AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.830

Leverans M2

Sida 29 av 173
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW M2 M-Performance Länk

jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa!

///MMM///
BMWM2
För att återvända till ursprungsfrågan. Jag beställde en M2 i november 2015. Fick besked vid provkörning i april att bilen skulle levereras i augusti-september. Sen fick jag ett mail förra veckan om leveransdatum i december!! Någon mer som fått liknande sorgliga besked. Kan ju slå in den som julklapp förvisso....
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tråkigt, men vill du inte vänta så finns en och annan på blocket... typ den jag länka till!
Verdi
Är det din polares eller? Varför skriver han inget pris?
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
&BMWM2 Ja, så J-la trist, men du har åtminstone fått ett besked. Jag beställde ännu tidigare och har inte fått veta någonting. Får jag fråga var du beställt?
BMWM2, Jag beställde min m2 i början på november och fick då besked om att den skulle levereras till sommaren, efter många om och men så fick jag besked i förra veckan att det har blivit förseningar på produktionen och leverans kommer ske tidigast 2017.
Har kontaktat Bmw AG i tyskland med frågan om vad problemet är, väntar ivrigt på svar :)
Verdi
Jag hörde nåt om att det finns en begränsning i linan på fabriken i Leipzig som gör att de måste bygga 4 st 4-serie bilar för varje M2 eller nåt sånt. Det gör tydligen att det blir svårt att få fart på produktionen.

Visserligen förklarar inte det varför de inte kan ge klara besked.
Es
50
Estoril2
F80 M3 -17
F11 520d -15
Jag tycker att BMW får ta bättra sig lite angående leveransbeskeden på M2:an nu. Det är tråkigt att beställa en bil (har själv beställt i maj) för 600k, och inte kunna få ett svar på när (eller om!) leverans kan ske.
Verdi
Jo, jag kommer antagligen lägga en beställning på en manuell M2 här innan semestern också. Min säljare säger "hösten 2017, men kan inte lova nåt till 100%". Min plan är dock att få den våren 2018. Sjukt långt fram i tiden men att få den i oktober 2017 är rätt värdelöst också.
Es
50
Estoril2
F80 M3 -17
F11 520d -15
Jag fick beskedet våren 2017! Det verkar som att handlarna är väldigt frispråkiga i sina tolkningar(gissningar) om när leveranser kommer att ske.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Beställning lagd! Vit, manuell.
Som sagt så kan ingen ge besked om leverans så man har gott om tid att fundera på kulör och konfiguration.
Ni som inte fått den kan ju alltid beställa en tidig M2 Gran Coupe: Länk

Den kan ju se riktigt bra ut. Bilden är en tolkning av nuvarande generation, kommer ju säkert hända en del för MY2020
Verdi
Årsmodell -20 alltså. Ojoj. 3 års väntan. Hinner man nog med en till vanlig M2 först. :)
Men den bilden visar ju mera en bil som ser ut som en lite förkrympt M3 F80. Den saknar looken från en Gran Coupé om man jämför med M6 GC och 4-serie GC.

Otrolig väntan på M2-or tydligen.

/Anders
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Tror M2 GC ryktet framgick till att det rör nästa generation 2er M2. Det diskuteras senare i den länkade tråden. Det verkar mer rimligt att man lanserar en helt ny 2 GC till en ny generation, kontra i slutfasen av en pågående produktionsserie.

Nästa 3 serie ska tydligen få växa till sig ytterligare. Så en ev. M2 GCs hjulbas skulle hamna mellan 2er Coupé och 3er Sedan tyckte jag mig läsa någonstans. Vi snackar om några centimetrar hit och dit men även hur bakluckan/bakpartiet ska designas. Det är väl där man inte riktigt bestämt sig för "hatchback" eller "liftback" enligt tråden?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verdi. 4-serien byggs i München så det kan inte påverka produktionen direkt i Leipzig, som tillverkar alla former av 1 och 2-serien, samt i.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Rättelse, nästan alla former. Grand Tourer tillverkas i Regensburg.
Verdi
Grelle,
Där ser man. Då har jag fattat/hört fel eller så var personen som berättade det felinformerad.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Du hörde nog nästan rätt Verdi, jag fick också info att M2:an tar fyra gånger så lång tid att producera som en 2-serie (tyckte jag återförsäljaren sa) och att de tillverkas i samma fabrik.

Om detta bara är en flummig förklaring av BMW till återförsäljarna eller inte låter jag vara osagt, återförsäljarna undrar klart också vad som händer.

Vad det rent konkret skulle innebära kan man ju spekulera om. Det kan ju knappast innebära att de ändrar om något i själva produktionslinan. Snarare att de har fått en högre efterfrågan på 2-serie (eller vilken modell det nu är) än beräknat och hellre kör för fullt där än lägger kapacitet på en i sammanhanget lågvolym-bil som M2. Och förmodligen är det förhållandevis låg förtjänst på M2:an (är ju jäkligt prisvärd i vilket fall).
Verdi
Är det verkligen så mycket dyrare att bygga en M2 än t ex en 220d?

Men det är klart. Även om de tjänar 3 ggr så mycket per bil på en M2 än på en 220d så hjälper det ju inte om det tar 4 ggr längre tid.

Sen passar det nog BMW bra om det blir lite hajp kring bilen vilket det ju blir om den är svår att få tag på. Finns ju ingen bil som är så bra som den man önskar sig men inte kan få. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.