|
Sida 156 av 173
|
|
|---|---|
| Tveksamt för en LCI (MY18), de ligger väl närmare 500 idag? Kommer ju inte tappa så pass för att det är vinter. Skulle gissa på 450 i bästa fall (baserat på dina krav) | |
|
Du vet ju vad du vill ha och vad du vill betala. Bara att gå in och fråga hos handlaren 👍 Låga 400’ är inbytespriset idag. Jag avstod kan jag tillägga, har varit en sättning nu även på lci så jag kör ett par säsonger till |
|
|
Denna uppfyller alla krav, förutom då ett sportsystem som jag tror man kan leva utan ? Går det att knalla in och bjuda 450 utan att bli utslängd från firman ;) Länk |
|
|
Tobiass: Är det en seriös firma så kommer de förmodligen bara säga tack men nej tack om de inte gillar ditt bud. Då kan du bara lämna dina uppgifter och säga "ångrar ni er så kan ni ju slå en signal, om jag inte redan köpt en" Sitter man på en M2 idag ska man nog bli glad om man ens FÅR ett bud haha :) |
|
| Om du vill handla billigt är det kanske bättre med en pre-lci? Man ser ju ändå ingen skillnad. | |
| Inbytespriset för en länkade bilen (499' utpris) borde ligga runt 420' +-15'. Så ett bud på 450' är helt rimligt tycker jag. | |
|
@aerobat finns inga 2016 till vettigt pris, när dom ramlar ner mot 350 så hade det varit intressant men skiljer typ 40 mot en 2 år nyare med vagnskada, nybilsgaranti och fri service så där är valet lätt. Tror folk kommer få sänka rejält snart nu om dom inte vill bli stående med sina bilar. Kan vänta så har ingen brådska och tror säkert man kan få en MY18 för 400 till våren :) |
|
| Jag kan tänka mig en M2 2016 om någon måste sälja billigt :) | |
| : ) | |
| Endast 96 stycken till salu nu ;) | |
| Snart är M3 E46 dyrare än M2 :) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Nja, det vi ser nu är början på nedgången i priser på alla entusiastbilar, men framförallt bilar som ökade i värde innan deras tid var inne. E46 M3 och E39 M5 ligger på gränsen men framförallt E9X M3 och E6X M5 kommer falla i värde ganska kraftigt de närmsta 2-3 åren. |
|
@Westersund - Köpte min nuvarande M3a för 5 år sedan. Då till ungefär halva nypriset efter 1800mil dvs galen dropp. Efter det ser den ut att ha tappat vilja tro 50k eller så, den "bästa" bilaffären jag gjort så långt. En LCI bil ser ut att fortfarande ligga på 350K, väl över 400K med rätt utrustning och miltal. Inte fel tycker jag efter 6-8 år. Då den inte har vikit efter att nya turbo motorer har introducerats - snarare tvärt om - så har jag svårt att se några hysteriska värdeminskningar framgent. Ps. Stor brasklapp på eventuella förändringar i miljöreglerna...:-) |
|
| Sitter på en lci, jag tror tvärtom att priserna kan ÖKA beroende på de nya bonus/malus reglerna som drar ner försäljningen av nya törstiga entusiastbilar. Och med elbilsrevulutionen väntandes runt hörnet kommer många vilja ha en traditionell sportbil av typen 911, M-modeller, AMG, Audis RS modeller att köra på helgen vid sidan av. Så tänker jag. | |
|
Jag tror också att värdet på ”gamla riktiga M” kommer stå sig bra alt. öka (vissa modeller) medans nya turbo-M inte kommer stå sig lika bra. Nu handlar ju tråden om M2 och dessvärre tror jag de kommer tappa en hel del. Främst pga utbudet. Tror aldrig jag sett någon modell med så många ute samtidigt, oavsett märke/modell. Jag är inte jättespekulant på en M2, men om priset blir rätt så varför inte? |
|
| Följer inte M2an men den är ju hyggligt prissatt från början så gör man motsvarande procentuellt dropp som E9xM efter först par åren så blir det inga jätteslantar kvar (missförstå mig rätt). Efter det kan väl den stabilisera sig på samma sätt antar jag. Men, en "klassisk" sugmotor blir det ju aldrig förstås. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bilar som är 8-10 år gamla "ska" inte gå upp i värde, de har en bra bit kvar innan de når botten. Bilar som inte är rena specialbilar eller lågseriebilar brukar bottna kring 15-20 år för att sedan bli "coola" igen. Priserna på rena entusiastbilar likväl bostäder har eldats på av låga räntor men också av att entusiastbilar ligger i tiden. Fan och hans moster har en entusiastbil idag, mycket tror jag beror på just tillgången av billiga pengar men också att många ser möjligheten till att göra en "investering". Men det är så klart bara min åsikt, jag klagar inte då jag äger flera som har fått en rejäl värdeökning. |
| Men sen tycker jag att det många gånger är roligare att köra en äldre M-bil utan en massa elektronik som skall lägga sig i körningen på olika sätt. Men för de som egentligen är mer intresserade dataskärmar, navigatorer och nyaste årsmodellen betyder nog inte den kommunicerande bilen utan elektroniska filter så mycket... Men för de som värdesätter det kan det vara värt att betala för en äldre porsche eller M-bil. | |
|
Man får nog skilja på att ”köra” och att ”leva med” här, många har inte möjlighet till flera bilar och då är en ny m-bil betydligt vettigare än en äldre dito. Nu när jag har plats för en bil till så skulle definitivt kunna tänka mig en äldre Porsche (om de inte kostat så sjukt mycket) Sen finns det nya bilar från andra märken som i regel är bättre på ”känsla” än en gammal m, så allt var inte bättre förr. |
|
|
Sålde precis min M3 E46 och letar M2.. Har bara 90 st att välja på på blocket just nu :) Vad tror vi om slutpriset på objektet jag köper? Skall vara under 1000 mil. Gärna manuell. Inga krav på utrustning förutom HK-ljudet som jag annars kommer sakna. Vad är de för skum firma som annonserar nya import competition för vrakpris på blocket? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.