AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.826

Leverans M2

Sida 162 av 173
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Bikermike: Det jag ska göra iaf :) men till rätt pris. Älskar m2an men vill inte förlora 100k på ertt halvår.
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Så illa ska det väl inte behöva vara? 100k känns mycket.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ja det är en överdrift men kanske en verklighet om man nu köper en 2000 milare för 480? Vissa envisas fortfarande med ett pris som nästan är högre än nypris med rabatt.. De bilarna säljs ju inte.. Men de sista som lämnar en är ju hoppet 😉
@RibbaN -ska ta ett blocketrace efter helgerna, som sagt de som tror man får 450 för en 3000 milad -16 är långt från verkligheten. Tror de ”sämsta” bilarna på blocket ska ner mot 350-370 för att bli sålda.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
bikermike: Gött med någon som fattat. Körning = glädje. Spekulationer = ?
100.000:- mindre pengar förlorade är också glädje. Det är ju 30% av vad man kan köpa en M2 för snart ;)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Som det ser ut nu köper jag ett exemplar i mellandagarna. Jag och säljaren är överens om pris. Så snart en mindre på blocket iaf om allt går som det ska. 😉
Är tanken att bara ha bilen i 6 månader hade jag inte köpt, kan bli dyrt.
För det är väl först den dagen då man säljer som förlusten realiseras. Allt annat är ju spekulationer, som man verkar gilla här...
@RibbanN - spännande, hoppas du hittar vad du söker efter.
Skickas gärna pm om andra bilar du prutat på.

Ni som sitter på fina exemplar och är villiga under 400k skicka ett pm.

God fortsättning.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Phoenix M3: Jag tycker det är ett idiotiskt resonemang. Vänta vänta vänta.
Jag köpte min nu 2 år gamla M2 för 500. För mig var det iaf värt 100k att få en sprillans ny bil som ingen annan kört. Dessutom är fri service och lägre försäkring värt minst 20k till.
Ska du ha en FIN bil för 300k får du nog vänta 2 år till. Nästa år kanske får du en 2016 BMW demobil eller en som varit ute för ett och annat. För en sak kan du vara klar över det är fler M2 än V70 som varit av vägen etc. Då brukar det gå att pruta.
Aerobat @ snart loosat 200k på två år, nu du skulle köpt o loosat 100k nästkommane 2 år....
bl
2.294
blixten
325i -88
Om ni inte har råd att köpa en M2:a så kanske ni skall köpa något billigare. Visst det finns säkert någon enstaka person som kan hamna i akut penningbehov, men knappast så många som vissa på forumet önskedrömmer skall ske.
Herregud va allvarliga folk är, ta det med en nypa salt.
300 lär dröja, jag försökte bara vara lite rolig.

God fortsättning.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Blixten, Att vilja göra en så fördelaktig affär som möjligt innebär inte att man inte har råd.
Vissa handlar och blir sedan överraskad över kostnaden. Andra gör en kalkyl innan köpet och har tålamod att vänta på bästa bilen för dem.
Någon som köpt M2 Competition? Hur är den? Jämfört med förra?

Fått ett riktigt bra erbjudande men lär tyvärr avstå, men kan ju alltid drömma lite.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
dd88, hur bra är rabatten på M2 Competition? Det verkar inte som lager och hallbilarna är så lättsålda.

Jag var och tittade på en häromveckan, visst blir man lite sugen att uppgradera men för min del tycker jag inte den känns prisvärd längre jämfört med gamla M2an, och fordonsskatten gör det heller det hela mer intressant.

Rent generellt tror jag de flesta motorstarka bilar av årsmodell -18 kommer hålla högt andrahandsvärde kommande år, det gäller även M2.
För många köpare av en beg M2 för 400-500.000 kr misstänker jag inte man ser det som ett alternativ att betala ytterligare 150-200.000 kr för en Competition och dessutom åka på skyhög fordonsskatt.

Dvs de beg M2, M3, M4 men även RS3, A45 och Golf R med flera som är sålda 2018 med låga fordonsskatten kommer vara intressanta i flera år framöver för den som vill ha en prestandabil med låga driftskostnader

BMW CS #5139
Bara läst/sett en del tester, verkar som de flesta är överens om att de nya stolarna gör mycket för interiörkänslan men att motorljudet är sämre.

"You can feel the weight, M2C feels heavier and bigger. The M2 has a lighter more nibble feel. So to sum it up more power, stiffer chassis, same steering feel , feels more front end heavy. Bottom line its not night and day"

Då M2C är ca 100k dyrare samt högre driftkostnad och skatt så tror jag kundkretsen smalnat av betydligt

Blev erbjuden 430k för min i sensomras av BMW då jag var förbi

Har inga planer på att sälja och räknat på att bilen kommer sjunka ner till ca 300-330k på 3-4 år (4-6k mil) för att sedan ligga där ett par säsonger innan nästa tapp kommer. Visst mycket kan hända som finanskriser eller att miljöpartiklarna sitter ytterligare 4 år i regering men under tiden har jag en bil som jag ser fram emot att köra varje gång jag sätter mig i den

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Chris Harris tycker ju att det är stor skillnad mellan vanliga och Competition, rent generellt verkar konsensus vara att bilen blivit bättre på allt, förutom möjlgtvis ljudet. Sen om det är värt pengarna och högre fordonsskatt är väl upp till var och en.

J.L: fick ett erbjudande på 23% på allt förutom paketen. Fullutrustad (med lite m-performance -delar) och ska gå som demobil tre månader innan leverans i juni. Har ett par veckor att bestämma mig, tänker isf att ha den över sommaren och köra cirka 1000 mil. Har bett om att få pris på samma bil men ej som demo för att jämföra.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Då var allt klart! Blev den sapphiresvarta manuella m2an med 156 mil på mätaren.
Priset blev rätt och bilen är i nyskick!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.