|
Sida 39 av 173
|
|
|---|---|
| 😳😄 | |
| Och även den på platinum cars för 795 är borta nu. Den svarta på 7h i Borås och den vita på förenade bil mfl. Hade varit intressant att höra vad de gått för om det är någon som vet. | |
Verdi |
Då har jag lagt ut min. Länk Men eftersom jag är den jag är. Virrig som tusan alltså. Så har jag även lagt ut 435an. Säljer den som går först. Blir nöjd oavsett. |
| Verdi förstår dig, 35d motorn är bra otrolig den med! Synd att man inte är villig att betala nypris+premium för en M2a i dagsläget, man är bra sugen. | |
Verdi |
Priset på min är bruttopriset. Inget påslag. Jag går inte med vinst. |
|
Pratade med en säljare på Novation och han påstår att man har sin M2 till nästa sommar om man skriver på nu.. Ställer mig lite skeptisk tills jag har pratat med min säljare, det var ju tal om 2018 för ett tag sen. |
|
| Vet ingen modell i BMWs historia som haft 18-24 månaders leveranstid. Det kommer lösa sig. Peaken kommer lägga sig. Kapaciteteten kommer öka. Räknar med att man lätt kommer få en bil till nästa sommar om man beställer nu. Förmodligen tidigare. | |
Verdi |
Jag har ju beställt en M2 och så sent som för ett par veckor sen ville min säljare inte ens kommentera leveranstiden. Var kaos sa han. |
| Exakt. Det är kaos nu. Men det kommer lägga sig. Folk kommer hoppa av, hypen kommer att lägga sig och produktionen kommer öka. Att en säljare i Sverige ska ha någon översikt är lite mycket att begära, och man vill inte heller lova något och riskera göra bort sig. | |
| Jag kommer med ganska stor sannolikhet annullera min order under september månad. Det blir en F80 för mig. Jag tycker det känns rent ut sagt oseriöst av BMW att ta emot beställningar utan den minsta aning om när bilen kan tänkas levereras. Tänk er scenariot att behöva vänta 18-24 månader bara för att få beskedet att du inte kommer få din beställda M2:a. | |
Verdi |
Köp min! Övrigt. Finns det nån som känner till nåt bra ställe för vinterförvaring i Uppsala? |
|
För den som kan tyska så finns det en intressant FAQ-sammanställning över leveransproblemen i nedanstående länk. Länk |
|
|
Här är en lite annorlunda M2 :) Länk |
|
|
Verdi, snygg sista bild i annonsen 😄. Där kom min med på blocket också... Lycka till med försäljningen. |
|
Verdi |
Ja fast nu framstår den kanske som en dussinbil? :-) Tack! Bara skojare som hört av sig än dock. Typ "kan bilen stå kvar på dig så betalar jag via autogiro till dig varje månad". Och så "jag sysslar med försäljning av exklusiva bilar och har en kund som vill köpa din". Jo tjena. |
| Verdi, hur känns det när folk vill göra dig till en bilmålvakt? Smickrande? =) | |
Verdi |
Jadu. Känns olustigt. Och eftersom det är kriminella man pratar med så vill man inte vara för otrevlig heller. Fan vet vad de där typerna är kapabla till? |
| Och folk undrar varför man är tveksam till att lägga ut telefonnummer / reg nr i annonser... | |
|
Kevsko: BMW kontrar snart med M2 CSL, dock inte lika effektstinn: Länk |
|
|
Verdi, förstår att de ger olustkänslor. Acey, ja. Jag har tidigare varit emot det, men skulle jag sälja bil idag så lutar det nog åt att dölja regnumret/telnr. Känns som allt stjäls nu för tiden (råkat ut för 3 stölder i år). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.