AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.868

Leverans M2

Sida 17 av 173
Provkörde M2 idag jag med, bilen hade bara gått 60 mil så lugnt tempo.
Ny provkörning så fort den är inkörd.
Riktigt trevlig inte lika högt däcksljud som på M4.
Jag står och velar mellan svart eller LBB. M2:an var lätt smutsig, ser inte bra ut när den inte är nytvättad. Högt tvättkonto med den färgen.
Annars är det orättvist att jämföra med M4, en division högre helt enkelt.

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Anders, håller med. Senaste AMS är riktigt läsvärd.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Verdi, varför har du köpt bilen om du inte ska använda den?! Tror inte det påverkar andrahandsvärdet nämnvärt om den gått några hundra mil till. Det är nog utr som spelar in i så fall.
Verdi
Klart den ska användas. 20 mil i veckan istället för 60 mil är väl det jag funderade över typ.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Men även en billig extra bil kostar ju pengar. Sannolikt mer än den eventuella extra värdeminskningen på M2an.
Verdi
Yes, var lite det jag var ute efter när jag frågade. Om det var nån mening att tänka på milen på det sättet. Och det verkar det ju inte vara. :)

Körde 16 nya mil idag faktiskt. Passerar 90 mil imorgon. Snart dags att boka första servicen. :)
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Nu har även jag provkört faktisk båda igår och idag på BMW bilia Group GBG trevlig liten rackare men hade nog ändå förväntat mig lite mera krut ändå:-)

Men tyst och bekväm annars min egen låter mer med M-performance avgas iaf:-)

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi, nu vet jag inte vad du gav för din M2:a men det lär väl inte vara så extremt mycket mer än din 335d eller 330d? Kör och njut av bilen. Hade det varit en extremtrimmad liten honda eller så där man antar att motorn ska rasa när som helst så. Men en M2:a som servas ordentligt lär säkerligen hålla länge och hålla ett bra värde.
Min revisor kör sin e39 M5 som bruksbil och den har gått över 40.000 mil nu.
Verdi
Det är sant Johan. :) Lite skiljer det ju men det är ju inte så mycket egentligen.

Vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag har liksom fastnat i tanken att den inte ska köras på vintern. Men det verkar ju vara fullt normalt också.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Det är intressant att konstatera att vissa upplever bilen som
Väldigt högljudd medan andra tycker den är tyst och komfortabel.. Synd det bara verkar finnas bilar för provkörning typ i Göteborg. Dock ska man väl utgå ifrån att det finns både en del däck/vägljud och motordån.. Det hör ju till i den här biltypen.
Däckljudet är märkbart högre än t.ex 3-serien.
Men efter någon dag eller två tänker man inte på det längre men det var det första jag reagerade på efter att ha ägt en F30 några år.
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Är man rädd för vägljud, buller och stötighet så ska man nog köpa något annat än en M-bil.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Vi får hoppas rostbenägenheten inte är i nivå med e39, e46 och e60 bara.. Det har ju varit horribelt. Troligen har senaste modellerna förbättrats inom det området.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Vart brukar e60 rosta? Förstått att den är väldigt förskonad mot just det.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
I princip överallt rostar e60, men bakluckan var den stora kritiska punkten. Den rostar dock väsentligt mindre än e46..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Håller verkligen inte med gällande e60. Den har ett mkt bra rostskydd. Den egentliga "rostfällan" på dessa är ju på bakluckan vid shoppingluckan där ett konstruktionsfel på listen "gnager" på lacken - rost uppstår..
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Det ligger en del i att e60 är bättre, men bakluckan som sagt! Ot detta men det relevanta är väl hur 1- och 2- serien är skyddade.. Hoppas betydligt bättre.
Var och tittade på ZCP-paketet på BMW Mölndal idag, står som alla säkert vet en M2 i hallen (duh!). Sjukt fet, men är det bara jag som reagerade på att tanklocket är lika stort som en fotboll?

Länk

Varför?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Det är nog bara du som reagerat på det, själv tittade jag mest på allt det feta :)

Men det är ju en lustig detalj att M2 (och 1-serien!) har runt tanklock medan 2-serien har fyrkantigt.

Länk
Länk
Har inte heller tänkt på det tidigare, är väl för att jag synade den noggrannare än vad jag tidigare inspekterat 1 och 2-seriebilar.

I övrigt så gillar jag verkligen linjerna, skulle säga att den är mer lik M3 än M4.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.