AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.799

Leverans M2

Sida 28 av 173
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Acey, du har säkert rätt.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Om nu M2 är en ersättare till 1M så har det blivit tråkigare.
Servade 1M för 2v sen, och då bekantade jag mig med M2 och kan väl säga så att , skulle man bli bjuden 500 tusen är det inte nog för att byta ner sig!!

Citat auto motor und sport: M2 har ju inte ens en oljetrycksmätare..... lol

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Nu menar du väl oljetempsmätare?
Verdi
Förstår att ni som har 1M är nervösa men nu får ni sluta överdriva och snacka skit i den här tråden.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Måste tillägga att M2 är ur estetiskt synpunkt mycket snygg , men har även där sin överman i 1M..... mitt tycke

Ut och njut med 1M , M2 mm, vi tillhör fortfarande samma familj och det är alltid roligt att se M-modeller ute på vägarna...
Precis, till och med jag har ju lugnat ner mig :)

Angående det estetiska gällande M2: Snubben som designade tanklocket, var han full?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Westersund.... rätt av dig :)
Ja tanklocket ser förjävligt ut, men det jag inte fattar är varför dom inte erbjuder lite mer rolig teknik, hur svårt kan det vara att lägga till HUD i utrustningslistan?

Gällande 1M och M2 så hade jag tagit en M2, vill man köra helt analogt så hade jag tagit en gammal Porsche.
Verdi
Finns Hud för F2x-serien öht?
Ingen aning, men det gör det inte ok. Kan ju förstå att den ska ligga lite under övriga f8x rent prestandamässigt men förstår inte varför relativt gammal teknik inte ska kunna erbjudas på en M2.

Gällande 1M, är det något den gör bättre än M2 på pappret? Eller är det en subjektiv känsla som gör den bättre?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

HUD (head-up display) finns ej till M2an idag. Kanske kommer vid LCI / facelift vem vet? Det kommer väl även iDrive uppdateringar och CarPlay m.m. Det som jag däremot saknar i M2an är merino läder och riktiga M-speglar.

Någon som ska med sin M2a till Brostugan på måndag?

X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Verdi: Måste man vara den som "snackar skit" direkt man har en egen uppfattning av något? Det är ju som sagt bara vad jag tycker om bilen..

dd88: En gammal Porsche hade varit något, blir säkert en i framtiden :)
Det är helt och hållet subjektivt, beror på vad man är ute efter och vad man värderar i en sådan bil.

Det är ju samma sak mellan vanliga E8x vs F20.. F20n går tystare, är bekvämare och beter sig mer vuxet på vägen. Men den styr in långsammare och har mindre gokart känsla än föregångaren.

Bäst att passa på att ta en tur, kanonfint väder :)
Acey: Har för mig att varje BMW ÅF är fri att sätta eget pris - så har iaf reglerna varit tidigare. När det gäller höjda priserna på GT3 RS mfl så gäller detta hos oberoende handlare och inte hos PC vad jag förstått.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
PC har förmedlat kundbilar till marknadspris (dvs högre än listpriset) men man har aldrig sålt nybilar under premissen "högstbjudande" vad jag vet. Tycker det känns oseriöst, men BMW kanske inte har lika bra pli på sina ÅF som Porsche.

Hur många av bilarna blir sålda? Har någon koll?
Stilren: iDrive 5.0 kommer från juniproduktion till 1/2/3/4-serien (och fler) redan så behövs ingen LCI för det. CarPlay kommer fungera till denna med men enligt prislistan är det andra halvan av 2016 det blir beställningsbart (€300 i Tyskland).
Verdi
M2orna till överpris verkar inte bli sålda. Tror det är jobbigt psykologiskt att göra en sån affär.
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Imolarot vet du om utgående 5 serien får iDrive 5.0. Innovation paketet på 535xd är ju nästan för bra för att va sant. Kommer nya idriven då är det inget å fundera på :)
Davajn: Nej, det är i dagsläget 1-serien, 2-serien, 3-serien, 4-serien, 6-serien, X3, X4, X5 och X6 som får uppgraderat. 7-serien har den sedan tidigare.

Så X1, 2-serie Active Tourer / Grand Tourer samt 5-serien får den alltså inte i detta skedet, 5-serien antagligen inte alls. Den finns redan i 7-serien.
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Vet du om 4 serie Gran Coupe är inkluderat i det? Ser dom har en kampanj med innovation edition på dom. En 440xi Gran Coupe hade funkat :)
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
När gick tråden från att handla om M2-leveranser ( eller avsaknaden av desamma) till att handla om utrustning på M2 och andra modeller eller tuppfäktning om vilken av 1m och M2 som är mest "riktig bil"? Ödmjuk undran. Jag har inte haft 1M eller kört någon, har förstått att den är fantastisk. Men att hålla på och tävla om huruvida den eller M2 är "mest äkta" blir ju löjligt. Jämför BMW M3 E36 med M2: vilken är bäst? Hur ska någon som beställt M2 övertyga en ägare av en E36 att M2 ska man ha? Är det ens viktigt? Lika fruktbart som att hävda att M2 inte är någon riktig M-bil då den inte har motor som börjar på "S" eller kolgibertak. Vi är väl på detta forum för att vi gillar BMW? Jag fick min kollega att köpa BMW, en 2-serie Gran Tourer visserligen, fwd. Men ändå, han kör ju BMW. Att se flera sidor med inlägg från än den ena än den andra med enbart egna preferenser om vad som är bra eller dåligt kan vara intressant. Men inte här va?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.