AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.765

Leverans M2

Sida 165 av 173
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
eller så tar man bara bort annonserna ... troligare det än att köpa M2:a i februari...
@Z4 I posted my car for sale this Monday. A few showed interest, but I couldn't meet and show the car yet as I'm away for the weekend. One of them left a deposit today sight-unseen to secure the car at asking price.
So yes, the right cars are selling for the right price...
Tror det är en blandning, kollar man sociala medier så ser man en hel del som unnat sig en begagnad M2
Kommer ut en fin LBB i mars skulle jag tro 😀
Nu ligger en ute för under 400’. Är det första ggn månne?
An
5
AnnndyH
M2 Lci -18
Såldes en för 399 i slutet av förra året, historiken på den som ligger ute nu var inte klockren direkt varit stulen i typ 1 år
C_
74
C_B
Bmw 125i Cab -08
(Nissan Leaf -18)
Den som är ute nu för 399k har också varit stulen, om det påverkar priset? 9 ägare kanske inte är så kul på en 2år gammal bil heller.

Om man ser på de bilar som försvinner från blocket så är det bilar för runt 450k, en del modellår 2018.
An
5
AnnndyH
M2 Lci -18
C_B: för mig hade det gjort, köpte min m2 -18 för 490k november 2018 betalar hellre 70-80k till för en nästan ny bil en att köpa en m2 -17 för runt 420k

C_
74
C_B
Bmw 125i Cab -08
(Nissan Leaf -18)
AnnndyH: Jag håller med dig. En nästan ny 2018 för en bit över 450k med bra historik och under 1000mil förefaller mig också ett bättre köp.
Behöver naturligtvis inte vara något fel alls på den annonserade bilen trots historiken, bilen är ju ändå bara 2år. Men som sagt, det finns mer prisvärda i mina ögon också.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Intressant att se att prisdroppet på äldre M2 tycks ha avstannat.
Råder ett skumt läge på marknaden nu, dels har vi den årligt förekommande väntan på våren och grusfria vägar, men sen så har vi ett återförsäljarnätverk som står med slots utan kunder och lagerbilar som inte säljs. Vet att det råder katastrofläge hos både Audi och BMW, blir högre och högre rabatter för att nå kvoten. Malus och högre räntor hjälper ju inte heller.

Har själv ingen aning om åt vilket håll priserna kommer gå, blir intressant att se.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Hur vet du att det råder katastrofläge hos handlarna? Vet att det prutas ganska friskt på sina håll, men enligt bilsweden så är det ju ingen katastrof när det gäller nybilsregistreringar.
Marcus: Enligt ”mina” säljare, kollar man bilsweden så bekräftas det (hela hösten och våren ligger under föregående år)

Länk
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Ja tittar man sådär så är det en påtaglig nedgång. Är nog stark korrelation till bostadsmarknaden också. Länge har folk kunnat låna till bil mha belåning på stigande bostäder.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Enligt min källa så är det förbeställningar på tjänstebilar som gör att siffrorna släpar och att tappet är betydligt större än det som setts under vintern. Tapp på runt 20% under 2019 är realistiskt.
Samtidigt går det inte bortse ifrån vilka nivåer det jämförs med!

Klart att det varit bra några år och att man får jämföra rättvist. Samtidigt så spelar det ingen roll på en marknad som vant sig. Dessutom så har säkert en del handlare investerat på ett eller annat sätt och väntar sig att betala igen det. Plus att har det prånglats ut överdrivet många bilar några år och framför allt dyrare varianter så blir ju begagnatmarknaden förr eller senare mättad med.

Tror största anledningen är att folk när det börjar gå mot en nedgång generellt plötsligt inser att vinst/belåning på bostäder i mångt och mycket är en engångssumma som man inte kan förvänta sig att använda om och om igen. Då är det svårt att bränna den sista marginalen på bolånet på en bil...
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag håller med om att det är ett rejält tapp på nybilsförsäljningen, vad jag hörde runt 30% på BMW men vi får komma ihåg att det är från de rekordnivåer som rådde 2018 fram till sommaren som vi aldrig sett tidigare. Vad jag hörde rullade begagnat på hyfsat på BMW medan nytt är mer svårsålt. Dock såg jag att Bilia Group har vårsalong till helgen med 0,95% ränta på BMW Premium selection och nya Mini och det är väl om något ett tecken på att försäljningen inte riktigt rullar på som tänkt.

Vad gäller marknaden för M2 så verkar det som tidigare sagt fortfarande gälla, välspecade och attraktiva bilar till realistiska priser försvinner från blocket, medan felprissatta tomhylsor verkar stå hur länge som helst.

Min M2-18 såldes häromdagen, den var ute på blocket mindre än en dag, och prisnivån var i nivå med mina förväntningar och långt i från vad vissa optimistiska drömmare hoppades på tidigare i tråden

BMW CS #5139
J.L Vad fick du för den?
I agree with J.L completely.

Just sold my well spec'ed LCI, it was sold within a couple of days for the listed Blocket price. First person to come see it was also the person to buy it.
I won't disclose the price itself as I respect the buyers privacy, but I would say that we both got a good deal and ended up to be happy.

J.L is also correct about the optimists when it comes to well kept cars.
I was offered more than 20% off the asking price over PM here on Autopower. While yes, you can find an early car with 4 owners, 5000mil and cheap modifications for that price - personally I would prefer paying a little more and get a newer, well kept car with better history for a realistic price.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.