AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.709

Leverans M2

Sida 26 av 173
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Tror nog man ska välja något annat än LLB om man har möjlighet. Det är nog väldigt många bilar som har kommit till Sverige som har den färgen !!
Men det är min åsikt 😳😳👍
Tycker den gör sig bäst i svart faktiskt och vanligtvis hatar jag svart, trots att jag själv har en svart bil, DOH!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Alla utom Lbb.... ändå ser man formerna bäst på den... hey mannen... jevla fet färg asså!! :)
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Så snygg som LBB är i verkligheten, i olika ljus, är det en no brainer för mig i alla fall. Tillsammans med lite kolfiberdetaljer blir det fantastiskt. Först var jag tveksam, men nu är jag övertygad om att jag valt rätt. En framtida klassiker. Kom igen nu BMW, leverera!!
v0
3
v0MPi
M3 F80 - 15
Dom har verkligen lyckats med denna bil alltså.. men då min M2a lyckades bli uppskjuten även fast jag var ute riktigt tidigt med beställning så fick det bli en M3 nu istället. så om någon är intresserad att köpa sig en vit fullsmetad M2a med leverans Januari -17, så skicka iväg ett PM så löser vi något bra. :)
Vad blev det för m3?
v0
3
v0MPi
M3 F80 - 15
@dd88

det blev en M3 F80 - 15
kunde inte hålla mig...
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vompi, skicka gärna spec i PM och tänkt prisbild.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@v0Mpi När beställde du och när fick du leveransdatum?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
En M3:a är alltid en M3:a. Bara namnet ger mig gåshud.
v0MPi: Uppdatera mjukvaran så får du en betydligt trevligare bil, stor skillnad enligt de som kört neck to neck.

Firmware/Software version 58.3 ISTA/P F020-16-03-504 review Länk
v0
3
v0MPi
M3 F80 - 15
@dd88 Tack för tipset, ska ta det med säljaren på en gång :) så får han kolla upp detta.. Grattis till ditt köp förresten läste din tråd.
Verdi
Hur är det med rabatt på nybeställningar på M2? Är det som för alla andra modeller? 10% via Företagarna t ex?

Leveranstid nu? Hösten 2017?

Hur länge ska M2 ens byggas? Kan man lita på att man öht får en om man beställer?
MU
940
MUC
M340i - 2025
Företagarna 10% och BMW Club 8% gäller på alla modeller och det är BMW Sverige som står för det.

Om du sedan lyckas få några extra procent av handlaren beror väl i mångt och mycket om du har någon tidigare ”relation” med hen.

Jag skall faktiskt lägga en beställning efter helgen och det går inte att få något leveransbesked. Tidigast om 1 ½ år är ”beskedet” jag fick.
Verdi: M2 kommer byggas 2015-2020 enligt Länk
Verdi
Jag ska ju sälja min senare i sommar. Kommer nog lägga en beställning på en manuell med bara lite småsaker på. Borde bli typ 180 tusen billigare än den jag har nu. Men det är klart, är lite drygt att det är så lång leveranstid. Får sikta på leverans april 2018. Haha. :=)
Verdi
dd88,
Fyra årsmodeller alltså. (16, 17, 18, 19). Beställer man nu får man en -18 troligen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jepp, som jag trodde då.... många ex blir de :)
Mja, med tanke på att det verkar komma typ 50-60 bilar 2016 så är jag inte säker på att det direkt är "många" exemplar som hamnar i Sverige iaf :)

Själv hämtar jag up bilen som får agera interimslösning nästa vecka.
Verdi
Vet inte hur tilldelningen ser ut. Men borde väl bli runt 500 st totalt till Sverige?

Visst blir inte andrahandsvärdet lika bra som på 1M men det kommer nog ändå vara bättre än på M135, som i sig har ett rätt starkt andrahandsvärde.

Och vore jag dig så skulle jag ha hoppats på en mer exklusiv M2:a eftersom den konkurrerar om samma kunder som 1M till viss del. Och om alternativet blir billigare så minskar efterfrågan på 1M också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.