AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.716

Leverans M2

Sida 2 av 173
@Bmwkillen1, inte bara spekulationer... Min produktionsvecka är klar (sedan två månader tillbaka).

Sedan är det väl inte så märkligt att folk spekulerar när de inte fått en allokering än?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag hoppas jag får besked imorgon. Mars produktionen skulle släppas i månadsskiftet. Tycker jag borde vara med där.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det hade varit intressant att veta när M2 som skall levereras till sensommaren beställdes, samt vilken vecka den byggs.
Min erfarenhet efter några beställningar av nya BMW är att man får leverans ca 1 månad efter produktionsveckan

BMW CS #5139
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hej. Ingen mars-produktion för mig. Tydligen bara åtta bilar till Norden i massproduktion. Surt, men nu hoppas jag på april-produktion, med leverans i maj.

Hur har det gått för er andra?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Mars skulle naturligtvis stå och inte mass...
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Har din bil fortfarande status 77, eller ligger den inlagd på någon produktionsvecka längre fram?

BMW CS #5139
@DM3
Bara 8 bilar i Norden under Mars? Låter sjukt snålt!
Dock lär de väl inte sälja som smör i Norge och Danmark med tanke på prisläget?

Såg att du beställt redan i Oktober. Borde kommit med då tycker man...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Beställde den 14 okt.

Ja visst låter det snålt. Man ska verkligen ha tur om man får en mars produktion.

Enligt min säljare kan man inte annat än önska produktion förrän allokeringarna släpps. Nu är det en månad kvar innan april platserna släpps. Då vet man om man har en produktionsplats.
Lite därför jag blir fundersam av Bmwkillen1 som säger han fått produktionsmånad långt fram. För det första så får man produktionsvecka ur en månadskvot så det låter konstigt i sig och att kunna få en tid en bit fram när folk inte ens fått i april/maj än låter än mer skumt.

Om inget knas har skett låter det mer som säljarsnack... Å andra sidan släpptes ett gäng produktionsplatser redan i december så vem vet något egentligen.
Jag hoppas också på April nu. Min bil är beställd på kvällen 14/10.
M-
6
M-Rob
Porsche 991.2 GTS -18
BMW i3 -17
Dm3, mitt leveranstatum vet du: 17 april.

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Välkommen M-rob! Ja, det vet jag. Du är en av få som har mars produktion.
Gäller att beställa hos rätt ÅF. ;)
M-
6
M-Rob
Porsche 991.2 GTS -18
BMW i3 -17
Ja det var rätt val Bilia Gbg.

M-Rob, vad beställde du för färg?
M-
6
M-Rob
Porsche 991.2 GTS -18
BMW i3 -17
Lbb efter mycket velande...

Grymt. Då kommer det finnas en vit (min), deras gråa och din LBB där samtidigt så man kan jämföra lite.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Låter som många fått produltionsvecka trots att det ligger långt fram i tiden. Stämmer det? Är det olika besked beroende på ÅF?
Ja, om man kollar på Bimmerpost verkar folk ha fått lite lite utspritt här och där fram t.om augusti. Alla jag sett med allokering har köpt av Bilia Group.
De två första har iaf anlänt på svensk mark nu...

Antagligen demobilar men ämdå ett steg i rätt riktning =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.