AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.743

Leverans M2

Sida 18 av 173
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Har inte alla 2or (och 1or) det runda tanklocket? Tyvärr en av det få missarna på designfronten enligt min mening, om än liten sådan.
3-4-5 serien etc men tex 4 serien coupe har mycket finare bakre parti i och med det välvda rektangulära tanklocket. Men sen är jag ju ett detaljfreak.

Kul att man inte sett någon M2 ute i trafiken ännu. Eller tråkigt? Kul att det är en udda och ovanlig modell. Då blir det alltid roligare när den väl dyker upp i en korsning eller förbi en på vägen!
Verdi
Jag fick en tumme upp imorse när jag åkte förbi min gamla lght på Kungsgatan i Uppsala. Ser ibland att folk kollar lite extra men det är ändå ovanligt med reaktioner på det sättet.

Gulligast hittills var en grabb i 12-årsåldern som blev helt vild och viftade och hade sig här ute längs en liten landsväg.
em
906
em3
M3 cab -03
Stilren, har du koll på ungefär hur många som kommer att reggas i Sverige i år??

...Ser också fram emot att stöta på någon... :)

em3
Verdi
Ps. Stilren hade inte du beställt en M2? Var kom M4:an ifrån?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
@Stilren: Inte någon 2:a jag har sett i alla fall, titta på bilderna. Konstigt nog har M2 samma artikelnummer...
Länk
Fanns testmulor med både runda och fyrkantiga tanklock så antar att det är någon produktionsfördel med det runda tanklocket.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Udda och ovanlig är väl lite tidigt att säga! Vi får väl vänta och se om 2 år ca, hur det blivit med den saken.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hur mycket går det att "pruta" på en M2 vid köp just nu? Kan man räkna med 5% rabatt vid renköp eller är de stenhårda hos handlarna nu?
Ska du beställa en ny så ska du utan problem få minst 10%, lagerbil lär bli svårt att få ner priset på öht.
Vad kostar den billigaste M2an? Dvs utan några som helst tillval utan rabatt?

Pratar om ny bil nu
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Em3: vad jag hört så var ca 200 bilar sålda i början av året och ca 70 skulle levereras i år. Men det behöver inte vara fallet nu. Kanske finns någon annan här med bättre fakta?

Ribban: Ca 6% vid rent privat köp och 8% genom BMW klubben om man varit medlem tillräckligt länge. Vill minnas min. 6 månader. Minst 10% genom företagarna om man köper genom företag. Dom är endast stenhårda på demobilar eller ev. kundbilar vars köpare hoppat av. Om sista hänt någonstans dvs.

Phoenix: 509 500 kr inkl. moms exkl. tillval. Med alla val ca 670-685 000 om jag minns rätt.

Verdi: kunde inte låta bli att testa storebror innan leveransen av M2an i juli. Testar att sälja den rätt omgående men annars ryker M2an istället. Kan ju inte vara billös i maj-juli med risk för sen leverans etc under semestertider!
Stilren: Nu beställde jag iofs en M3, men då fick jag 8% bara genom att visa intresse för bilen. Tog inte många dagar innan jag hade satt handlarna mot varandra för att få 12%. Enligt uppgift så var det även en M2-köpare som hade fått denna rabatt.

Nu, pga förseningar och uppskjuten leverans till Augusti (totalt 7 månaders väntetid) så har jag via kompensation totalt kommit upp till 15.4%

Det finns en hel del att göra på priset om man beställer bil från fabrik, förhållandet lär dock vara det omvända om man köper bil som står i hallen.
Vi som beställde först av alla hade nog lättare att få rabatt på M2. Nu när efterfrågan är så stor har de ingen anledning att ge bra rabatter.
Verdi
Är det 16 månaders väntetid krävs det ju rabatter också för att få folk att beställa öht.
Ja det är lite så jag tänker med, måste finnas en anledning till att hålla kvar kunden i 1.5 år.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

dd88: Kommer jag ner på 10% rabatt så kommer jag vara sjukt nöjd. Jag ska kika lite vad jag kan få till om jag bestämmer mig för att ordra.
Är ju skillnad på förhandlingsteknik från person till person med men vet om ett par M2:or som beställdes "sent" där rabatten hamnade runt 5%.
Verdi
Första tvätten idag. Är hon inte vacker?

Länk
Länk
Länk
Riktigt grym Verdi! Tuffaste M-bilen sen M3 E30 tro?
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jo, helt klart vacker. Men M2 verkar inte göra sig lika bra på bild som i verkligheten, svårt att se hur feta dom är på bild.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.