|
Sida 41 av 173
|
|
|---|---|
|
Kör man Porsche, och framförallt någon av GT-modellerna, så ser listan av modifieringar förstås oändlig ut. Det brukar i princip räcka med lite andra hjulvinklar på Porsche sen är det liksom klart med modifieringar! Vad gäller BMW så skulle jag säga att det är ganska normala ändringar gjorda på bilen i fråga för att få en hyfsat duglig track car. Frågan är om den feta spoilern tillför något eller om det är tvärtemot. Sen är det lite förvånande att de valde ett kw3-chassi och inte cup-varianten. |
|
| Jo men kostnaden för modifieringarna överstiger ju typ 25-30% av nybilspriset, vilket gör det hela ganska irrelevant. Motsvarande förändringar på en M4 skulle ge GTS-prestanda, eller bättre. | |
|
Jag räknar själv med att lägga 200' på modifieringar om och när jag får min M2:a. Då har jag lagt 660-670', en bråkdel (nåja) av vad en Gt4 kostar och får motsvarande prestanda. Det är ju det som är grejen med BMW, man får ett väldigt bra utgångsmaterial till ett relativt lågt pris. Vad gäller M4 så kostar den ett par hundra tusen mer än M2. Tror faktisk att M2:an (och även 1M när den var ny) är en av de mest prisvärda BMW-modellerna genom tiderna. |
|
| Med senaste tidens tester i åtanke så skulle jag snarare säga att M140/240 är vad man ska kika på om man vill bygga en prisvärd banbil från BMW. | |
Verdi |
Så, 435an blir såld imorgon. På många sätt den perfekta bilen för mig men samtidigt inte "speciell" nog för att motivera det höga priset. Känns i princip exakt som min gamla F31. Nu kör jag M2:an tills det blir vinter. Då får jag väl ta beslut på vinterbil eller vinterdäck. :) |
| Jag röstar för vinterdäck, det är ingen Ferrari. | |
| MUC, Ska du göra dig av med 135:an då när du får din M2? | |
Verdi |
Det är sant. Det handlar mest om min personliga komfort. Jag hatar att frysa så nån slags kupévärmare är ett absolut måste. |
|
herrbritt, jag vet faktiskt inte. Antingen försöker jag sälja den som den är till någon annan bannörd som uppskattar alla modifieringar som är gjorda. Alternativt så plockar jag över det som går till M2:an och behåller 135:an som "finbil". Jag har haft den i snart åtta år så det är nästan som att göra sig av med en bäbis! |
|
Verdi |
Ringde en installatör av Webasto igår. Oklart om det gick att installera på en M2. Killarna som visste hade semester. :) Skulle kosta 27-30 tusen typ. Det är liiiite dyrt men jäklar vad skönt det vore att ha. 435:an är inte längre i min ägo förresten. Lite sorgligt men det var ett gäng saker jag retade mig lite på. - Den luktade lite konstigt inuti trots full Mr Cap behandling. Unket, lite som kattmat. - Den var för hög och svajig. - Dålig känsla i styrningen. Fan bättre på Volvon. - Motorn är en pärla men jämfört med M2:an så kändes den bara "jaha, är det här allt". Blir nog en bensinare nu framöver för min del. :) - Den saknade en del utrustning som jag velat ha och vant mig vid från min förra 330d. Adaptivt chassi, backkamera, helljusassistent, sportstyrning, kurvljus... - Inredningen i princip identisk med min 330d. Kändes lite menlöst med samma samma... Nu är detta bara mitt försök att ursäkta att jag behöll M2:an istället för GC:n var egentligen perfekt på många sätt. Kommer verkligen sakna H/K-ljudet i den. Har H/K i M2:an också men det är mycket sämre. |
|
Verdi, skönt att ha fått den såld. Såg att du inte gjorde någon förlust på den heller, grattis. Angående din kommentar om styrningen på 435:an, jag tror det är ytterligare ett exempel på att man bör välja variabla sportstyrningen på 3- och 4-serien. |
|
Verdi |
Joofa, Tack! Samtidigt vet jag att många har kritiserat VSS men personligen tyckte jag den var mycket bättre. Till och med min fru som inte vet nåt om bilar tyckte 435:an kändes lite sladdrig. |
|
Som jag misstänkte så hade säljaren på Novation ingen koll. Fick mail uppläst från BMW Sverige daterat 19 juli och i det stod att först i oktober vet dom med säkerhet hur det ser ut med leveranstid/tilldelning kommande år. Så som någon skrev i tråden tidigare så gissar säljarna bara då det ännu inte finns nån riktig info. |
|
|
Monterade mitt Akrapovic idag. Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Låter härligt det där systemet! Var Baan Velgen det billigaste stället att köpa ifrån? Tycker det har överpriser på allt på sin hemsida. |
| Låter mycket bra. Sugen själv på något mer välljudande, men inge till vilket pris som helst. Den låter trots allt ganska bra original. Vad finns det för alternativ på marknaden idag? | |
|
Westersund: Allt på sidan är listpriser, man kontaktar Hendrik för bästa pris. Köpte mina fälgar där med. Jag har fått riktigt bra priser på allt jag köpt, sedan är det 21% moms i Holland så man får 4% rabatt till mot Sverige även om det finns andra platser med lägre moms så klart. Dm3: Den låter grymt original, tvekade länge men den låter ju helt klart bättre. Bästa överlag är nog att köpa M Performance från Tyskland. Då får du det komplett för 28k i stället för 40k som i Sverige. Annars finns ju Remus, Milltek kommer vilken vecka som helst, Lightweight är billigare med. Eisenmann testas just nu hos kundbilar innan leverans. |
|
|
Tog in en offert från dom på ett komplett aero-paket från Mode Carbon, de ville ha 30000kr och importerade jag själv från USA så skulle det gå på 22000kr (inkl $300 bimmerpost-rabatt) Men de är kanske billigare på delar som inte behöver importeras från USA? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Då är jag med, tack. Får höra med honom framöver om jag ska köpa något. Var frakten dyr? |
|
Den varierar så klart men jag räknade på det och kunde inte hitta sakerna billigare med liknande servicenivå någon annanstans. Brukar köpa saker från USA annars men med den högre dollarn och tull och moms blev det dyrare nu än från Baan Velgen. Han har svarat snabbt på allt (dygnet runt) och skickat sakerna samma dag jag betalat hela tiden. Avgassystemet kostade €130 att få skickat till mig, fälgarna kostade €100. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.