|
Sida 24 av 173
|
|
|---|---|
| Tycker också att det är jobbigt och tanka hela tiden. 63 liters tank på en v8a är fan ingenting. Räcker ca 25 mil per tank med stadskörning. | |
|
Här är koderna, vet inte om det är en komplett lista men borde ge en hint om vart bilen är i planeringen: 0 Order deleted by NA 17 Order not Specified 37 Order is at BMW NA 87 Production Week Assigned 97 Order sent to AG 100 Order deleted by AG 101 Error in data transmitted 102 Special Order (no Prod Week) 105 Order out of Prod. Period 111 Order Accepted at AG 112 Order scheduled for Production 150 Production Started 151 Body Shop Started 152 Paint Shop Started 153 Assembly Started 155 Production Completed 160 Released to Distribution 168 AG Stock 170 Waiting Workshop 172 Planned for Workshop 174 Workshop Entry 176 Workshop Complete 180 Waiting for Export Dispatch 181 Waiting for Domestic Dispatch 182 AG Load No. -- Released to Carrier 190 Dispatched ex(port?) BMW AG 191 Returned to BMW AG 193 Arrived at Port of Exit 194 Selected for Shipment 195 Shipped from Port of Exit 196 Shipment Arrival -- ATA |
|
| Min är jod 150 har varit det i en vecka nu. | |
| Kod inte jod:) | |
|
Verkar helkonstigt att produktions-koden åker ner igen som för Stubben och att ingen kan ge besked om leverans. Undrar om BMW mörkar för att de har problem att få fram någon komponent (kanske av någon underleverantör) eller om det är något strul i produktionslinjen. Även M3/M4 verkar ha leveransproblem om man ser till det dd88 råkade ut för i en annan tråd. |
|
| Hmm, men jag yrade om kod 077 tycks det, jag vet dock att jag gick från första, till andra och sedan tillbaka till första. Ja, det är konstigt, och irriterande. Min ÅF har jag haft möten med och de säger att BMW Sverige inte heller har några vettiga besked. O som sagt, när min säljare återkom precis vid launchen i oktober (t om innan) och var så nöjd över att han fått in beställning trodde vi att det skulle gå ganska bra åtminstone - ja jag hoppades på april. Men icke, så just nu åker jag Kia Ceed hyrbil - en viss skillnad mot M2. Förhoppningsvis kan det lösa sig med en M135 under tiden jag väntar. | |
| Min var kod 150 vid månadsskiftet, så den borde komma denna eller nästa vecka till ÅF. Nu är det nära! | |
| @Dm3 Kul för dig. Friska upp mitt minne: när beställde du? | |
Pelsen |
Kan någon på BMW garantera en lev.tid på M2 idag!? Hälsn Thomas |
| Augusti 2017 var det senaste jag hörde, men vill du ha en tidigare så får du nog köpa en demo eller en slot av någon före i kön. | |
|
Beställde vid lunch den 14 oktober och hämtar ut bilen på fredag. Härligt! BMW kan inte säga när du får en bil om du beställer idag mer än att räkna med tidigast augusti 2017. Med tanke på att de som beställde dagarna efter mig ännu inte fått produktion kan rimligen inte BMW ge något närmare besked om du beställer idag. |
|
| @Dm3 Ja, gratulerar igen. Min säljare bokade upp en t o m tidigare än så då vi visste att en annan handlare i det företaget hade en bil beställd. Har ändå inte hänt något än. Men som sagt, blir nöjd när den kommer. | |
Verdi |
Ni som är intresserade av en M2 i år kan skicka pm till mig. Det är en LBB med de flesta options och DCT lådan. Den har rullat 300 mil. Inkörningsservice självklart utförd utan anmärkning. Inte den minsta skråma finns. Tänkte ha den till i höst men nu råkade jag köpa en 435d GC förra veckan och det vore skönt att ordna upp allt. Till rätt pris kan jag släppa den på en gång. Annars tänkte jag försöka bli av med den innan jag åker på semester i mitten av juli. |
| Av ren nyfikenhet, vad är rätt pris? Är bortrest över sommaren annars så hade det kunnat vara kul att testa en M2 | |
Verdi |
Vet faktiskt inte riktigt vad som är rimligt. Handlarna försöker ju ta överpris. Listpriset är iaf 658 tkr. |
| Om du nu skulle kunna tänka dig att sälja så testa att lägga ut den på blocket för listpris och se vad som händer. | |
Verdi |
Eller så håller jag mig till ursprungsplanen och lägger ut den när jag kommer hem från semestern i mitten av augusti. Nån gång ska vara den första... :) |
|
Jag beställde i december och har fortfarande ingen prod. vecka. :/ Eftersom jag är billös och vill ha en bil under sommaren har jag löst det med en Focus RS som jag hoppas kunna hämta om 2.5 vecka. En interimslösning kan man säga. Även om jag tror focusen är riktigt bra år är det ju ingen M2:a... Behåller beställningen på M2 såklart :) |
|
|
Tack stubbet. Jag skulle säga att rimligt pris när trycket på bilarna är som de är borde vara ungefär listpriset. |
|
| Fizbo: inga långa leveranstider på RS:en eller beställde du för länge sedan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.