|
Sida 45 av 173
|
|
|---|---|
|
Med noll kostnader menade jag att om de inte säljer min bil så har de i princip inte heller haft några kostnader dvs inga rörliga kostnader, de fasta kostnaderna har de ändå oavsett min bil eller inte. Det är alltid bilägaren som står risken. Tittar man just på 7H så har de flera bilar som stått väldigt länge. Nyligen hämtade en kille tillbaka sin RR som stått där sedan 2/5 ex. vis. Att de sedan kan ha ev kostnader när de sålt bilen är ju klart, men då har de ju också tagit rejält betalt från bilägaren i avdrag från försäljningssumman till den nya ägaren. Macan Turbo som jag nämnde hade Helläder inredning, PCM navigation, Bose, 18 vägs adaptiva stolar, panorama, takreling, eluppvärmda stolar runt om, P Entry & drive, cd/dvd växlare, Porsche dynamic Light system plus, värmare, 21", Sport chrono package, drygt ett års garanti kvar. Rätt juste spec väl? /Anders |
|
|
OK - tackar för svaren! Men jag antar att devisen "allt går att sälja till rätt pris" även stämmer på dyrare bilar, så när en bil förmedlas via firma så antar jag att det är kunden som bestämmer vilket pris som gäller? Dvs förmedlaren har färre incitament att bli av med den, särskilt om han/hon får betalt i förskott för tjänsten som verkar gälla. Då förstår jag om bilar kan bli ståendes ett bra tag - blir lite som dyrare hus på Hemnet... Nu skall jag försöka undvika att dra tråden alltför långt bort från M2 så mitt nästa inlägg får väl handla om M2 istället :-) |
|
|
Hej alla, Har fått erbjudande att köpa en M2 med leverans I Januari 2017. Jag kan speca bilen som jag vill. Funderar på om jag ska välja manuell eller DCT.. Kommer att behålla bilen I 6-8 mån och sen sälja vidare. Vad tror ni är den optimala specen för att maximera andrahandsvärdet? Jag är just nu inne på att minimera utrustning och köpa manuell. LBB och NAV PROF som enda tillvalen. Vet någon vad leveranstiden är just nu I Sverige vid beställning idag? |
|
|
Jag tror du inte får tillbaka merkostnaden för en automatlåda. På en sportigare liten bil borde det finns en god efterfrågan för manuell (säg att 25 % av begköparna vill ha det), samtidigt som många väljer automat (85-90%?) så det borde göra en manuell bil efterfrågad. |
|
|
Enligt min bilhandlare så var det 50-50 mellan manuell och auto på de M2 de hade sålt. Kollar man på blocket verkar det dock vara som Grelle säger uppemot 85-90% med automat. En av åtta på blocket har manuell om jag räknar rätt. Tror nog också att en manuell är en bättre affär, men det är inga större summor vi talar om - några tusenlappar hit eller dit. |
|
Verdi |
Är själv kluven. Manuell är läckert men DCT ligger ju mer i tiden. Spelar nog ingen roll vad du väljer. Tänker du köra den direkt i januari när den kommer eller ska du låta den stå tills det blir vår? |
| Jag kör den direkt. Bor i södra Europa så snö och salt är inget problem 👍 | |
|
Jaha slutligen fick jag beskedet!! Leverans i oktober och med det angenäma problemet om man ska köra den året runt eller behöva ställa den till våren.. Hur många här tänker vinterköra sin m2? Jag överväger det nu. Den ska ju brukas!! Tips på prisvärda vinterhjul? |
|
| Bmwkillen1: När beställde du ? | |
|
Globemaster: Det finns väl egentligen två kategorier av köpare, gata och bana. Dom som kör runt på gata, bruksar bilen eller håller den i samlarskick vill nog gärna ha massor av utrustning. Jag som tillhör banåkarkategorin är ju emot all utrustning (allting för att hålla vikten nere). Personligen så skulle jag nog bara välja till stora navin (endast för att den lilla skärmen är oerhört ful) och möjligen dubbelkopplingslåda (vill ha men vet ej om det är värt pengarna). Men just växellådan delar nog alla läger, finns fantaster på bägge sidor som vill ha manuell raspektive paddlar. /DJ |
|
Verdi |
Grattis Bmwkillen1, Jag har funderat fram och tillbaka och ibland är jag inne på att köra och ibland på att ställa av. Finns argument både för och emot. Men lutar åt vinterbil ändå för min del. |
| Tack Verdi. Jag tror det blir plågsamt att se klenoden bara stå ett halvår. Bättre bruka den ordentligt och se till hålla den hyggligt ren och vårdad :) | |
|
Kul att det kom 3 Lbb m2 till träffen på Ulva Kvarn i Augusti. Kom till Brostugeavslutningen 12/9, se separat tråd under träffar så kanske det blir 4st lbb... Även de som väntar på bil kan komma och sniffa på bilarna på plats samt nörda irl:) Välkomna! Asken |
|
| Jag ska försöka komma asken. Blir det fem lbb då, eller räknade du redan med mig 😉 | |
| När det gäller andrahandsvärde är väl det klokaste att ha så lite utrustning som möjligt. När det gäller manuell är den växlad helt annorlunda än dkg. Det är nog det mest negativa med den manuella. 6500 varv i 250... | |
| Dm3, 6500 rpm vid 250km/h är väl 39km/h per 1000 rpm... Låter inte det rimligt på en sportigare bensinbil? Du borde väl nå 100km/h på 2:an? | |
|
Det låter högvarvigt, om man tar M-drivers paketet så innebär det över 7000 varv vid toppfarten 270km/h. Nästan att den går in i varvstoppet? Kan ju jämföra med min 135:a den ligger en bra bit under 6000 varv vid 270. |
|
|
Jag kommer att använda M2:an på vintern när jag väl får den. |
|
Verdi |
Ni som ska köra på vintern, vilka vinterdäck har ni tänkt er? Jag har haft en del funderingar på vad jag skulle ha om jag nu ska köra vinter. Skulle vilja ha 640M-fälgarna med nordiska Hakka R2 men BMW säljer bara paket med Michelin Pilot Alpin 4 som är gjorda för mildare klimat. Vill man ha Hakka istället så blir det minst 7 tusen dyrare. Eller så kör man på PA4-däcken och hoppas på en mild vinter. :) De är ju mycket bättre när det är plusgrader och barmark. |
|
Är det andra däck för M2 om man köper 640M? Har kikat på detta paketet: Länk 640M med Continental WinterContact TS830P* 255/40 R18 för 20000kr (I Sverige så vill BMW ha 26400kr oförhandlat med samma däck) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.