AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.777

Leverans M2

Sida 43 av 173
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Ja, det var en trevlig träff. Träffade flera härifrån som i vart fall asken, Verdi och med känsla. Säkert någon mer...

Ljuspaketet rekommenderas. Jag tog inte komfortöppning då jag faktiskt gillar att låsa upp med fjärren. Sedan var det en massa skriverier om säkerhetsrisk med.

N-l, såg att du också är Uppsalabo. Beställt på Novation? När gjord du det och vad har de sagt om prel leverans?
Dm3, Precis bor i Uppsala. Har beställt på Novation, ordern är ifrån februari. När leverans sker är högst oklart, typ första halvan av 2017, men kan bli tidigare...
Du har PM.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hoppas du får vår 2017. Det är ju en biltyp man helst får på våren.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Billigast hittills (med tanke på spec).

Länk
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Kommer 2017 få 275or bak?
le
10
legend
320dA F31 -13
N-L: jag beställde min i feb och har fått bekräftad leveranstid i maj 2017. De har uppdaterat utrustningen så slå ett öga på den igen jag lade till Apple car play på min bil den dök upp som extra tillval nämligen.

Uppdatera gärna med vad du får för lev datum tycker du borde fått det bekräftat nu också IOM att min blev bekräftad för 2 mån sedan ca
Legend: ska kolla upp det. Såg att Car play har dykt upp, det kan vara intressant.

Någon som har koll på om man måste ha navi pro föratt kunna beställa det eller om det räcker med connectedDrive? Nu när bilarna levereras med idrive 5.0.
Navi Pro 609 ihop med Connected Services är ett krav för CarPlay.

Och nej. De kommer inte få bredare däck. De har 245/265 för att det tar i med bredare däck i extremfall. Det är dock en specialversion från Michelin med lika bred kontaktyta som M3/4's uppsättning 255/275 men med en annan profil på.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Så var M2an jag länkade till såld, så 600 för en bra spec på närmare 1000 mil anser marknaden är billigt (då den försvann på några timmar).
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dm3: Ska inte underskatta avdragbar moms heller, öppnar upp för fler köpare (såväl handlare som juridiska personer).
Verdi
600 tkr har jag blivit bjuden för min också. Bland annat av firman som köpte min 435d som ville köpa den för att "det vore roligt att ha en i hallen".

Jag tycker det här med vinter är jäkligt trist. Tycker inte det känns bra att varken köra M2:an eller låta den stå. Tycker inte man får valuta för pengarna oavsett vad man gör. Så därför får jag nog försöka sälja den också. Hade vi haft sommar året runt hade det varit annorlunda.

Fast å andra sidan kommer jag säkert ändra mig imorgon. Haha,,,

Nåt sånt här vore intressant. Länk

Har all utrustning jag saknade på 435d. Är lite för dyr men å andra sidan ingår vinterhjul vilket ju är värt en slant.

Dock lite tveksam till att den är trimmad (JB4). Men det är väl bra grejer?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Misstänker att det är denna bilen som blev såld fort:
Länk

De köpte också upp denna M4 samma dag som låg ute för 609. Länk

Aktiva!
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
Var hittar man info om att CarPlay nu finns som tillbehör? Har valt bort Navi i min beställning men man kanske bör ändra... och byta till iPhone... ;)
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Acey, du har så klart rätt i att en företagsbil är bättre att sälja när den är så ny. Och du har även rätt på att det var handlare som köpte.
le
10
legend
320dA F31 -13
Spoo:

Länk

Spoo: Hade du klarat dig utan NAV så klarar du dig troligtvis utan CarPlay. Det som gör det svårare är att ingen vet hur CarPlay kommer funka på BMW, finns andra tillverkare som lyckats alltifrån bra till mindre bra.

Apple har ett event i September, troligtvis så kommer vi se en ny version av CarPlay då (finns rykten som tyder på detta), förhoppningsvis även därför BMW inte släppte det direkt till MY17-bilarna.

CarPlay finns att förhandsköpa i Connected Drive-butiken så troligtvis så är det något som inte behöver beställas från fabrik, inga garantier dock men vi kommer få veta väldigt snart.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Verdi: rätt övertygad om att jag mötte dej på östra ågatan i fredags em... har du barnstolar i M2an?

/Jonas
Verdi
azkikr,
Nej det har jag inte just nu. Men dm3 har nog? :) Finns även en tredje LBB M2 i stan. Iofs har jag börjat köra Östra Ågatan regelbundet nu så förutom barnstolen hade det kunnat vara jag.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Ni har det bra i Uppsala – det vimlar uppenbarligen av M2:or.

Det är väldigt sparsmakat med denna graciösa uppenbarelse här på västkusten (Hallandskusten) – jag tror jag har sett en enda ute i trafiken (vit) och det var dessutom en demobil som jag även har provkört.

Jag är väldigt sugen på att se en LBB och även den gråa IRL innan jag slutligen bestämmer kulör/färg. Ingen jättebrådska dock om leveranstiderna kvarstår – får väl min om ett år eller så. Det kanske till och med hinner komma ytterligare färgalternativ innan dess (MY17/18 eller vad det nu blir) eller att någon färg ersätts?

Jag råkade faktiskt ut för det på 135:an, när jag beställde den så var det en grafitgrå variant (kommer inte ihåg vad den hette) men den försvann i och med årsmodellbyte till 09 av Spacegrå.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Japp. Jag har barnstol i min och körde där i fredags...

Den tredje M2 som rullar i Uppsala har ingen barnstol heller då ägaren till den har vuxna barn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.