AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.712

Leverans M2

Sida 20 av 173
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Är inkörningskontrollen efter 200 mil obligatorisk?
Görs bara oljebyte eller något annat också?

BMW CS #5139
Verdi
Den dyker upp som en service som alla andra i bilen. Tror det är att starkt rekommendera. Vet inte exakt vad de gör men de byter olja och kollar en del saker. Ska titta i protokollet som ligger i bilen. Där står allt i detalj.

På min bil som har M Drivers Package så höjde de toppfartsspärren till 270 km/h också har jag för mig.
Ja, den är obligatorisk. Det byts till rätt olja i bilen och man programmerar om (DCT) så man får tillgång till launch control osv.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Har för mig att Volvo's lack är nära dubbelt så tjock som tyskarnas.
Byggd för Sverige osv...

Får väldigt lätt synliga stenskott på tyska bilar tycker jag. Har dock aldrig ägt en Volvo.

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Stämmer detta påstående? Intressant i så fall. Förutom min 3 år gamla BMW har jag också en volvo. Den är 10 år gammal och ser inga stenskott. På bmwn är det fullt
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Ja BMW lack är kass som jag nämnt innan
hade en ny X5 F15 m50d mineralvit metallic
Stod den i garaget med belysning på . kunde man se grundfärgen igenom lacken på två ställen. det såg ut som grund färg i alla fall
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Ops nu är vi mycket utanför ämnet i denna länk
Ha Ha
Verdi
När vi ändå är OT. Hur kunde det bli en XC70 efter en X5 M50d? :) Inte för att jag ogillar min Volvo. Tvärtom. Men det är ju viss klasskillnad.
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Ha Ha

Ja Verdi det kan man verkligen undra ???

Det är så här att vi har nyligen blivit 3 barn i familjen och det är i åldrar
nyfödd, 5 och 7 år .
detta kräver stor plats och detta måste jag säga x5 är helt värdelös som packåsna tyvärr.
Sen har vi en annan aspekt, min fru jobbar som ekonom på Volvo och fick ett kanonerbjudande som vi inte kunde motstå. blev ett bra inköp och Volvon kan rulla som familjebil utan att förlorar stora summor med pengar om vi byter med jämna mellanrum
Måste säga Att Volvo kommer starkt. BMWs nya 5 serie måste vara något i hästväg för att hänga med nya V90. kan bara säga den är grym .
Verdi
Grattis! Vi har bebis också. Men bara en snart 5-åring därutöver. Tycker det räcker bra. :)

Så XC70 är så pass mycket rymligare än X5? Trodde det var tvärtom?

Lite rolig läsning.

M2 snabbare än M3 E92 runt ringen: Länk

Jeremy Clarkson loves it: Länk

“It is a much better drive than the M4. It’s so good that in a few bends I was actually dribbling with joy”

Top Gear Tyskland: Länk
"Der M2 schafft die Nordschleife offiziell in 7:58 Minuten. Hinter vorgehaltener Hand sagte man mir: "Das ist die ständig reproduzierbare Zeit, eine 7:52 Minuten war schon auch mal dabei"."

7:52 är faktiskt exakt samma tid som M4:an gör det på. Trots ~60 hästar färre. Måste vara otroligt mycket bättre när det svänger.

Alla älskar verkligen M2:an. Servicekillarna var verkligen glada och uppspelta när jag lämnade in bilen på service igår. Och killen jag köpte 435:an av sa att han gillade M2:ans utseende mer än M4:ans. Den ser helt enkelt fetare ut och så är det nåt med storleken.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
M2:an är det enda som jag kan tänka mig att byta till om sisådär tre år. Det eller en 435iM pga utseendet på fyran men då får man ingen M-bil. Nu har jag ju en M light i alla fall. Eller är det inte så man kallar M135i?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Hur mycket segare känns GC:en Verdi?
Verdi
Tobbe330,
Har bara provkört 435:an än. Gör klart affären på tisdag. Den är en helt annan typ av bil. 4,3 vs 4,8 sek 0-100 låter inte som så stor skillnad men det är det. Och M2:an som varvar mot 7000 rpm är så otroligt mycket mer karaktärsfull. Bara att starta motorn på morgonen är en liten happening. 435d är väldigt effektiv. Det går snabbt men det märks inte på samma sätt.

Ska se till att njuta ordentligt av M2:an nu i sommar. Att jag köpte 435:an handlar väl mest om att jag fick ett bra pris. Lite av den perfekta bruksbilen. Tänkte vänta tills i höst men nu dök chansen upp redan nu. Får även möjlighet att hålla nere milen lite på M2:an och slipper även ta in den till stan och riskera dörruppslag och skit.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Låter bra. Förstår att det är helt olika karaktär. Jag är lite spänd inför leverans på ons eftersom jag aldrig ens kört någon 35d.... Tänker dock tillbaka på min 330i -01 som kändes som en raket och på pappret borde denna inte vara sämre även om den säkert är mer maskerad och en helt annan biltyp.
Verdi
Provkörde en 530d igår och ärligt talat kändes den lite långsam. 535d blir nog perfekt! Kommer nog inte bjuda på samma drama som din 330i -01 gjorde men den är ju snabbare rent objektivt.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Låter bra. Hoppas biturbon bidrar till lite mer snärtighet jämfört med 530d. Jag hade automat i 330:in så 0-100 på 7 sek men dock lättare bil såklart. Förväntar mig en bra kompromiss mellan komfort och prestanda/körglädje.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Verdi, 7.58 är väl den officiella tiden. Visst - det är snabbt men kanske inte fullt så imponerande med tanke på att Golf GTI Clubsport S körde in på 7.49.
Verdi
Har ingen aning. Men en Golf blir aldrig en BMW på samma sätt som en BMW aldrig blir en Ferrari.

Med det menar jag att en Golf är en Golf även med toktrimmad fyra och stenhård fjädring...
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Verdi, hur är gaspådraget nu i din M2a? Jag körde M4an igår och blev riktigt förtjust hur den gick och lät. Stor skillnad mot min förra M6 och Cayman R i känsla med turbos och DKG!
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Min var byggd den 26 april och enligt senaste uppdateringen i hamnen i Halmstad. Vi får väl se hur lång tid det tar innan den är hos ÅF leveransklar. Känns som man haft tur när man hör om alla andra som får sina leveransdatum framflyttade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.