AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.821

Leverans M2

Sida 42 av 173
dd88: Var det 22k inkl 25% moms och tullavgifter?

Köpte ju mina HRE från Hendrik och de är från USA och det var dyrare för mig att köpa i USA fastän jag får bra rabatter där med.
Såg jag att jag räknat 25% moms och inkl frakt från BaanVelgen, så priset ser lite bättre ut men fortfarande cirka 5500sek dyrare.

Direkt från Mode Carbon:
Endurance Series Trophy S1 Front Splitter, 595usd
F80 M4 Style Spoiler, 595usd
Trophy R2 Rear Diffuser, 995usd
Rabatt, 300usd

1885usd totalt
21426sek totalt inkl 25% moms och tull

Från BaanVelgen:
Mode Carbon F80 M4 Style Spoiler = 590 euro excl. VAT
Mode Carbon Endurance Series Trophy S1 Front Splitter = 785 euro excl. VAT Mode Carbon Trophy R2 Rear Diffuser = 995 euro excl. VAT
2370eur totalt
27243sek totalt inkl 21% moms
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Låter som bra service och rimlig fraktkostnad, tack för infon. :)
Okej, bara att köpa dina prylar från USA då. :)
Kanske är en uppenbart korkad fråga men får man ALLTID betala tull och moms eller är det bara då man har "otur"?
dd88: En snabb fråga bara, stämmer priserna du skrev ovan? Såg att front-splittren kostar 1290 USD på deras sida och andra amerikanska shoppar. Erbjuder de den för 595 USD någon annanstans?

@Grillchips - På stora saker kommer du aldrig undan. Men på småsaker som skickar i kuvert osv är det lättare att det slinker i mellan. Sedan handlar det med om vad för värde den som skickar sätter på paketet.
La en order men fick ett mail idag om att frontsplittern har utgått. Tydligen flera olika framspoilers från olika märken som knäcks över 200km/h om man kikar på Bimmerpost. Får nog bli BMW original fram och Mode Carbon bak.

Länk
Tycker original är snyggast faktiskt. Men skippa kolfiber-bladet och kör på plast för det lär ta i och då vill man inte gråta för kolfiber var gång! :D
Ja plast är tanken, kommer knappt ur garaget utan att skrapa i, och då har jag varken sänkt eller spoiler än.
Imolarot: Såg din fråga först nu, den fanns även i plast, googlar du på produktnamnet (Endurance istället för Carbon vill jag minnas) så hittar du info om den. Den plockades nyligen ner då problemen uppdagades. Har mailat Sam på Mode Carbon men inte fått något svar på om dom kommer med en ersättare.

Edit: Här är en tråd på bimmerpost: Länk
Ah, det förklarar saken!
Verdi
Funderar på vinterhjul.

Vad tror ni om framfälgar 640M runt om för att slippa ha så breda bakdäck? Länk

Sen 225/45-18 Nokian Hakkapeliitta R2 på det.

Är så dålig på sånt här. Kommer det passa? Går det ens att sätta 8,5" fälgar bak?

Körde det här upplägget på min F31 men då kändes det lugnt för då visste jag ju att framfälgarna (400M) skulle sitta bra även bak. Men på M-modellerna så är det ju alltid bredare hjul bak original.

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jodå, visst går det att sätta framfälgar bak. Dom kommer inte att ta i, men det kan ju se lite futtigt ut (fast jag tror det där skulle se helt okej ut).

Bromsarna på M2 är väl samma som M3/M4?

/DJ
Någon som har planer på att modifera originalavgas eller så för att få mer ljud?
Jag har ju bytt mitt och har mitt original liggande nu och ifall någon vill ha ett för att leka lite med så finns det för en billig peng innan det mals ner till molekyler...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En liten LBB M2-träff lär det bli på Novation/ Ulva Kvarn imorgon:) Se mer under träffar och sammankomster på forumet och dyk upp.
Verdi
Japp. Minst 3st LBB blir vi. :-)
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Haha. Vanligaste bilen på träffen...
Håller på och skissar på lite utrustning på M2, och funderar lite på om belysningspaketet och komfortöppningen är något att bocka i, jag tänker om komfortöppning är en säkerhetsrisk och om det ger mer problem än det är smidigt...
Sen undrar jag hur erfarenheten av belysningen i handtagen är och har fungerat, är det något som bara har fungerat, eller har det orsakat problem och slutat fungera och man åker på att byta handtag.
Om man inte lägger till avbländande backspeglar, finns det ändå funktionen för att fälla in ytterbackspeglarna?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Mitt råd är att skippa komfortöppningen, men att ta belysningspaketet om du vill. Är snyggt när den lyser upp och inte märkt av något krångel, speciellt inte på nya bilar.

Backspeglarna går att fälla in, men manuellt med handkraft. Så vill du göra det elektriskt får du ta tillvalet.
da
280
damaen
M135i xDrive
Kul att se 3 st LBB igår på Ulva Kvarn - de såg riktigt fina ut. Han tyvärr inte prata med någon ägare.

N-L: Ljuspaketet ger lite extra mysbelysning inne i bilen också, rekommenderas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.