|
Sida 18 av 173
|
|
|---|---|
|
Har inte alla 2or (och 1or) det runda tanklocket? Tyvärr en av det få missarna på designfronten enligt min mening, om än liten sådan. 3-4-5 serien etc men tex 4 serien coupe har mycket finare bakre parti i och med det välvda rektangulära tanklocket. Men sen är jag ju ett detaljfreak. Kul att man inte sett någon M2 ute i trafiken ännu. Eller tråkigt? Kul att det är en udda och ovanlig modell. Då blir det alltid roligare när den väl dyker upp i en korsning eller förbi en på vägen! |
|
Verdi |
Jag fick en tumme upp imorse när jag åkte förbi min gamla lght på Kungsgatan i Uppsala. Ser ibland att folk kollar lite extra men det är ändå ovanligt med reaktioner på det sättet. Gulligast hittills var en grabb i 12-årsåldern som blev helt vild och viftade och hade sig här ute längs en liten landsväg. |
|
Stilren, har du koll på ungefär hur många som kommer att reggas i Sverige i år?? ...Ser också fram emot att stöta på någon... :) em3 |
|
Verdi |
Ps. Stilren hade inte du beställt en M2? Var kom M4:an ifrån? |
|
@Stilren: Inte någon 2:a jag har sett i alla fall, titta på bilderna. Konstigt nog har M2 samma artikelnummer... Länk |
|
| Fanns testmulor med både runda och fyrkantiga tanklock så antar att det är någon produktionsfördel med det runda tanklocket. | |
| Udda och ovanlig är väl lite tidigt att säga! Vi får väl vänta och se om 2 år ca, hur det blivit med den saken. | |
| Hur mycket går det att "pruta" på en M2 vid köp just nu? Kan man räkna med 5% rabatt vid renköp eller är de stenhårda hos handlarna nu? | |
| Ska du beställa en ny så ska du utan problem få minst 10%, lagerbil lär bli svårt att få ner priset på öht. | |
|
Vad kostar den billigaste M2an? Dvs utan några som helst tillval utan rabatt? Pratar om ny bil nu |
|
|
Em3: vad jag hört så var ca 200 bilar sålda i början av året och ca 70 skulle levereras i år. Men det behöver inte vara fallet nu. Kanske finns någon annan här med bättre fakta? Ribban: Ca 6% vid rent privat köp och 8% genom BMW klubben om man varit medlem tillräckligt länge. Vill minnas min. 6 månader. Minst 10% genom företagarna om man köper genom företag. Dom är endast stenhårda på demobilar eller ev. kundbilar vars köpare hoppat av. Om sista hänt någonstans dvs. Phoenix: 509 500 kr inkl. moms exkl. tillval. Med alla val ca 670-685 000 om jag minns rätt. Verdi: kunde inte låta bli att testa storebror innan leveransen av M2an i juli. Testar att sälja den rätt omgående men annars ryker M2an istället. Kan ju inte vara billös i maj-juli med risk för sen leverans etc under semestertider! |
|
|
Stilren: Nu beställde jag iofs en M3, men då fick jag 8% bara genom att visa intresse för bilen. Tog inte många dagar innan jag hade satt handlarna mot varandra för att få 12%. Enligt uppgift så var det även en M2-köpare som hade fått denna rabatt. Nu, pga förseningar och uppskjuten leverans till Augusti (totalt 7 månaders väntetid) så har jag via kompensation totalt kommit upp till 15.4% Det finns en hel del att göra på priset om man beställer bil från fabrik, förhållandet lär dock vara det omvända om man köper bil som står i hallen. |
|
| Vi som beställde först av alla hade nog lättare att få rabatt på M2. Nu när efterfrågan är så stor har de ingen anledning att ge bra rabatter. | |
Verdi |
Är det 16 månaders väntetid krävs det ju rabatter också för att få folk att beställa öht. |
| Ja det är lite så jag tänker med, måste finnas en anledning till att hålla kvar kunden i 1.5 år. | |
|
dd88: Kommer jag ner på 10% rabatt så kommer jag vara sjukt nöjd. Jag ska kika lite vad jag kan få till om jag bestämmer mig för att ordra. |
|
| Är ju skillnad på förhandlingsteknik från person till person med men vet om ett par M2:or som beställdes "sent" där rabatten hamnade runt 5%. | |
Verdi |
Första tvätten idag. Är hon inte vacker? Länk Länk Länk |
| Riktigt grym Verdi! Tuffaste M-bilen sen M3 E30 tro? | |
| Jo, helt klart vacker. Men M2 verkar inte göra sig lika bra på bild som i verkligheten, svårt att se hur feta dom är på bild. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.