|
Sida 167 av 173
|
|
|---|---|
| Aerobat: Ja, orginaldimension, Michelin. Hastigheten är hastighetsmätaren, ej GPS om det gör någon skillnad. Kommer från en Audi A8 som var tyst som en viskning, men blev förvånad över att M2 inte bullrar mer än vad den gör efter allt man läst. I Sport+ låter det mer än i comfortläget. 70 dB stämmer säkert inte, som sagt ingen aning om appen är att lita på. | |
|
Jo, hastighetsmätarens felvisning gör så klart skillnad. I Sport+ kommer det ökade ljudet från högtalarna:-( Jag har kodat bort det. |
|
|
Mahhbechh: Har inte Ulf530 snackat om att köpa M2 länge? Tyckte det var en lång diskussion tidigare i tråden om hur billigt man kunde köpa och hur mycket man kunde pruta. Men jag kanske minns fel. |
|
|
Aerobat, har nog missat det då. Jag har själv ingen m2 så jag läser här inne bara lite sporadiskt. Gött iaf! Mer bensinsexor åt folket! |
|
|
Tack alla. Fantastiskt med härligt utbyte av alla erfarenheter och all kompetens. Ber om överseende med att jag blandade ihop hastigheter och gissade lite fel. Tack för klarläggande info. Slutsatsen är väl att det är en betydande varvtalsskillnad mellan Man och DCT. Jag har varit intresserad och sugen på en M2 alltsedan presentationen. Men det har ännu inte varit köpläge för mig. Jag har aldrig räknat med att det skulle vara köpläge vid denna årstid. När solen skiner verkar bilhandlarna ha höjt sina förhoppningar. När snön kommer verkar det alltid vara några säljare som är beredda justera priserna rätt så rejält. Som jag har berättat tidigare har jag fått åtminstone ett par mycket intressanta förslag (överraskande stor prutmån i jämförelse med annonserade priser!) och jag är övertygad att det kommer fler och ännu bättre tillfällen. Jag är sugen men har ingen brådska att bestämma mig. För mig måste allt kännas rätt. För att sortera ut vilka bilar som skulle kunna vara intressanta för mig, vad ska man prioritera, så är jag mycket glad och tacksam att få ta del av era erfarenheter. Och jag är övertygad att fler tänkbara köpare läser detta. |
|
| Försäljningspris är försäljningspris först efter betalning. Innan dess är det mest spekulationer. | |
|
Om någon i tråden är sugen på en manuell vit M2 LCI med 1250 lugna mil, connectedpaket, skicka ett pm. Har fått inbytesvärde på 425kkr mot nästa bil men kan ju lika gärna sälja privat om någon är sugen. |
|
|
Ja den är väl redan inbytt förmodar jag.. Beg M2 verkar stå högt om man ser till utbudet, hade hoppats på en nivå strax under 400 nu till hösten.. |
|
| Japp, byttes in mot en 640xd Gran Coupe med 2100 mil. Mellanskillnaden blev 12000:-. M2 var en riktigt rolig bil men 640:n passar mina behov bättre! | |
| Vad tycker ni om utbudet på blocket nu? Känns som de flesta är för högt prissatta, inte många som säljs! | |
|
Helt galet va bilar det finns att välja och vraka bland. Känns som att de bör hamna på 370-400 för att omsättas. |
|
|
Utbudet har minskat från 95 till ca 60 till salu. Priserna stabiliseras. Påminner om andra populära modeller modeller. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Nån som har statistik på M2 i Sverige? Fördelning av färg, pre-LCI/LCI DCT/Manuell osv. |
| Ja, det hade varit intressant att se. Det är också intressant att notera att utbudet av M2 på blocket är nere i rekordlåga 32st!? Priserna startar nu på 440k. | |
|
429,900;- Det sjunker. 415k prutat o klart;) EB |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Tänkte åka och kolla på en M2 (428K/2,5K mil/vit/manuell) i Uppsala i lördags, men ringde innan jag skulle åka och då hade den sålts 20 minuter innan. Låg på Blocket i 5 dagar. Den på Makkina har det jag letar efter även om den är lite väl snålt utrustad, hade gärna fått ha H/K (och rattvärme). Dålig prutmån på M2:or rent generellt verkar det som, eftersom de är så populära. |
| Låg ju en vit ute i Kungsbacka lääääänge för 409.900:- så sånt riv verkar det inte vara. Den är dock såld nu. | |
|
Jag tror att när M2:an kom ut var det många (inte alla givetvis) som köpte den som inte egentligen var riktiga entusiaster och dels bara för att det gick att få tag på en. Det var extremt långa leveranstider i början men sen när BMW ökade upp produktionstaken så fanns det helt plötsligt en uppsjö bilar att få tag i. Nu när bilarna har bytt ägare både en och två gånger så känns det som att nuvarande ägare verkligen vill ha bilen för bilens egen skull och behåller den längre – därmed minskat utbud. När jag bytte in min M2:a för drygt 1 ½ år sedan lämnade jag den till handlaren på fredag lunch, de la ut annonsen på eftermiddagen och på lördag var den såld – så det kan gå snabbt. Sen är det klart att denna typ av bil säljs bäst från mars – september, blir den till salu i oktober är det stor risk att den blir kvar tills nästa vår. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Vet Filip! Fick bara nåt jävla ryck att jag ska byta ut kombin då jag inte har något behov av den längre (brorsan har en X6:a jag kan låna om jag behöver dra biltransporten) och att jag fyllde 35 år så försäkringen blev larvigt mycket billigare på M2:orna. Har inte bråttom så kan lika gärna vänta till hösten när de är billigare, men om jag stöter på ett prisvärt exemplar köper jag innan. Ligger något i det du säger MUC! Nu verkar pre-LCI/LCI vara populära. Säkert delvis p.g.a. bonus malus, billigare försäkring men också för att de är snyggare då de har njurar som inte är gigantiska/sitter ihop (mitt tycke) som de gör på Competition/CS. Sista BMW:n med traditionella njurar som är skitsnygg?! Vissa nya modeller är undantagna trots lite större/ihopsittande njurar. |
| Galna andrahandsvärden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.