss för vi säljer flest M i landet och får bilarna snabbast".

Det finns ju ett antal M-certifierade ÅF i landet med som skall ha prioritet men om det gäller M2 eller om det är undantaget som bekräftar regeln vet bara BMW SE.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Imolarot: Vart får du tag på BBS CH-R 19" för runt 13k? Beställer direkt om jag får dem för de :)

Apex fälgarna är grymma dock tar det 500 dollar i frakt så blir inte så billigt
Baan Velgen har haft vinterpaket med grymma priser genom åren med just BBS CH-R. Vet inte vad han har för deals nu eller om han har det överhuvudtaget men kolla och se.

Länk
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Har haft koll där senaste 6 mån och de ligger på stadiga 1850 euro tyvärr

19" CH-R för 13.000:-? Låter högst osannolikt
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Ja att spekulera i hur m2an tilldelats mellan ÅF i Sverige är nog rätt meningslöst, men kan väl vara ett tidsfördriv iallafall :) snurrigt är bara förnamnet. Sjukt dåligt skött av BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.