AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.773

Leverans M2

Sida 19 av 173
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Verdi: Mycket fin! Älskar färgen :)
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
jätte fin! Dem ser mycket fläskigare ut i verkligheten. Svårt att få med det på bild!
Verdi
Shit, är jag så dålig fotograf alltså? :-)
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Verdi, du har PM.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Snygg bil Verdi!

Min M4a kom idag så ska bli kul att börja åka snart på sopade vägar och i värme.
Ni som köpt eller beställer M2, köper ni privat eller på leasing?

/Anders
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@Med känsla Leasing i mitt fall.
Vad kostar den att leasa?

Får man köra den på bana?
Verdi
Företagsleasing antar jag att han menar. Vet inte om det är några begränsningar i användandet. Skulle inte tro det.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

RiBBaN_: Vilken rabatt du hamnar på är ju till viss del även kopplad till hur mycket utrustning du väljer till, givetvis lättare att få högre rabatt i procent om man kryssar i allt =)

//Stenback
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag köper bilen utan leasing via mitt bolag, endast för att få bra rabatt
Hade det inte varit för att rabatten blir några procent bättre för en juridisk person hade jag lika gärna köpt den privat.

Oavsett finansieringsform hade det varit roligt om bilen dök upp snart....

BMW CS #5139
St
1.200
Stilren

Bankörning har väl endast med försäkringen att göra? Dvs. leasad, finansierad eller köpt har ingen betydelse där. Eller?
J.L: Vad fick du för rabatt?

Stilren: Vet faktiskt inte hur avtalen ser ut för leasade bilar, köper mina privat. Tänkte dock dra igång ett "bilbolag" till nästa bil för att minska kostnaderna och risken, eventuell även leasa en andrabil.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

J.L: Är det inte en sjuk nackdel att ta den genom ett bolag för de procenten, åker du inte på förmånsbeskattning?

Jag tog inte min 218d G-T'n via mitt Aktiebolag just av den anledningen utan tog den privat, nu fick jag ändå mer än 10% så det löste sig ändå men tänkte bara...

//Stenback
St
1.200
Stilren

Dd88, ja det är ju ett intressant sätt. Man får ju räkna på det och jämföra :-)

Jag testar en importbil nu och köper också privat för övrigt.
Verdi
Stenbeck, när jag räknar på olika bilar så går det på ett ut ungefär att leasa den på bolaget eller köpa privat. Fördelen med leasing är att man får köpa fälgar och tillbehör billigt för oskattade pengar och dessutom kunna dra av momsen. Man blir även mindre känslig för oväntat dåligt andrahandsvärde. Och om nåt händer så betalar man självrisk, reparationer osv med bolagets pengar. Och man slipper ligga ute med privata pengar...

Ska man köpa begagnat så är privat bättre. Förmånsvärdet är lika högt på en begagnad som på en ny.
Verdi
Ska det vara nån vits med ett bilbolag så måste man ju ha inkomster med moms. Annars kan du inte dra av halva momsen. Plus att sociala avgifter och skatt på förmånsvärdet ska betalas. På en hyfsat dyr bil blir det en del pengar som ska ut varje månad.
Verdi
Någon annan som hunnit med inkörningskontrollen efter 200 mil? Fick min gjord igår. Utan anmärkningar. Allt såg bra ut. Jätteskönt! Kör inte särskilt hårt men man andas ändå ut på nåt sätt. Nu kan jag njuta av M2:an på ett helt annat sätt känner jag.
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Verdi

Fin bil du har !
har ett tag till innan min kommer.

en helt annan sak jag vill fråga dig.
såg att du också har en XC70 D4.
tycker du inte?, med tanke på olika bilmärke att Volvo har fin lack jämfört med BMW.
Jag tycker faktiskt det är pinsamt när man står och tvättar sin Volvo och sen tvättar BMW bilarna att det skitlack på Bmw. det är som Apelsinskal
Min Volvo är en metalliclack och är helt spegelblank medans alla mina BMW har varit som apelsinskal. Jag påtalade detta för min närmaste BMW återförsäljare och han kommenterade detta med att det är en miljölack.
det är det på Volvon också men fan så mycket bättre .
är lacken bra på M2 an ?
Med vänlig hälsning Johan
Verdi
Nils-Johan,
Bra smak du har. ;) Min är också en Classic Sport. Har onyxsvart metallic och jag har faktiskt inte riktigt reflekterat över lackens kvalitet. Men när du säger det så kanske den är bättre än BMWs.

Är nog antagligen ingen skillnad på M2:ans lack jämfört med andra modeller är jag rädd. Jag ska kolla närmare. Inget jag har tänkt på dock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.