|
Sida 16 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Om det börjar finnas bättre alternativ så sjunker ju efterfrågan. |
|
Precis som ni utvecklat. Det kommer snart visa sig vad marknaden är beredd att betala. Jag skulle dock bli förvånad om man inte får bruttopris i dagsläget. Den här kom ut idag. Billigast hittills. Länk |
|
|
Leverans i oktober med vinterhjul får man hoppas? ;-) Såg en svart i veckan. Oerhört bra färg på en i övrigt j*vligt fet bil! |
|
Verdi |
Äntligen kom jag ut på lite vägar som M2an trivdes på. Jag är otroligt imponerad. Körde ganska fort men kontrollen var makalös trots lite ojämnheter på vägen. Tyckte min F31 hade bra väghållning men det här var nästan overkligt. Bilen gick nästan för bra. Svårt att hålla sig i skinnet. ;-) |
| Nu närmar det sig sakteliga, några reflektioner när man tittar runt.. har kollat på en svart och en LLB i helgen live hos handlare i Stockholm. Fasen vad fin den är i svart! Dock vet man ju vad det innebär med svart bil, repkänslighet och rengöring. Troligen står jag kvar vid min vita, men när man funderar på MG så är nog inte den fel heller, framförallt som året-runt bil som jag är inne på nu. LLB föll mig inte riktigt i smaken, för mycket pastellfärg och turkost, någonstans har jag svårt för det även om det är det enda valet som verkligen sticker ut lite om man gillar det :) För min del står det mellan MG och AW nu. Väljer man AW så behövs lite svarta M-Performancedelar som komplettering.. Får för mig att AW är väldigt bra ur repsynpunkt och det är läckert mot det svarta helt klart. Det jag saknar erfarenhet av är hur det funkar med vitt på vinter och i vardagen, om det blir ständig avfettning på vinter och i övrigt tvätt som gäller för att hålla den ok. Samt ifall det rinner smuts lite här och var på olika ställen som blir störande... Om det fastnar smuts lättare på den solida lacken än metallic.. | |
| andra tillval jag tvekar kring är navin och HK-ljudet. Har någon erfarenhet av HIFI mot HK? Det jag ser är att effekten skiljer 205 W mot 360 W. | |
|
Jag har själv en bil i Safirsvart precis som M2 och den är nypolerad och vaxad till perfektion och ja, sjukt svårt att undvika repor hur försiktig man än är men den är fin när den är ren iaf, de få minuterna :) Jag tycker M2 är riktigt snygg i svart och kan man bara leva med lite tvättrepor och att all smuts syns så är det lugnt :) |
|
| Ja den svarta väcker ha-begär.. Har ägt en safirsvart 330 i 6 år och det trista är att plötsligt finns nya repor på den efter vanlig försiktig handtvätt.. så känsligt! Men den gav ett läckert intryck minst sagt.. Skulle vilja se aw live. | |
| AW imponerade inte alls på mig live dessvärre, även om jag älskar vitt. | |
|
Grattis Verdi!!! ....om jag är avundsjuk??? Jaaaaaa! em3 |
|
|
Bmwkillen, HK ljudet är värt varenda krona extar enligt mig, rätt högljudda bilar med vägbuller kräver mer ljud också. |
|
|
Har kört en M2 nu och den är mycket väl avstämd med effekten, mycket fin på vägen och bra respons i allt. Dock inte samma urkraft som M4a och M3, men mycket bra. Nu har jag absolut inte kör bilen hårt då den inte var inkörd ännu(respekterar detta ) . Absolut prisvärd om man kan få lite rabatt på bilen ;-) MG är en av mina favoriter följt av svart då jag sett alla live nu |
|
| har ´bara haft mörka bilar de senaste 10 åren och det spelar ju förstås in i mitt tänk.. Vitt är fräscht med.. | |
| Frozen grey hade varit en fet färg på den här modellen tror jag! | |
Verdi |
Vad anser panelen. Köpa ny bruksbil redan nu och hålla nere milen på M2:an till ~400 mil eller använda M2:an som bruksbil hela sommaren och landa på ~800 mil? Gör det någon avgörande skillnad för värdet? |
|
Kör och njut. Jag önskar jag hann köra betydligt mer med min (dock ingen M2) men säger att skick är viktigare än mil sen så är M2 så eftertraktad att folk får köpa det som finns, oavsett 400 eller 800 mil. Det är inte heller alltid positivt med för få mil heller, en bil mår inte bra av att bara stå heller. |
|
|
Verdi, klart du ska behålla den. Milen tror jag inte spelar någon roll. Däremot kan nog maj vara bättre månad att sälja den här typen av bil (alla är sugna på ny bil inför sommarsäsongen) jämfört med höstmånaderna. |
|
|
Om du inte behöver få tillbaka pengarna (eller avsluta ett lån) så behåll den tills dina behov förändras. Svårt att få mer valuta för pengarna i det segmentet. Är inte din Volvo en bruksbil? Antar att din M2 är en pendlar/lekbil isf? |
|
|
jag kan rekommendera att köpa/läsa nya AMS, där en test av M2 tillsammans med Merca, Audi och Mustang, krossar motståndet som både bästa bil och bästa sportbil. /Anders |
|
Verdi |
Jo, Volvon är ju familjebilen. Skjutsar grabben till dagis i M2:an dock för Volvon står hemma ifall frun vill ta bebisen och åka nånstans. Så det funkar ju kanon till vardags just nu. Det som kommer sätta stopp är ju vintern. Vill nog inte kompromissa alltför mycket till vintern och att ha tre relativt dyra bilar känns onödigt. Och eftersom det antagligen är trögt att sälja i oktober så tänkte jag sälja i augusti typ så att folk inte tänker så mycket på att det snart är vinter. :-) En tanke som slog mig precis nu är väl att köpa en äldre och billigare Volvo/Passat som står hemma som "bebis-bil" och jag vinterpendlar i XC70:n. Då skulle jag kunna ha kvar M2:an en säsong till kanske. Tror inte frun bryr sig så mycket bara bilen är säker och har automat. En V70 för typ 170 tusen lär duga mer än väl. Hur/var vinterförvarar ni era bilar? Har ju plats hemma i dubbelgaraget men det extraknäcker som "fotbollsplan" också så där vågar jag inte ha bilen stående. ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.