AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.753

Leverans M2

Sida 40 av 173
Verdi
Då är 435an så gott som såld. En handlare som köper den åt en kund.

Kan man eftermontera rattvärme förresten?
Ja, det går men det blir ju rätt dyrt då du inte har värmeslingor i din ratt som sitter i bilen. Det är förberett för knappen på rattstången dock så om du kompletterar med knappen och en ny ratt så...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Grattis. Det betyder ju att du behåller M2an 👍👍
Verdi
Ja, jag antar det. :-) Blir nöjd oavsett. Än är inget klart även om han verkade seriös.

Gillade dock inte att han sa att det lossnat vad gäller leveranserna av M2 och att man till och med kan få en i år om man beställer nu. Stämmer det verkligen? Iofs sa han det när vi diskuterade köp av min M2 till deras lager. Men ändå.
Verdi
Imolarot, så "bara" ny ratt och lite installation? Är lätt värt 10 papp för mig. Funderar även på Webasto/Eberspächer. Om det går? Och så ordentliga dubbdäck på det. Sen är det bara att tuta och köra. Lär ju vara bättre vinterbil än många andra motorstarka rwd tack vare LSDn. :-)
MU
940
MUC
M340i - 2025
Såhär på en fredagskväll, tycker du inte att 10' är dyrt när du kan få BMW-certifierad rattvärme för en bråkdel av priset?
Länk
Verdi
Haha. Sant. Om jag får in en bränslevärmare så funkar det nog ändå. :-)
BMW kommer inte koda detta då det inte är en officiell retrofit så du måste även hitta någon som kan koda bilen. Vet inte riktigt vad för moduler som sitter i M2:an men kan ev behöva byta en modul med så det är rätt mycket jobb för lite värme, är nog billigare att byta bil med någon av demobilarna som har rattvärme. ;)
Verdi
Aha. Ja då får det väl vara...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag har rattvärme Verdi... Bytesläge...?!
Verdi
Haha. Njae. Även om jag gillar din spec. Ligger som jag sa nära det jag själv hade specat.

Tar tillbaka min beställning på ny M2 också om det här går igenom. Har inte skrivit på nåt. Borde väl inte vara några problem?

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
7:22 BTG vid Nurburgring!

Länk
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
En imponerande tid. Snabbare än 991 gt3. Men bilen är inte original i och för sig. Värt att notera är att det är en manuell och en hel del trafik.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Verdi, jag bara skojade. Klart du inte vill ha en manuell 😉
Verdi
Hur är det nu? BTG är väl inte hela varvet?

Verdi
Daniel, förstod nästan det. ;-)

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Läste lite på bridgetogantry.com och det verkar som att du får lägga på ca 30 sekunder för en jämförbar tid på ett helvarv, men det beror så klart på bil. Men det ger en fingervisning, under 8 minuter iaf.

Och den var snabbare än en 997 GT3, inte 991.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det är riktigt. När det är turistkörning måste man köra av banan och då mäter man från första till sista bron.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Imponerande körning även om jag inte är helt förtjust i omkörningarna.
Det är ingen turistkörning utan ett slutet event med Schnelle Swaben och då är det tillåtet med omkörning både på vänster o höger sida. Absolut förbjudet under turistkörningen då allmänna trafikregler gäller.
Skulle tippa på en tid 7.42 - 7.45 på helvarv om man räknar bort tidsförlust på övrig trafik och lägger på sista sträckan från Gantry till startlinjen.
Ungefär i paritet med en Gt4.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Läser man listan av modifieringar så är det ju knappast några mindre justeringar som är gjorda. Men man måste ändå imponeras av föraren, inte direkt första varvet runt ringen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.