|
Sida 46 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Japp, man "kan inte" ha 255 fram på M2 utan man får 235 fram. Finns två paket egentligen. Man kan även ha 235 runt om vilket jag nog skulle föredra. Samma problem med de däcken för min del. Det är inte gjort för snö och is utan för saltslask eller plusgrader. Eller så får man köra jävligt lugnt de dagar när det är vinter på riktigt. Är väl inte så många dagar ändå. |
|
Har någon hittat ett bättre paket än detta? Exempelvis där man köper 235or runt om? Länk |
|
|
På Leebmans priser får man väl lägga på ca 1500 kr för frakten. Hos BMW-återförsäljare har jag fått 15% rabatt på ordinarie pris samt att däckbytet har ingått. Så skillnaden mellan websiterna och BMWs egna priser är inte alltid så stora. |
|
Verdi |
De där från Leebmann kostar över 21 tusen i svenska pengar så skillnaden mot att beställa i Sverige är minimal. 2-3 tusen. Sen kostar som sagt frakten och bytet en del. Och om de får nån skada under frakten så blir det strul. Köper man via svensk ÅF så blir det ju inget sånt. Är inte många pengar man tjänar som privatperson. Kan man dra momsen så blir svenska alternativet mycket billigare. |
| okej, då lönar det sig alltså inte att beställa Bmw-grejer gällande fälgar och däck från Leebmann då.. Kanske finns det andra alternativa fälgar och däck att köpa som ger en mycket bättre affär om man beställer från nätet? | |
Verdi |
Jo du kan köpa icke originalfälgar men då finns risken att de inte passar med bromsarna. Iaf om du ska ha 18". |
| man vill ju knappast stå med skägget i brevlådan med fälgar som inte passar.. det måste ju vara säkerställt. Men beställer man rätt dimensioner så ska det väl fungera? Eller om man köper fälgar från känd tillverkare..t ex BBS osv | |
Verdi |
Jag läste nånstans att man inte kan vara säker på att alla 18" passar. Men gör man sin research ordentligt innan man beställer så är det ju lugnt. :) |
| Det är väl vinterdäck man har originalfälgarna till? | |
| Imolarot, misstänker du gör så och köper nya väldigt exklusiva fälgar med sommardäck? :) | |
Verdi |
Japp. Så kan man också göra. Men ska man ha bättre fälgar än original så blir det dyyyyyyrt. :) På vintern spelar det mindre roll men jag är tyvärr originalbög så för mig gäller regeln enbart originalprylar. :=) |
| ok för mig är inte original heligt alls på vintern, utan finner gärna enklare fälgar med god funktion istället. Jag har ju insett att ska man ha bättre grejer än original så börjar vi snacka fälgar och däck i prisklassen 60-70 tkr och uppåt och det känns galet för mig.. | |
|
Jag köpte BBS SR 18" till min F31 för €800, de passar M3/M4 så det borde finnas en chans att de även passar på M2. I övrigt så är det svårt att hitta bra eftermarknadsfälgar till bra pris, dessa är dessutom vinteranpassade. |
|
|
Intressant dd88. Hur får man det säkerställt om de passar M2? Vinteranpassade, hur menar du? |
|
Verdi |
M2 och M3/M4 har identiska bromsar och originalfälgar. Det som skiljer är att M2 inte kan ha lika breda däck. |
|
Bmwkillen1: "The SR, XA and CX-R designs feature a special coating to resist gravel, road salt and other byproducts of winter driving, as well as new sizes to better accommodate winter rubber and snow chains." Här är hela pressreleasen: Länk BBS borde kunna svara på om dom passar M2, svarar rätt så snabbt på mail (1-2 dagar) |
|
|
Definitionen av vad som är "bättre" än original är ju olika vem man än frågar men ja, jag köpte ett par andra fälgar till sommaren som är snyggare, lättare och passar bättre. Men det går att köpa snygga fälgar som är i samma viktklass som original för 25-30k. Förstår att vissa är fanatiska med att allt skall vara original men det är så SJUKT tråkigt att vara som alla andra i mitt tycke. Vintern är nästan halva året med så det är lika vikigt att vara fin den perioden om man heter Imolarot. |
|
Verdi |
dd88, Men är det inte olika ET på F31 och F80? Imolarot, Absolut. Vill inte ha några plåtfälgar på vintern direkt. Dock så är det mörkt och smutsigt på vintern så fälgarna syns inte lika bra. :) |
|
BBS SR är inte optimala på F8x då det är jättelätt att stenar fastnar och repar fälgen på insidan. Länk Sedan är det som sägs passa 8x18 ET32 vilket är 16mm längre in än original och det lär se helt sjukt fult ut. |
|
|
Problem med fastnande stenar är (var? Vill minnas att dom designat om värmeskölden så att den ska leda bort stenarna, men osäker) det på alla 18", även original. Har inte sett BBS SR live på F8x, bara på bild och där ser det ut som vilken vinterfälg som helst. Man vill ju inte ha den helt flush med skärmkanten då man lär få däcksprut över hela sidan. Verdi: Det är inte samma ET men tillräckligt nära för att vissa fälgar ska vara kompatibla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.